Hei, aion poistaa kellarin betonilaatan eristääkseni ja valaa uuden kylpyhuonetta varten, joka tulee olemaan 20 neliömetriä.

Rakennettu 69. Onko asbestia laastissa tavanomaista?

Olen ottanut useita asbestinäytteitä kiinnityksen, saumojen ja kevytbetonin lisäksi remontin aikana, mutta en ole koskaan saanut viitteitä asbestista.

Oliko raudoitus 60-luvulla harvinaista?
 
Erittäin harvinaista, jos betonissa olisi asbestia, en ole koskaan nähnyt tai kuullut siitä. Mitä tulee laattaan, jossa on vuosimalli 69, on todennäköisintä, että se on valettu suoraan maahan. Tuolloin ei ollut yleistä käyttää raudoitusta laatassa, koska sitä ei yleensä valettu kantavaan tarkoitukseen, mutta mikään ei ole kiveen hakattua. Voi olla raudoitusta mattona.
 
  • Tykkään
gaspedal
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Hyvin harvinaista, että betonissa olisi asbestia, en ole koskaan nähnyt tai kuullut siitä. Mitä tulee laattaan, vuosimallia 69, on todennäköisintä, että se on valettu suoraan maan päälle. Tuohon aikaan ei ollut yleistä käyttää raudoitusta laatassa, koska se valettiin harvoin kantavaa tarkoitusta varten, mutta mikään ei ole kiveen hakattu. Saattaa olla raudoitus, kuten matto.
Kiitos 🙏!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.