Hei!
Tarvitsen ja haluan avata kissatuulen savupiipun kohdalla yläkerrassa. Ei tarvitse koko matkaa, vain kulkuväylä savupiipun kohdalla. Olen huolissani siitä, että seinä on kantava enkä tiedä, miten minun pitäisi toimia. Muiden huoneiden kohdalla kissatuulet ovat täysin auki, lukuun ottamatta vaatekomeroa. Talo on noin 200 vuotta vanha. Katso kuvat. Kiitos!

• Huoneessa on tiiliseinä ja valkoinen seinä, kirjahylly peleineen ja peili. Kattovintin aukon avausta suunnitellaan.
  • Portaat puurimalla, seinällä hyllyt, joissa koriste-esineitä ja valokuvia. Yläkerran aula on 200 vuotta vanhassa talossa. Kattopaneeli on valkoinen.
  • Huone, jossa on kaksi punaista tuolia, ikkuna, useita laatikoita ja pieni pöytä, jossa on kasvi. Seinät ovat punaiset ja lattia puuta.
  • Vanha punainen talo, jonka kattovintti sijaitsee, piirretty sininen ympyrä näyttää suunnitellun avaamisen kohdan savupiipun vieressä.
Hei ja tervetuloa..

On vähän vaikea ymmärtää, mitä tarkoitat..
Onko se aukko? Ovi? Tarkemmin missä?
Mitä pitäisi tehdä?

Ensimmäisessä kuvassa on kulkuaukko valkoisessa seinässä hormin vieressä. Joten hormi jää näkyviin. Kulkuaukko, jotta seinän taakse voisi mahdollisesti olla pieni varasto.

Onhan se aina vaikeaa tietää, mitä vanhojen talojen seinien takana on..
Onko sinulla tietoa siitä, miten talo on rakennettu muissa osissa? Lankkuseinä?
Muuten kai vain laittaa saha levyyn, poistaa pala ja katsoa..

GoForIt GoForIt sanoi:
Onhan se aina vaikeaa tietää, mitä vanhojen talojen seinien takana on..
Onko sinulla tietoa siitä, miten talo on rakennettu muissa osissa? Lautaseinä?
Muutenhan voi vain laittaa sahan levyyn, poistaa palan ja katsoa itse..
Luulen, että kyseessä on lautaseinä. Tällä seinällä voi olla lautaseinä, jossa on tyyliin masoniittilevy tai vastaavaa päällä. Uskallanko sahata reiän?

Kyllä, jos talon rakenteesta ei ole piirustuksia, niin ei varmaan ole muuta tietä. Jos se on lauta-seinä, ehkä se voidaan korvata jonkinlaisella palkilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.