4 968 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Betoniterassin tiivistys
Hei,
minulla on autotallin yläpuolella terassi, jossa on betonilattia. Valitettavasti autotalliin tippuu vettä sateella. Luulen, että betonissa on saumoja. Se on maalattu hilseilevällä maalilla, jonka tyyppi on tuntematon.
Ajatukseni on laittaa klinkkeriä päälle ensi vuonna. Mutta mitä voin tehdä siihen asti? Tiivistääkö jonkinlaisella kattomassalla? Tarttuuko klinkkeriliima siihen myöhemmin?
Kiitos kaikista vinkeistä, joita annetaan!!
minulla on autotallin yläpuolella terassi, jossa on betonilattia. Valitettavasti autotalliin tippuu vettä sateella. Luulen, että betonissa on saumoja. Se on maalattu hilseilevällä maalilla, jonka tyyppi on tuntematon.
Ajatukseni on laittaa klinkkeriä päälle ensi vuonna. Mutta mitä voin tehdä siihen asti? Tiivistääkö jonkinlaisella kattomassalla? Tarttuuko klinkkeriliima siihen myöhemmin?
Kiitos kaikista vinkeistä, joita annetaan!!
Vaikka aiot asentaa klinkkerilaattoja, vaaditaan silti vedenpitävä kerros. Kumimatto tyyppiä tämä on varmaankin paras vaihtoehto http://www.trelleborg.com/sv/Waterp...Tatskiktssystem-for-Laglutande-tak/Superseal/ Klinkkeripäällyste ei ole vedenpitävä.
Sinun pitäisi käyttää valuasfalttia betonin päällä. Se on tiivis ja kestää pitkään (vuosikymmeniä). En kuitenkaan usko, että klinkkerin asentaminen sen päälle on onnistunut ratkaisu. Puuritilä toimii kuitenkin hyvin. Jos haluat ehdottomasti klinkkeriä päälle, tarvitset todennäköisesti valuasfalttityyppisen tiivistyskerroksen ja sitten kaataa jotain muuta sen päälle saadaksesi sandwich-rakenteen.
Aion asentaa vesieristeen, samanlaisen version kuin kylpyhuoneessa (kalvo), sitten laittaa klinkkeriä ja käyttää joko hybridisaumausta tai epoksia, jolloin saadaan melkein täysin tiivis klinkkeripinta, ja jos jotain menee läpi, vesieriste pysäyttää sen.
Tarkista kuitenkin valmistajalta, että on ok käyttää vesieristettä ulkona.
Tarkista kuitenkin valmistajalta, että on ok käyttää vesieristettä ulkona.
Luulen, että vuokrataan asfaltinkeitin ja sekoitetaan itse. Tässä on vähän luettavaa ja sitten voi googlata lisää.frasen_36 sanoi:
http://www.gafs.nu/wp-content/uploads/2013/02/gjutasfalt.pdf
Myöhäinen kirjoitus - tai pikemminkin tulosraportti muutaman vuoden kokemuksen jälkeen työstä, josta sain vinkin täällä.
Painepesin kyseisen betoniterassin ja sitten päällystin (rullasin) sen kylmäasfaltilla kolmessa kerroksessa.
Ensimmäinen kerros ohennettuna niin, että se todella imeytyi betoniin.
Nyt 4-5 vuoden jälkeen se on edelleen tiivis (ja kuiva sisäpuolelta).
Kesällä 2020 tulee (ehkä) 4. kerros varmuuden vuoksi.
Kiitos kaikista vinkeistä ja neuvoista.
Painepesin kyseisen betoniterassin ja sitten päällystin (rullasin) sen kylmäasfaltilla kolmessa kerroksessa.
Ensimmäinen kerros ohennettuna niin, että se todella imeytyi betoniin.
Nyt 4-5 vuoden jälkeen se on edelleen tiivis (ja kuiva sisäpuolelta).
Kesällä 2020 tulee (ehkä) 4. kerros varmuuden vuoksi.
Kiitos kaikista vinkeistä ja neuvoista.
Klikkaa tästä vastataksesi