Minulla on betoniparveke, jota olen kunnostamassa. Kun muutimme sisään syksyllä, se oli maalattu ympäriinsä muovimaalilla ja suuri osa maalia yläpuolella oli kadonnut, mikä johti siihen, että maali roikkui alapuolella.
Keväällä aloitin hiomalla yläpuolen betonin lattiahiomakoneella. Tämä kesti muutaman tunnin, mutta lopputulos oli enimmäkseen tasainen ja hieno, vaikka siellä täällä olikin muutamia pieniä kraatereita.
Alapuolen puhdistaminen oli todella työlästä, mutta onnistui päivässä kirahvimallisen betonihiomakoneen avulla. Olen prosessin aikana koputtanut pois kaiken irtonaisen. Näkyville jääviä raudoitustankoja olen käsitellyt ruosteenmuuntimella ja epoksipohjamaalilla.
Nyt minulla on muutamia kysymyksiä, joihin toivon jonkun voivan vastata. Korjatakseni irrotetut kohdat olen ostanut Weber Rep05 ja Rep25, joita olen ymmärtänyt olevan sopivaa käyttöä tähän tarkoitukseen. Rep05 täytyy levittää sivelynä, ja tässä kohtaa olen jäänyt jumiin. Pitäisikö minun sekoittaa se niin kevyesti, että se on vain siveltyvää, hieman paksumpaa kuin maali? Olen etsinyt tietoja, enkä ole aivan varma, miten minun pitäisi aloittaa.