D
Hei,

Ajattelin asentaa peltikaton (TP20) kylmään varastoon ilman aluskatetta. Jotta estäisin kondenssiveden tippumisen katosta, ajattelin käyttää ns. kondenssikangasta Bisonilta. En ymmärrä, miten minun pitäisi toimia räystäällä.

Kuvauksessa sanotaan, että kangas vedetään ulos räystäslevylle ja räystäslevyn alusta upotetaan kattotuoliin. Mutta silloin en voi asettaa sääntöä, johon kiinnitän pellin samalla tavalla kuin TP20:ssä. Silloin muodostuu tasku vedelle.

Joku?

• Kuvassa on erilaisia rännin asennustapoja katon reunaan liittyen: vasemmalla rännin kiinnitys kattotuoliin, oikealla kiinnitys lähelle räystästä.
D
Pitäisikö minun ymmärtää Bisionsin ohje, että viimeistä kattorimaa asentaessa räystäällä tulisi asentaa pieni välikappale siten, että rima nousee ylös sokkelista. Jos käytän 10 mm välikappaletta, muodostuu rako, josta vesi voi valua sokkelin yli ja alas ränniin.

Kestääkö pelti taittamisen ylös lopussa 10 mm?

• Kattokuva, jossa on selostettu aluskatteen, kantavan rimoituksen ja peltikaton rakenteet liittyen veden valumiseen sadevesikouruun.
D Derbyboy sanoi:
Tuleeko minun ymmärtää Bisionin ohje niin, että viimeisen kattoruoteen kiinnitykseen räystäällä pitäisi asentaa pieni etäisyspala niin, että ruode sijoittuu ylöspäin räystäslevystä. Jos käytän 10 mm etäisyspalaa, muodostuu rako, josta vesi voi valua yli räystäslevyn ja alas ränniin.

Voiko levyä taivuttaa ylös lopussa 10 mm?
Meillä on nyt sama ongelma täällä. Miten teit sen?

D
En ole vielä edennyt niin pitkälle.

Voit mielellään ilmoittaa, miten ratkaiset sen.

Uskon kuitenkin, että se pitäisi ratkaista näin:

Takregel, tyyppi 45x145
Bisonväv
läkt, tyyppi 12mm, joka menee alas yli fotplåten och ligger på och längsmed takåsen
spikläkt för plåten
plåt

Se on juuri tuo läkt, joka luo tilan, jotta on mahdollista asettaa spikregel takavslutetissa ja samalla voi vetää över duken.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.