Hei

Minulla on kylmä autotalli, jossa toisen puolen seinä on irrallaan, se ei ole kunnolla kiinni perustassa (Leca-harkot) ja on vinossa talon seinää vasten (tiili). En ole varma, miksi se on näin (oli jo, kun ostimme talon), mutta arvelen sen johtuvan siitä, että se on laskenut salaojituksen yhteydessä.

Rungon tukevat palkit kantavat kattopalkkeja (tasakatto), joten jotta voisi korjata seinän palkit, pitää palkit purkaa. Miten tämän voi tehdä? Arvelen, että palkit pitää purkaa jonkinlaisella järjestelyllä?

Se on vihreä seinä, joka on vino/irtonainen. Kaksi palkkia lepää kyseisellä seinän osuudella.

Käsin piirretty kaavio, jossa on punaisella talo ja vihreällä vino autotallin seinä, jotka on yhdistetty viivalla.

Luulen, että minun täytyy tukea kattopalkit (jotka kulkevat lyhyeltä sivulta toiselle) autotallissa, jotta voin rakentaa sääntöjä uudelleen ja sitten laskea kattopalkit niiden päälle.

Kun googlaan, löydän Stämpiä, voiko sellaisia käyttää pitämään kattopalkit ylhäällä? Kattopalkit ovat ulkoseinien päällä, joten ei ole mitään, mikä tukisi niitä keskeltä. Jos voi, laitetaanko useampi stämp jokaisen palkin alle vai vain ulkoreunaan?

Vai onko jotain muuta, millä voi nostaa?

Palkit katon korkeimmalla kohdalla

Talon katon puupalkit ja tiiliseinä kulmassa, jossa näkyy vino seinä ja löysästi kiinnitetty puulista.

Palkki nro 2

Puinen katto, jossa näkyy kattopalkit. Yksi palkki vaikuttaa olevan vinossa leca-harkkojen päällä.

Esimerkki vinosta seinästä. Luulen, että se on vajonnut, kun on tehty kuivatusta, mikä on aiheuttanut seinän vinoutumisen. Pohjan sääntö on huonosti kiinnitetty Lecaharkkoihin ja seinä on hieman vinossa. Valokuva hieman hämää, enemmän sääntö on vinossa kuin Lecaharkot).

Kalteva seinärakenne, jossa vinoutunut puupituus päällä ja epätasainen alareuna. Näyttää huonosti kiinnitetyltä Lecaharkkoihin.

Tarvitaan kyllä parempi kuva, jotta kokonaisuus näkyy paremmin. Onko viimeisessä kuvassa lattia ja mitä sitten on oikealla?

• Tykkään
Arnesson
  • Laddar…
Se on Leca ympäriinsä ja betonilattia sisällä, vuodelta 1968. Seinä ei ole kunnolla kiinni Lecassa ja on lisäksi hieman vino.

Kuten näen sen, voin painaa säännön pohjaan ja ruuvata kiinni ja yrittää saada sen suoraksi kattohirrestä tulevalla painolla. Mutta luulen, että voi olla vaikeaa saada se hyväksi ja ehkä pitäisi tukea kattohirsiä ja rakentaa uusi seinä.

Ruskea piharakennus, jossa on punainen ovi. Ympärillä betonisia laattoja ja pieniä kiviä. Ilmastointilaite näkyvissä vasemmalla. Alhaalta otettu kuva näyttäen vinon seinän alaosassa, puulevy lattialla ja kengät betonilattian päällä. Kuvassa on osittain avattu sisäseinä, jossa näkyvät puurunko ja tiiliseinä, sekä avoin ovi vasemmalla. Rakennuspaikka, 1968 rakenteet.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.