Minulla on kolme kysymystä Betongskruvista, koska en ole koskaan käyttänyt sitä.
Ajattelin kiinnittää sisäovenkarmin betongskruv:llä. Lähinnä karmi on muurattu kerros punaisilla tiilillä ja niiden takana, eli loput seinästä, koostuu lekablock:eista.
Kysymykseni ovat silloin seuraavat.
1. Pitäisikö minun yrittää porata laastin väliin tiilien välillä vai tiilien keskelle?
2. Kuinka syvälle pitäisi porata oikean kiinnityksen saamiseksi?
3. Mikä porakoko minun pitäisi valita? Pakkauksessa ei lue mitään muuta kuin että ruuvi on 7,5 mm. Pitäisikö minun porata 6 mm vai ehkä 5,5, kun reikä yleensä tulee noin 6:n kokoiseksi silloin?

S
mielellään kiveen
5 mm pidempi kuin ruuvi on
6 mm pora
mutta valmistaja voi sanoa toisin

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos nopeasta vastauksesta. Ilmaisin itseni tietenkin hieman väärin kysymyksessä kaksi. Ajattelin lähinnä, kuinka pitkän ruuvin tarvitsen tai ehkä vielä tarkemmin, kuinka pitkälle ruuvin pitää mennä seinään, jotta se antaa riittävän kiinnityksen ovikarmille? Kiinnittyykö betoniruuvi yhtä hyvin, huonommin vai paremmin kuin yhtä pitkä ruuvi ja tulppa? Kun ottaa huomioon, että kyseessä on kivirivi (noin 6 cm), ja sitten leca/harkko, pitäisikö minun mennä kiven läpi ja hieman leca/harkkoon, välttääkseni kuorman pelkästään kivillä? Olenko nyt liioitellun huolissani vai? :)

S
on vähän riippuvainen siitä, kuinka syvälle pora menee.

mutta 70 mm ruuvilla haluat saada 60 mm ruuvista kiveen. silloin saadaan noin 1 kN sekä veto- että poikittaista hyötykuormaa.

Ok, pienen harkinnan jälkeen ymmärsin, että minulla ei ole mitään "takana" huolehdittavaa, joten jos otan vähän pidemmän ruuvin kuin on tarpeen, ei siitä ole mitään haittaa. Kunhan varmistan, että poraan vähintään puoli cm syvemmälle kuin mihin ruuvi ulottuu. Otan hieman yli varman päälle, niin se on varmasti hyvä. Kiitos avusta.

Ovikarmit kiinnitetään karmiruuvilla. Betoniruuvit pyörähtävät usein ympäri, kun niitä käytetään tiilessä, leca:ssa tai laastissa, koska ne ovat paljon huokoisempia kuin betoni. Sinun pitäisi käyttää mieluummin tulppia. Tai käyttää adjufix-hylsyjä ja kiinnittää ne kevytbetoniruuvilla, jota kutsutaan myös lecaskrueviksi.

S
byggolle sanoi:
Ovenkarmit kiinnitetään karmskruvar:illa. Betongskruv yleensä pyörii ympäri, kun sitä käytetään tiilessä, lecassa tai laastissa, koska nämä materiaalit ovat paljon huokoisempia kuin betoni. Sinun pitäisi käyttää plugg sen sijaan. Tai käyttää adjufix -holkkeja ja kiinnittää ne lättbetongskruv-ruuvilla, joka tunnetaan myös nimellä lecaskruv.
Betongskruv toimii tiilessä, mutta ei saumassa.
Yleensä saat vähintään 1 kN, jos teet oikein.

• Tykkään
Skvallerbo
  • Laddar…
Essven karmihylsyihin tulee käyttää heidän betoniankkuriruuvejaan tiileen.

Betoniruuvia tulee käyttää betonissa, ei tiilessä tai kevytbetonissa.
Kevytbetoniruuvia tulee käyttää kevytbetonissa.
Koska sinulla on kerros tiiltä ennen kevytbetonia, suosittelisin poraamaan ja käyttämään tulppia.

Joten kun käyttää Essve'n Induproggar-karminfästningia, voi valita joko seurata Hubben neuvoja heidän tuotteistaan tai seurata Essven neuvoja heidän tuotteistaan (ja käyttää heidän betongskruv i tegel). Valinta on vapaa! :)

Eroaako se, onko kyseessä reiällinen tiili vai massiivitiili? Mutta miksi tehdä siitä monimutkaista? Kyse on sisäovesta... poraa, kiilaa ja ruuvaa kiinni. Se käy nopeammin kuin kirjoittaa viestiä rakennustaloihin.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
S
Hubbe2 sanoi:
Betoniruuvi tulisi käyttää betonissa, ei tiilessä tai kevytsoraharkossa.
Kevytsoraharkkoruuvi tulisi käyttää kevytsoraharkossa.
Koska sinulla on kerros tiiltä ennen kevytsoraharkkoa, suosittelisin poraamista ja ankkurointia.
eri betoniruuveja onhan. katso mitä ne kestävät. essven betoni toimii tiilessä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.