Hei foorumi!

Minä ja vaimoni olemme ajatelleet avata seinän olohuoneen ja keittiön väliltä (eli emme purkaa sitä 100%). Näette punaiset linjat.

Talo on rakennettu vuonna 1971, ja seinät koostuvat Tretex > Råspont > Vaaka reglar > Råspont > Tretex.
Miten teidän mielestänne sen avaaminen olisi helpointa? Jotta kaikki olisi niin "suoraa ja siistiä" kuin mahdollista, sinne tulee asettaa tukipalkit ja ovenkarmit. Råspont on 15 mm paksu ja olen 99% varma, että sisäpuolella on 45 mm paksut reglar. Ja tretex on noin 13 mm kuten kipsi.

Säbelsaha? Pyörösaha seinällä kiskon kanssa? Tarkoitus on jättää noin 25 senttimetriä ulkoseinästä (vasen) ja jättää pala kattoa, mutta emme ole vielä päättäneet kuinka paljon.

Kaikki vinkit ja neuvot ovat tervetulleita, meillä on kaksi 1-vuotiasta, joten haluaisin, että pölyä tulisi mahdollisimman vähän, mutta että työ menisi melko nopeasti eikä kestäisi liian kauan!

• Olohuoneen ja keittiön välinen seinä, jossa punainen viiva osoittaa suunnitellun avauksen. Seinällä on taulu ja pöydän vieressä on kasvi.
Hei

Onhan sinulla tarkistettuna, ettei seinässä kulje johtoja, putkia ym., ja ettei se ole kantava, niin käyttäisin kiskollista pyörösahaa.

Edit: huomasin nyt, että siellä on sähköä huomioitavana.
Irrota ja tarkista, ettei se johda muualle.
:D

P Pappa1986 sanoi:
Hei

Jos olet tarkistanut, ettei seinässä ole johdotuksia, putkia jne., eikä se ole kantava, niin käyttäisin ohjainkiskolla varustettua pyörösahaa.

Edit: huomasin nyt, että siellä on sähköä, joka täytyy ottaa huomioon.
Katkaise sähkö ja tarkista, ettei se johda muualle.
:D
Sähköstä olen tietoinen! Siellä on kytkin + pistorasia molemmilla puolilla, ja se ei ole 100 % kantava, se on tarkistettu

Mutta onko olemassa pyörösahanteriä, jotka menevät niin syvälle? Vai ajattelitko sahata molemmin puolin seinää?

Aseta sirkkeli 28 mm:iin, kiinnitä suora lauta seinään viivoimeksi ja seuraa perässä imurilla.

• Tykkään
Anew8589 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.