4 965 lukukertaa ·
4 vastausta
5k lukukertaa
4 vastausta
Board/Masonite seinälevyinä?
Toimiiko hyvin käyttää Board/Masonite-levyjä seinälevyinä? Tänään minulla on jonkin tyyppinen levy, jossa on jyrsityt urat, johon haluan laittaa päälle voidakseni laittaa tapettia tai maalata. Kipsilevy 6mm tuntuu rakentuvan liikaa ja aiheuttaa ongelmia ikkunoiden ym. kohdalla.
Ongelma masoniten kanssa on, että se haluaa turvota ajan myötä ilmankosteuden vuoksi, jolloin siitä tulee kupruileva. Kuulin kerran vinkin, että ennen kuin kiinnität masoniten, kostutat sen niin, että se turpoaa, sitten asennat sen ja annat sen kuivua. Nähtävästi vaikutus on silloin, että se kutistuu ja tasoittuu myös tulevaisuudessa. En tiedä pitääkö tämä paikkaansa, en ole itse kokeillut sitä, mutta ehkä joku muu foorumilla on tehnyt niin ja voi antaa arvion siitä, toimiiko se.
Mielestäni sinun pitäisi jättää täysin tekemättä mitään näille masoniittilevyille, paitsi repiä ne alas. Miten YK ajatteli, kun ne asetettiin??? Minulla on talo vuodelta 1972 ja minulla on nämä levyt olohuoneen seinällä. Kun ostin talon noin vuosi sitten, siinä oli oranssi rakennetapetti, joten luin ja otin riskin, kuten aina maalaamalla tapetille... Se sujui hyvin, vähän tasoitusta, hiontaa ja maalausta, ja olin todella tyytyväinen, kunnes ne alkoivat turvota.... Nyt kun minun pitää myydä talo, olen viettänyt koko hemmetin illan repimällä niitä alas ja huomenna aion ostaa kipsilevyjä ja lyödä ne ylös niiden tilalle. Vinkkini on repiä alas, muuten kadut sitä.
Klikkaa tästä vastataksesi