793 lukukertaa ·
3 vastausta
793 lukukertaa
3 vastausta
Autotalli navetassa
Hei, olemme aloittamassa melko suurta projektia, jossa aiomme muuntaa osan navetasta autotalliksi kahdelle autolle ja peräkärrylle.
Ensin meidän on siirrettävä kaikki sisällä oleva puu, mikä vastaa kahden vuoden kulutusta, noin 60-70 kbm pinottuna…
Mutta kysymyksiini ja ajatuksiini, jos olen täysin hakoteillä, sanokaa vain, mutta emme halua liioitella kustannusmielessä, mutta emme myöskään kitsastella liikaa.
1.
Lattia on nyt puulattia, joka on nostettu maanpinnasta, pois on otettava myös isoja kiviä, jotka raahaamme pois, joko täytämme soralla kaikkien sääntöjen mukaan, tai vaihtoehtoisesti valamme laatan kirvesmiehen avulla, tämä on yksittäinen suurin kustannus tässä tapauksessa... Mitä te olisitte tehneet?
Huom. Emme aio korjata autoja siellä, koska meillä on iso rakennus neljälle autolle valetulla betonilaatalla.
2.
Asetamme uudet sisäseinät paloturvallisuusmääräysten mukaisesti ja vedämme uudet sähköt sekä valmistelemme sähköauton latausta varten, mutta kun on kyse katosta, pitäisikö meidän tehdä rakennelmat niin, että voi kävellä sen päällä vai ei, vaikka meillä ei olekaan tarvetta tilalle, mutta eihän sitä tiedä etteikö kolme vuotta myöhemmin tulisi ajatelleeksi "olisi ollut hyvä".
Jos jättäisimme laatan valamatta ja tekisimme soralattian itse, onko olemassa hyvää opasta siitä, miten rakentaa kerrokset soralla niin, että se olisi vakaa?
Ensin meidän on siirrettävä kaikki sisällä oleva puu, mikä vastaa kahden vuoden kulutusta, noin 60-70 kbm pinottuna…
Mutta kysymyksiini ja ajatuksiini, jos olen täysin hakoteillä, sanokaa vain, mutta emme halua liioitella kustannusmielessä, mutta emme myöskään kitsastella liikaa.
1.
Lattia on nyt puulattia, joka on nostettu maanpinnasta, pois on otettava myös isoja kiviä, jotka raahaamme pois, joko täytämme soralla kaikkien sääntöjen mukaan, tai vaihtoehtoisesti valamme laatan kirvesmiehen avulla, tämä on yksittäinen suurin kustannus tässä tapauksessa... Mitä te olisitte tehneet?
Huom. Emme aio korjata autoja siellä, koska meillä on iso rakennus neljälle autolle valetulla betonilaatalla.
2.
Asetamme uudet sisäseinät paloturvallisuusmääräysten mukaisesti ja vedämme uudet sähköt sekä valmistelemme sähköauton latausta varten, mutta kun on kyse katosta, pitäisikö meidän tehdä rakennelmat niin, että voi kävellä sen päällä vai ei, vaikka meillä ei olekaan tarvetta tilalle, mutta eihän sitä tiedä etteikö kolme vuotta myöhemmin tulisi ajatelleeksi "olisi ollut hyvä".
Jos jättäisimme laatan valamatta ja tekisimme soralattian itse, onko olemassa hyvää opasta siitä, miten rakentaa kerrokset soralla niin, että se olisi vakaa?
Step towards trouble. Old barns that had floors lose stability when they were removed. The reason is simple. The floor joists held the outer wall foundations beams together in a transverse direction. Since these stand on stones, they slide off them. If you are going to remove such a floor, you must stabilize the walls by pouring new foundations.B bergquist sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Gården klar - Villa, garage, ladugård
Hemma hos -
autotalli navetassa ja vaatimus EI60
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Muokataanko osa navetasta autotalliksi?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Bygga garage av ladugård?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Isolering av kallgarage i gammal ladugård
Isolering