Rakensin pölynkerääjän käyttäen kahta tavallista kulmahiomakoneen roiskesuojaa ja harjalistaa. Ne toimivat oikein hyvin, mutta huomaa, että halvan kulmahiomakoneen käyttöikä tällaisella levyllä hiottaessa on 30 sekunnista 20 minuuttiin. Kunnolla suuri suodatin on tärkeämpi kuin voimakkaampi imuri. Jos harjan alue on liian tiivis ja kone on liian voimakas, se vain imeytyy kiinni. Olen hiomalla tällä ratkaisulla noin 25 neliömetriä kipsiä/maalia kellarin seinistä ja lattiasta.

Minulla on Lidl-kulmahiomakone, joka on jo hieman rikki, mutta olen onnistunut korjaamaan sen tarpeeksi, jotta sitä voi käyttää töihin. Lisäksi minulla on 10 vuotta vanha kiillotuskone, joka on ollut mukana. Hyvällä pölynkeräyksellä pitäisi pidentää käyttöikää. Katsotaan, miten käy.

Mitä suositellaan reikien tasoittamiseen, tasoitemassa? Bilteman on ainoa tasoitemassa, jonka olen löytänyt, joka on suositeltu ulkokäyttöön.

Betonia voi hioa teräsharjalla muuten, se poisti uloimman "ihon" ja jätti melko hienon ja mielenkiintoisen pinnan. Katsotaan, tuleeko mitään tasoitusta, vähän "rough" näyttää aika mielenkiintoiselta....

Todella RASITTAVAA! Kaikki menee pieleen tuntuu siltä...

Tilasin tiskialtaan netistä ja ajattelin, että se on samanlainen kuin mitä meillä on keittiössä, tehdään vain reikä itse altaalle ja sijoitetaan loput päälle, ja reunat ovat levyn päällä. Mutta ei, se on jokin täysin outo design, reikää olisi pitänyt tehdä suureksi tällä designilla, ei vain itse altaalle vaan koko jutulle, muuten se istuu noin sentin pinnan yläpuolella...

Mietin, mitä voisi tehdä nyt.... uusi tiskiallas ehkä, tai voiko tiskialtaan valaa betonista levyä tehdessä, olen ollut siinä käsityksessä, että ne täytyy valaa samaan aikaan levyn kanssa.

EDIT: Tajuan, että se ei ehkä ole outoa vaan todennäköisesti normaalia, vain minulla on vähän kokemusta ja tein oletuksia, huokaus...

Viimeksi muokattu:
Onko se sellaisia pieniä clips jotka pitävät sen paikallaan ja aiheuttavat ongelmia? Ne voi kyllä jättää pois ja liimata hänet sinne sen sijaan.

Paras kuvassa:
35338216925_96c8ff12cc_b.jpg

Ajattelin poistaa reunat kulmahiomakoneella ensin, mutta sekään ei toimisi, koska syvemmällä tiskipöydän osat ovat upotettuja, joten se ei kuitenkaan olisi tasainen pintaa vasten. Tarvitsisi leikata suurempi aukko levyyn, mikä tuntuu äärimmäiseltä ja tuhlailevalta.

Et voi sahata reikää? Pitäisi olla ratkaistavissa, jos laittaa metallikehyksen ympärille. Kulmat ovat hankalia, olisin käyttänyt dremelillä timanttiterää. Kun se kerran sopii täydellisesti, olisin liimannut sen alapuolelta. Valoin pienen betonisen pesualtaan samaan aikaan kuin levyn, luulisin että sekin toimii hyvin jälkikäteen tehtynä. Mutta olisin varmaankin käyttänyt sen, mitä kotoa löytyy.

Olen itse asiassa miettinyt juuri sitä. Dremel ja timanttiterä ovat vähän pienemmässä mittakaavassa kuin mitä ajattelin kuitenkin. Ajattelen, että voin asettaa levyn alas ja merkitä sen kynällä, ja sitten sahata timanttiterällä, noin senttimetrin tai niin (täytyy mitata tarkalleen kuinka paljon se pitää upottaa), sitten otan koko pinnan sisällä alas saman verran, jotta betonissa on upotus.

Eilen valoin levyn toisen osan ja se sujui paljon paremmin. Minulla oli pääsy valumuottiin molemmilta puolilta, joten ei ollut ongelmia irrottaa muottia ja saada kaikki sileäksi. Sitten jätin säkin reseptin, se oli täysin epäsopiva ja aiheutti ongelmia.

Sekoittelin 10l kiveä, 30l hiekkaa puolikkaalla säkillä sementtiä, sitten vettä kunnes oikea koostumus.

Valitettavasti betonimylly luovutti juuri kun olin valmis.... Keskellä oleva laakeri luovutti jollain tavalla, joten astia liikkuu edestakaisin akselilla, se liukuu takaisin akselille liian pitkälle, joten se ottaa liikaa vastaan hammasratasta ja aiheuttaa helvetillistä melua. Joten täytyy katsoa, ​​pystyykö sen korjaamaan...

Myös hioin jo valettua pintaa, mutta luulen, että on silti laitettava tasoitemassa.

Alkaa kai näyttää joltain ainakin:
35397512805_81913b88ac_b.jpg

Aion mennä katsomaan sellaisen isomman lattiahöylän konevuokraamosta tänään, katsoa jos voin käyttää sitä hiomaan kaiken tasaisemmaksi.

Löysin tämän linkin etsiessäni vinkkejä betonin pintakäsittelyihin, pellavaöljy? Kuulostaa mielenkiintoiselta, pidän mustasta lookista. Mutta miten se mahtaa kestää pitkässä juoksussa? Mietin miten se toimii yhdessä hiotun pinnan ja paljaan kiviaineksen kanssa....

http://lundagard.blogspot.fi/2010/10/hur-vi-har-behandlat-var-gjutna.html

Pitäisi ehkä kokeilla pienelle alueelle, esimerkiksi siellä tiskialtaan alla, jota aloitin myös istuttaa eilen, vähän on vielä jäljellä mutta se sopii melkein nyt, tulee varmaan hyvä.... Harmi vain kaiken pölyn takia!

Tein saman havainnon viime vuonna, kun kysyin betonilevyn käsittelystä maaliliikkeessä ja sain käteeni purkin "träolja"... :oops: Se sisälsi enimmäkseen pellavaöljyä.

Toimi hyvin, betoni tummeni hieman ja muuttui hieman keltaisemmaksi juuri kyseisestä öljystä. Nyt vuosi myöhemmin se näyttää kadonneen, joten oletan, että käsittely on toistettava joka vuosi...

Ehkä jos laitetaan joku sealer päälle?

S
Jos siitä tuli niin paljon pientä hässäkkää, ehkä on parempi valaa uusi sen sijaan, että yrittäisi pelastaa sen sinulla olevan.

DennisCA DennisCA sanoi:
Ehkä jos laittaa jonkinlaista sealeriä päälle?
Ehkä, mutta toisaalta ei haluaisi liikaa outoja kemikaaleja ruoan lähelle.

Sinuslinus:
On aivan liikaa työtä muottien rakentamisessa ja purkamisessa jne. Minulla ei ole energiaa tai motivaatiota siihen... Mielestäni se alkaa näyttää itsestäni hyväksyttävältä, hionta, jota olen tehnyt, toi esiin kauniin pinnan paljastetulla ballastilla, josta pidän. Vähän hienosäätöä vielä niin siitä tulee varmasti hyvä. Juuri nyt mietin viimeistelyä.

Mexitegel, siitä en ole niin huolissani, onhan olemassa elintarviketurvallisia tuotteita, jotka on tarkoitettu betonilevyille, mutta mietin, toimivatko ne yhdessä. Tällaisia olen katsonut aiemmin:
https://www.wsochcompany.se/ytbehan...l-betong-och-sten/topper-for-betong-och-golv/

Näitä tuotteita on niin paljon, että pää menee pyörälle.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.