kuinka saat laatasta 20, jos se on 15 cm paksu toisessa päässä ja 12 toisessa?

laskin vain pois asioita saadakseni tietää, kuinka paljon betonia jäisi yli varmistaakseni, että se riittäisi.. mutta kuten tiedetään, sain 1 m3 liian vähän...

S
ota aina syvin mitta.
mutta olen työskennellyt alalla ja voimme säätää hinnat asiakkaalle siten, että tämä maksaa vain muotin kuutiometreistä.
sitten me maksamme ylimääräisestä kuutiosta. mutta enintään jää yleensä yksi kuutio yli

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SBH sanoi:
aina ota syvin mitta.
joo ymmärrän miten laskit, mutta sitten saisinkin paljon betonia yli... ja syvin mitta on siis reunapalkissa eli 25cmx132m3 = 33m3, mutta niin ei voi laskea...

halusin laatan olevan paksumpi portinpäissä, joissa ajetaan ajoneuvoja sisään, siksi koko laatta "kallistuu"

Riippuu myös siitä, kuinka huolellinen on ollut makadamikerroksen kanssa solumuovin alla. Jos siellä on matalampia kohtia, solumuovi muotoutuu niiden mukaan.

Mattiaz sanoi:
Riippuu myös siitä, kuinka tarkkaan on tehty murskepohja solumuovin alle. Jos siellä on matalia kohtia, niin solumuovi muotoutuu niiden mukaan.
ollut todella tarkka... olen raapinut käsilläni jokaisen levyn alla saadakseni ne niin hyväksi kuin mahdollista ja sitten hyppinyt niiden päällä... (luulen, että vietin 3 päivää solumuovin alakerroksen asettamiseen)

murske oli 16/32, joten siellä voi olla riski, että solumuovi painuu hieman murskeeseen, mutta ei koskaan 2 cm!

SBH sanoi:
alltid ta djupaste måttet.
mutta olen työskennellyt alalla ja voimme säätää hinnat asiakkaalle niin, että hän maksaa vain muotoon sopivista kuutioista.
sitten meidän pitää maksaa ylimääräiset kuutiot. mutta korkeintaan kuutio yleensä jää yli
olinhan tilannut 1,5 m3 enemmän kuin olin laskenut, mutta puuttuihan silti 1 m3, eli 2,5 m3 enemmän kuin laskettu,

mielestäni on kohtuullista maksaa ylimääräisestä kuutiosta saamani hintatiedon mukaisesti, kun tilasin noin 1600, mutta sitten tulikin paljon lisämaksuja siitä, että he toivat 1 m3, joten se oli melkein 5000 tuosta m3:sta... :( minun pitää soittaa heille huomenna ja kuulla, mitä he sanovat.

S
valitettavasti siitä viimeisestä kubilestä tulee akuutti toimenpide ja silloin siitä tulee kalliimpi

Että solumuovi tiivistyisi ei tunnu lainkaan todennäköiseltä. Siinä tapauksessa on kalliomurskekerros, joka on tiivistynyt, mutta kuten sanot, 2 cm kuulostaa melko paljolta. Todennäköisimmin he ovat yksinkertaisesti huijanneet sinua ylimääräisillä kubiikeilla, mutta sen todistaminen voi olla erittäin vaikeaa. Että viimeinen auto maksoi 5000 kruunua tuntuu myös hieman kiskonnalta, riippuen siitä, kuinka kaukana asut. Oletko saanut eritellyn laskun?

SBH sanoi:
valitettavasti tuo viimeinen kuorma-autollinen on kiireellinen toimenpide ja siksi se tulee kalliimmaksi
joo ymmärrän, että se tulee kalliimmaksi, mutta haluan väittää, että he ovat tuoneet liian vähän betonia...

uusi laskelma pahimman tapauksen mukaan:
levy 15 cm x127,8m2 (9x14,2m kun reunaelementit ovat 10cm paksuja) =19,17m3
reunapalkki 45,6 metriä x 0,1*0,2 = 0,912 m3 (reunapalkki on yhdellä desimetrillä sisällä ympäri koko levyn)
ulommainen osa, eli L-elementin kulma 46,8 metriä x0,1x0,1 jaettuna 2 = 0,232m3

yhteensä siis 20,314m3 pitikö tämän piru vieköön riittää 20,5 m3:llä!!! sillä sitten massaa pitää laskea pois!

Viimeksi muokattu:
falkn sanoi:
Että kennomuovi painuisi kokoon ei tunnu lainkaan todennäköiseltä. Siinä tapauksessa on sora/murskepeti tiivistynyt, mutta kuten sanot, 2 cm kuulostaa aika paljolta. Todennäköisintä on, että he ovat yksinkertaisesti huijanneet sinut ylijääneistä kuutioista, mutta tämän osoittaminen tulee olemaan hyvin vaikeaa. Että viimeinen auto maksoi 5000 kruunua kuulostaa myös hieman kiskurihinnalta, riippuen siitä kuinka kaukana asut. Oletko saanut eritellyn laskun?
jo olen saanut eritellyn laskun, oli lisämaksuja jne., mutta se oli 4000-5000 välillä, voin tarkistaa tarkalleen kun tulen kotiin... mutta jos olen maksanut 21,5 m3:sta mutta saanut vain 19 m3, niin se on huijausta!

Minusta se on myös outoa. Joko olet unohtanut jotain laskelmistasi tai olet yksinkertaisesti saanut liian vähän betonia.

En ole koskaan ostanut betonia autolla, mutta sen sijaan sepeliä. Maksetaanko todella kuution mukaan? Eikö autoa punnita ennen ja jälkeen täytön, jotta saadaan selville tarkka betonin määrä kiloina, jonka he kaatavat sisään? Vai miten tiedetään (ja he tietävät), kuinka monta kuutiota toimitetaan?

Joskus käy niin, että tehtailla ei ole täysin hallussa reseptejä, joten se, mitä tietokone punnitsee, ei todellisuudessa ole kuutiometri. Voi olla virhe tiheydessä tai reseptiä on muutettu epäonnistuneesti.

Tässä tapauksessa on luultavampaa, että solumuovi on asettunut - epätasaisuudet ja terävät kivet, jotka pitävät sen ylhäällä, painautuvat solumuoviin, kun betoni painaa sen alas.

Ehkä laskit hieman niukasti.

Reagoin itse asiassa siihen, että käytit 16-32 makadamia ylimpänä. Luulin, että tavallista oli laittaa muutama sentti 3-5 mursketta (tai vastaavaa) juuri siksi, että se olisi helpompi tasoittaa ja että solumuovin asennuspinta olisi tasaisempi.

• Tykkään
cecar33
  • Laddar…
Minkälainen laatu oli cp:llä?
Monet pitävät itseään fiksuina ja ostavat huonompilaatuista (halvempaa) cp:tä, mutta se painuu kasaan, 2 cm ei ole ollenkaan mahdotonta!

Ja toinen asia, jos se painuu kasaan, siitä tulee ohuempi ja eristyskyky heikkenee myös!

Vaikka hän olisi ajanut S80:lla, se ei painuisi kasaan 2 cm betonin omapainon vuoksi. Sehän on vain laskentakysymys - hän voisi valaa metrin paksuisen laatan ja silloin hän saisi muutaman prosentin ryömintämuodonmuutoksen - vai olenko hakoteillä?

En voinut vastustaa laskemista:
Betonin tiheys on noin 2400 kg, sallittu pitkäaikaiskuormitus noin 1/3 puristuslujuudesta. 80 kPa x 1/3 = 24 kPa = 24 kN/m2, mikä on noin 2400 kg / m2, mikä antaa 1 m3 betonia, ja olemme edelleen ryömintään liittyvässä alueessa.

Ei, ne kaksi senttimetriä johtuvat siitä, että levyt painuvat alustaansa ja alusta tunkeutuu levyihin.

• Tykkään
larsson r
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.