Ei ole hyväksyttyä muurata leca-tyynyillä kohdissa, joissa savua ja lämpöä kulkee, mutta muut osat takasta voivat olla leca-materiaalia, jos niiden tarkoitus on vain olla näkösällä.
Se ei ole sallittua muurata leca paikoissa, joissa savu ja lämpö kulkevat, mutta muut osat takasta voivat olla leca-materiaalia, joka on vain esteettistä varten.
Mistä löytää tämän tiedon?
Kevytklinkkeri on kai paloluokiteltu käsittelyn mukaan? Kuitenkin ei käsittelemätön!?
Kun työskentelin muurina, rökkanaler vaativat täystiiltä, julkisivutiiliä ei hyväksytty. Luulen, että tarkat säännöt saa selville ottamalla yhteyttä nuohoojaan.
En jaksanut lukea kaikkia viestejä, joten en tiedä oletko jo saanut vastauksen, mutta vasemmanpuoleisessa kuvassa oleva uunin yläosa on metallilevyä, maalattu samalla värillä kuin alaosan rappaus. Minulla on kavereita, joilla on juuri sellainen.
Ei ole hyväksyttävää muurata leca siellä, missä savu ja lämpö kulkevat, mutta muut osat takasta voivat olla lecaa, jos ne ovat vain näkyvyyden vuoksi.
Mutta tämä on tietoa, jonka olet ottanut tyhjästä. Päällystä viittaamalla lähteeseen!
Vaikka olisit työskennellyt muurarinakin, se ei tarkoita muuta kuin että olet pinonnut tiiliä.
Sulamispiste:
Kevytsora: 1100 astetta
Kevytbetoni: 1000 astetta
Tiili: 1000 astetta
Tulenkestävä tiili: 1500 astetta
Tulenkestävä laasti: 1300 astetta
Minulla on vähän vaikeuksia niiden yksityisesti suunniteltujen standardien kanssa, jotka piilotetaan kalliiden sisäänkirjautumisten taakse. (Kyllä, en ole naiivi ja ymmärrän, että yritykset haluavat suojautua kilpailulta saadakseen viranomaiset, joilla varmasti on hyvät tarkoitukset, työskentelemään läpinäkymättömien standardien kanssa ja lisäämään byrokratiaa, niin että se sopii jo alalla vakiintuneille yrityksille.)
Mutta voi hyvin katsoa avoin BBR nähdäkseen ongelmat mutta Leca.
BBR 5:425 Savupiiput käyvät läpi joitain vaatimuksia ja LECA puutteet tiiveydessä ja kestävyydessä.
Se on yksinkertaisesti liian huokoinen ja päästää kaasuja läpi. Jos sen tiivistää tasoittamalla molemmilta puolilta, on silti ongelmana se, että lämpö saa ajan mittaan tasoitteen halkeilemaan ja putoamaan, jolloin palokaasut pääsevät Lecarakenteeseen. Kolmas ongelma on, että leca on sementtisidottu - ja sementti ei kestä hyvin korkeita lämpötiloja ajan mittaan, esimerkiksi takassa. Se murenee ja menettää kantavuutensa.
Minulla on nuohooja täällä perjantaina tarkastamassa oman savupiippuni (kuitenkin teräslevystä), mutta voinhan huvin vuoksi vain katsoa, mitä he tekevät nykyään, voihan olla, että jokin uusi sääntö on tullut, joka yksinkertaisesti kumoaa vanhan tietoni.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.