5 632 lukukertaa ·
31 vastausta
6k lukukertaa
31 vastausta
Tasaushiekkaa?
Jos sinulla on puusta tehty syll, jonka päällä ulkoseinät seisovat, on tärkeää toimia oikein, sillä tässä lisääntyy kosteuspainetta. Ehkä ylimääräinen silmukka.
Olemassa oleva betonilaatta, joka saa nyt solumuovia päälleen.
Olen juuri saanut käsiini sorakuopan, joka voi kuljettaa kotiin puolestani. Siellä oli pesemätöntä 2-4mm sepeliä. Sitten siellä oli 1-5 pestyä hiekkaa. Onko edelleen sepeli, joka sopii parhaiten, mitä luulette? Kyllä, se on puusta tehty julkisivu, joka on päällystetty jollain kyllästyksellä. Joidenkin alla on myös syllpapp.
Kuva kynälaudasta kiitos. olin valinnut pesty 1-5.
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 516 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 516 viestiä
Talosi voi hyvinkin olla rakennettu painetulla syll:llä ilman alapuolella olevaa paperia (kuten minun). Riskinä siinä, että teet kuten suunnittelet, on että laatta tulee kosteammaksi, kosteus ei voi tuulettua minnekään ja alkaa sen sijaan imeytyä sylli:hin.
Mielestäni sinun pitäisi joko olla eristämättä lainkaan ja käyttää tuuletettua lattiaa, tai sitten piikkaat koko laatan ja teet kokonaan oikein.
Mielestäni sinun pitäisi joko olla eristämättä lainkaan ja käyttää tuuletettua lattiaa, tai sitten piikkaat koko laatan ja teet kokonaan oikein.
Tämä täytyy poistaa.
Ehkä leikata levyt 300 ylös vapauttaa sivuilta kohdistaen kiinnittää plinttijärn olemassa olevaan betoniin. Sitten leikata pois regel, laittaa papp ja antaa betonin täyttää. Sitten laittaa uusi syll uuden betonin päälle.
Okok onko se niin huonoa? Eikö voi laittaa solumuovia etäisyydeksi seinään vasten ja olla valamatta koko matkaa ulkoseinään asti. Onko niin todennäköistä, että olemassa oleva laatta kostuu, jos laattojen väliin tulee solumuovi?
Kyllästetyt ja valetut palkit ovat tunnettu riskirakenne. Se, mitä aiot nyt tehdä, muuttaa edellytyksiä, todennäköisesti huonompaan suuntaan, ja siten riskiä saada epäterveellinen talo.
Meillä on myös valetut palkit, mutta eivät kyllästetyt ja vältämme muutoksia. Lattialämmitys olisi mukavaa, mutta jätämme sen pois juuri tästä syystä.
Sinulla on nyt ainutlaatuinen mahdollisuus korjata tämä rakenne, tartu siihen - sillä se ei tule toistumaan.
Meillä on myös valetut palkit, mutta eivät kyllästetyt ja vältämme muutoksia. Lattialämmitys olisi mukavaa, mutta jätämme sen pois juuri tästä syystä.
Sinulla on nyt ainutlaatuinen mahdollisuus korjata tämä rakenne, tartu siihen - sillä se ei tule toistumaan.
Se oli jo väärin alun perin, mutta solumuovi voi pahentaa sitä. Sitten on monia taloja, joissa tämä ratkaisu toimii hyvin, mutta se on aina riski.

