hei!

Olen valanut laattaa ja olen laskenut tarkan määrän, joka pitäisi mennä, nimittäin 18,73m3.

(Olen myös asentanut lattialämmityksen ja raudoituksen, ja silloin pitäisi mennä 200-300 litraa vähemmän betonia, mutta en ole laskenut sitä ollakseni varma.)

Sen pitäisi olla tarkka, koska muotti on rakennettu solumuovista.

Tilasin 20,5 m3 ja kun sain sen, puuttui 1 m3! Viimeinen kuutio maksoi 5000:-!

Kuinka tarkasti betoniasema laskee? Ehkä en saanut tilaamaani määrää?

Betoniautonkuljettajat väittävät, että solumuovi painuu ja siksi määrä kasvoi, mutta voiko solumuovi painua yli 2 cm? Sitä on vaikea uskoa!

Laatta on 133 m3 ja jos solumuovi painui 2,25 cm, se vastaa 3 m3.

Mitä mieltä olette? Onko yleistä käytäntöä, että saa vähemmän kuin tilattu vai ovatko he oikeassa, että solumuovi painuu niin paljon?

Terveisin/T

Tämä pitäisi kai voida laskea? Onhan olemassa dataa siitä, kuinka paljon solumuovi puristuu tietyllä painolla. Tai voit soittaa ja tarkistaa solumuovin jälleenmyyjältä/valmistajalta. Heidän pitäisi tietää.

Kun valoin lattiaa kellarissa, ne kaverit, jotka tekivät työn, sanoivat, että heillä oli aina mukana vähän enemmän kuin mitä asiakas oli tilannut, ihan varmuuden vuoksi (mikä oli hyvä, koska tarvitsimme hieman ylimääräistä)... eivätkä he veloittaneet siitä ylimääräistä. Mutta mikä on käytäntö, en tiedä...

Normaalisti kaikkea betonia ei saa pois autoista, joten käytäntönä on tilata hieman ylimääräistä juuri välttääkseen ylimääräisen auton lähettämistä. En usko, että solumuovi painuu kasaan, mutta jos se on huonosti tiivistetty, se voi painua, kun sora puristuu styroksiin.

Jos betonia pumpataan, pitää laskea 300 litraa extraa. Oletko laskenut määrä oikein inkl vot? Litrojen vähentäminen raudoituksen ja lattialämmitysputken takia tuntuu hieman liialliselta.

Valitettavasti luulen, että betonikuorma-auto on tuonut oikean määrän betonia. Vaikka epätodennäköisesti näin ei olisi ollut, on sinun varmaan todella vaikeaa todistaa jotain muuta.

Minäkin pidän siitä, kun teoria ja käytäntö sopivat yhteen ja olen laskenut melko tarkasti 75 m² laatan. Betonimies oli skeptinen: "Tämä ei koskaan riitä!". Lopulta hän ravisti viimeisetkin betonit niin, että sitä tuli liikaa, mikä aiheutti minulle melko paljon lisätyötä ylimääräisen poistamiseksi. :mad:

joo olen laskenut täsmälleen oikein, poistaen kaatumat jne, (työskentelen laskijana voi sanoa, joten jos jotain osaan niin se on tämä :) )

mutta kun yksityishenkilönä soitan betonitehtaalle ja sanon, että kuluu 18,73 m3 ja he tietävät, että autoihin jää 1 m3, heidän pitäisi tietysti kertoa minulle siitä?

laskin huvin vuoksi raudoituksen ja lattialämmitysputken tilavuuden saadakseni tietää, kuinka paljon jää yli, mutta yllätys oli tietenkin suuri, kun viimeinen auto oli tyhjä ja puuttui 1 m3.... :(

injonil sanoi:
Jag skulle tyvärr tro att betongbilen har haft med sig rätt mängd betong. Även om det mot förmodan inte var så är det nog jäkligt svårt för dig att bevisa något annat.

Jag gillar också när teori och praktik lirar ihop och har räknat ganska exakt på en 75kvm platta. Betongkiillen var skeptisk: "Det här kommer aldrig att räcka!". Det slutade med att han skakade ur det sista så att det blev för mycket betong vilket skapade ett ganska stort extrajobb för mig att få bort det överflödiga. :mad:
räknade du då med att cellplasten satte sig något?

Ei! Sen sijaan minulla oli pieni marginaali, en muista lukuja, mutta jos olin laskenut 5,7 kuutiota, tilasin 6 kuutiota, enkä 7 kuten ehkä useimmat muut olisivat tehneet.

pitää soittaa bolaget ja katsoa mitä he sanovat,,, vähän pitäisi kai pystyä tinkimään ainakin... ellei muuta siitä, että he eivät tulleet ajoissa kun lassen oli tilattu =)

S
minkälaista betonia käytit?
oliko se "vain" tasainen laatta? vai vahvistettu?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mietin, oliko betonin nimi c 28/32, tavallista betonia se kuitenkin oli,

tavallinen tasainen levy, jossa on reunapalkki ympärillä

S
jos se olisi ollut skb olisin ymmärtänyt.
on vaikea laskea tarkalleen, mitä tarvitaan kuutioissa.
mutta että se eroaa niin paljon kuin kirjoitit.
mitkä mitat sinulla oli valulle?

peternicklas
Olen valanut 2 levyä, jotka ovat 33 ja 60 neliömetriä. Olen laskenut ja tilannut laskelmieni perusteella ja pyöristänyt ylöspäin lähimpään kuutioon. Laskelmieni mukaan varattavaa olisi ollut noin 400 litraa, ja molemmissa tapauksissa he ajoivat takaisin 200-300 litraa jäljellä. Jos tilaat tietyn määrän, sinun pitäisi saada se määrä. Jos olet laskenut oikein, sinua on todennäköisesti huijattu. En pidä todennäköisenä, että solumuovi painuisi niin paljon.

skb? onko se vibbfri?

tällä tavalla olen laskenut:

14,4*9,2 = 132,48 m2

koska se on eri paksuinen, 15 cm toisessa päädyssä ja 12 toisessa, tasaisella kallistuksella

tulee: (132,48x0,15+132,48x0,12)/2 = 19,872+15,897 / 2 = 17,88 m3

kantbalkki 20*10cm = 14,4+14,4+9,2+9,2 x0,1x0,2 = 47,2 metriä pitkä x 0,1*0,2 = 0,944 m3 kantbalkki on hieman lyhyempi, koska se ei ole platan ulkoreunassa, kun on pystysuora cellplast ulkona 10 cm, joten oikeastaan pitäisi vähentää hieman, mutta se kompensoidaan L-elementtien viistokappauksella

sitten voimme vähentää kaksi lattiakaivoa, joiden pinta-ala on 6*7,2, mikä tekee 360 litraa kohden, kun kaivot ovat 2,5 cm alempana. = miinus 0,72 m3

17,88+0,944-0,72=18,1 m3

MUTTA nyt on niin, että vanha autotalli "louhii" 8,6*0,2 kokoisen alueen, mikä tekee miinus 0,17 m3, sitten lisätään raudoitus ja lattialämmitys, mikä tekee miinus 0,3 m3, joten ei olisi pitänyt mennä niin paljon betonia kuin se teki....

nyt laskelmasta tuli hyvin epäselvä, mutta kuten näette, olen laskenut kaiken ;)

S
älä koskaan jätä mitään huomioimatta, kun teet tällaista
pelkästään platta saa 20 kuutiota (ilman kantbalk).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.