Avaamme puurunkorakenteisen kantavan ulkoseinän ja asennamme siihen kaksi suurta avattavaa ikkunayksikköä. Ikkunoiden leveys on noin 1950 mm. Katso kuva. Minkä kokoista puupalkkia tarvitaan? Ystävällisin terveisin, Agneta
Jotta voitaisiin laskea se, tarvitaan hieman enemmän tietoa. Piirustuksia, suunnitelmia ja leikkauksia, talon sijainti, kattomateriaali, onko yläkerta jne. Jos teillä ei ole piirustuksia, yksinkertaiset luonnokset ja kuvat voivat toimia.
Hei! Katso kuva talon ulkopuolelta, jonne aiomme avata, missä tänään on ikkuna ja parvekkeen ovi vierekkäin. Puu- ja yläpuolella katto. Meillä on pyramidikatto. Talo sijaitsee Nackassa Tukholmassa.
Olen piirtänyt, miltä sen pitäisi näyttää siellä, missä avaamme suuret ikkunat. 1900 mm per ikkunaosasto. Nykyään meillä on pienempi parvekkeen ovi ja pienempi ikkuna näissä paikoissa.
En tiedä mitä @bossespecial ajattelee, mutta voin kuvitella, että valitaan liimapuupalkki, jonka mitat ovat 90x225. Jänneväli on lyhyt, mutta palkit oven päällä ovat herkkiä asioita. Läpikäyttäminen on rajoitettava.
Kiitos. Pitäisikö pyytää suunnittelijaa laskemaan se. Kunta ei ole vaatinut mitään, mutta olen lukenut, että saattaa tarvita rakennesuunnitelman vakuutusyhtiön turvallisuusvaatimusten vuoksi?
En tiedä mitä @bossespecial ajattelee, mutta voisin kuvitella, että päädytään liimapuupalkkiin, jonka mitat ovat 90x225. Jänneväli on pieni, mutta palkit ovien yli ovat herkkiä asioita. Taipuma on rajoitettava.
Kiitos. Pitäisikö pyytää suunnittelijaa laskemaan se. Kunta ei ole vaatinut mitään, mutta olen lukenut, että vakuutusyhtiön turvallisuuden vuoksi saatetaan tarvita rakennesuunnitelma?
Että kaupunkisuunnitteluosasto ei haluaisi rakennesuunnitelmia kantavan rakenteen muutokselle, joka lisäksi vaatii rakennuslupaa, ei vain rakennusilmoitusta, kuulostaa minusta oudolta. Mutta jos se on niin, oman etunne vuoksi, on varmasti hyvä palkata suunnittelija, jotta olette (ja tulevat omistajat ovat) varmoja siitä, että se on tehty oikein.