Betonikatto pesutuvassa pullistuu hieman tai siinä on jonkinlaisia kohoumia. Vuosi sitten remontoimme kylpyhuoneen, joka sijaitsee yläkerrassa.
Aivan siinä yläpuolella, missä nyt pullistuu, on suihku.

Käsityöläiset tasoittivat ja maalasivat pinnan uudelleen, koska se pullistuu. Voiko kyseessä olla maali vai näyttääkö se kosteusvauriolta?

• Betonikatto, jossa näkyy pieniä pullistumia ja epätasaisuuksia.
Mats-S
Mahdotonta vastata ko. kuvan perusteella.
Koputa varovasti pienemmällä vasaralla pintaan, niin saat todennäköisesti vastauksen, onko kyseessä kosteusvaurio, sillä jos se on kostea, maali varmaan hilseilee heti pois, ehkä vähän betonia myös.

• Tykkään
Mia Beijer ja 1 muu
  • Laddar…
Meillä on samanlaisia ongelmia, mutta eri "pinnalla". Tässä tapauksessa kyse on vaatekomerosta, jossa seinät pullistuvat. Seinän toisella puolella kulkee vesiputkia. Mutta se pullistuu myös toisella puolella. Kun koputtaa, maali hilseilee ja sen alla näyttää olevan melkein kuin valkoista "nukkaa". Meillä on melko paljon kuplia.

Olen juuri ostanut talon ja muuttanut taloon, joka on rakennettu vuonna 1968. Huomasimme tämän juuri, kun poistimme useita hyllyjä vaatekomerosta. @Mats-S Vinkkejä, miten meidän tulisi edetä? miten meidän pitäisi ajatella/suunnitella?

Mats-S
M Mia Beijer sanoi:
Vinkkejä miten meidän pitäisi edetä? Kuinka meidän pitäisi ajatella/suunnitella?
Tuo ei kuulosta kovin hyvältä... varmaan pitää kutsua joku paikalle katsomaan sitä.

Meneekö vesiputki ulkopuolella toisella puolella seinää? Ja onko siinä paljon kondensaatiota, joka voisi päätyä seinälle?
Kun sanot pullistuu, tarkoitatko kuplia?
Valkoinen nukka ... kuulostaa homeelta, onko kuplien alla kosteutta.

Minä paljastaisin kupla-alueet saadakseni vähän faktoja ongelmasta, kosteus jne. Jos kyseessä on kosteus, on myös löydettävä syy, jotta ongelma voidaan korjata pysyvästi. Mutta kuten sanottu, ammattilaisen on varmaan katsottava tätä, jos ette itse koe osaavanne tarpeeksi.
On olemassa myös kosteusmittareita, joita voitte käyttää tarkistusmittaukseen siitä, onko seinä kosteusvaurioitunut. Parhaassa tapauksessa kyseessä voi olla vanhan kosteusvaurion jäljet, joka on korjattu, entinen omistaja pitäisi tietää tästä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.