20 857 lukukertaa ·
33 vastausta
21k lukukertaa
33 vastausta
Autotalli 11 x 8 metriä - yläkerralla - ilman pylväitä?
Hei
Olen viimeistelemässä piirustuksen yksityiskohtia rakennuslupaa varten ja minun täytyy selvittää, näyttääkö autotallimme monimutkaiselta.
Autotalli on kellarikerroksessa ja sen päällä tulee olemaan eteinen, keittiö ja kaksi makuuhuonetta.
En missään nimessä halua pylväitä autotalliin, joten tukipalkkien täytyy olla kunnollisia. Ne voivat kulkea mihin suuntaan tahansa, joten epäilen, että on järkevää käyttää palkkeja, jotka ovat 8 metriä pitkiä, koska noin 7 metriä on vapaata tilaa.
Minkälainen rakenne tähän pitäisi olla? Oletan, että tavalliset puupalkit eivät riitä, mutta voin vain vapaasti spekuloida, että esimerkiksi joitain pieniä I-palkkeja voisi olla tasaisin välimatkoin tai jotain sellaista.
Kiitos
Olen viimeistelemässä piirustuksen yksityiskohtia rakennuslupaa varten ja minun täytyy selvittää, näyttääkö autotallimme monimutkaiselta.
Autotalli on kellarikerroksessa ja sen päällä tulee olemaan eteinen, keittiö ja kaksi makuuhuonetta.
En missään nimessä halua pylväitä autotalliin, joten tukipalkkien täytyy olla kunnollisia. Ne voivat kulkea mihin suuntaan tahansa, joten epäilen, että on järkevää käyttää palkkeja, jotka ovat 8 metriä pitkiä, koska noin 7 metriä on vapaata tilaa.
Minkälainen rakenne tähän pitäisi olla? Oletan, että tavalliset puupalkit eivät riitä, mutta voin vain vapaasti spekuloida, että esimerkiksi joitain pieniä I-palkkeja voisi olla tasaisin välimatkoin tai jotain sellaista.
Kiitos
Betonilattia siis. Se ei ole mitään, mistä minulla olisi kokemusta. Kallista ja monimutkaista? Se kuulostaa raskaalta, täytyykö se ottaa huomioon myös seiniä tehdessä?
Riipukkeet kattokannattimista? Koska meillä on yläkerta, niin kaiketi riipukkeiden täytyy kulkea seinien sisällä siinä tapauksessa? Vai unohditko, että yläpuolella on kerros?
Kiitos vastauksista!
Riipukkeet kattokannattimista? Koska meillä on yläkerta, niin kaiketi riipukkeiden täytyy kulkea seinien sisällä siinä tapauksessa? Vai unohditko, että yläpuolella on kerros?
Kiitos vastauksista!
Verrattuna puunrakentamiseen ja jos rakentaa itse, KYLLÄ!tobbew sanoi:
Mutta se ei ole suoraan monimutkaista, päivittäin valetaan betonilattioita ympäri Ruotsia, mutta lähinnä isojen, kuten PEAB ja Skanska jne. toimesta, ja se koskee yleensä toimistorakennuksia, kerrostaloja, teollisuusrakennuksia ja sairaaloita yms.
Joten se ei ole sen monimutkaisempaa kuin että siellä on paljon ihmisiä, jotka voivat laskea sen ja paljon niitä, jotka voivat sen toteuttaa.
Kyllä, oma paino on hieman suurempi, mutta jos betonilattia kuitenkin valetaan, niin onko kysymys siitä, eikö olisi myös yhtä hyvä valaa autotallin seinät betonista. Kun kaikki infrastruktuuri suurelle raudoitus- ja betonityölle on kerran vakiintunut, seinien tekemisen lisäkustannus ei ole niin verinen. -uskon...
Mutta varmasti se tulee maksamaan hieman ylimääräistä. Mutta plussatilille tulee erittäin miellyttävä, reilusti eristetty autotalliosa, jossa asuinkerros on paremmin eristetty ääniltä, hajuilta ja mahdollisilta tulipaloilta.
Ei, en usko, että pitäisi tehdä sopimuksia suurten lohikäärmeiden kanssa, he eivät varmaan ole kiinnostuneita, ja luultavasti liian kalliita. Mutta he palkkaavat varmasti paljon pieniä firmoja UE:ksi. Ja monet näistä pienistä firmoista voivat varmasti ottaa toimeksiantoja yksityishenkilöiltä.
En oikein tiedä, miten sinun pitäisi löytää oikea täältä. Parasta on, jos on joitakin kontakteja. Itse tunnen yhden rakentajan täällä paikkakunnalla, joten kysyisin vain, ketä he suosittelevat. Tällä tavalla olen itse saanut yhteyden hyvään ilmanvaihtofirmaan ja kaivinkonekuskeihin jne.
En oikein tiedä, miten sinun pitäisi löytää oikea täältä. Parasta on, jos on joitakin kontakteja. Itse tunnen yhden rakentajan täällä paikkakunnalla, joten kysyisin vain, ketä he suosittelevat. Tällä tavalla olen itse saanut yhteyden hyvään ilmanvaihtofirmaan ja kaivinkonekuskeihin jne.
Minulla on 6 metrin jänneväli, sen voi ratkaista ilman pilareita 260mm kerto-palkilla c/c 300.
8 metrin kanssa se muuttuu vaikeammaksi. Liimapuu 115x315 c/c 300 on mahdollisuus. Mutta ei halpa.
tai KERTO-S 45x400 c/c 300. Ei myöskään halpa.
8 metrin kanssa se muuttuu vaikeammaksi. Liimapuu 115x315 c/c 300 on mahdollisuus. Mutta ei halpa.
tai KERTO-S 45x400 c/c 300. Ei myöskään halpa.
En tiedä, miltä pohjapiirros näyttää, mutta ei liene täysin mahdotonta löytää paikkoja ripustuspuuille. Ristikko pitäisi voida mitoittaa kantamaan melko paljon kuormaa ilman suurempia ongelmia. Ehkäpä voisit laittaa liimapuupalkin keskelle taloa lattian palkeisiin nähden kohtisuoraan, ja se voisi roikkua muutamassa ripustuksessa. Näin lattian palkit olisivat kahdessa osassa, jotka jännittyvät vain puoliksi niin pitkälle. Jos jänneväli ei ole liian pitkä tai jos rakennuskorkeus ei ole ongelma, voit käyttää liimapuupalkin sijasta teräspalkkia, joten ripustuksia ei ehkä tarvita. Vaikea sanoa, mikä olisi paras ratkaisu näkemättä suunnitelmia. Jos aiot laittaa betonilattian, olen samaa mieltä edellisen viestin kanssa siitä, että olisi hyvä tehdä myös seinistä betonia, kun joka tapauksessa täytyy ottaa toinen urakoitsija.
Ai... KERTO-juttu maksaisi noin 75 000... Tuntuu... Öh, mahtavalta.
Mietin, jos tekee muotin ja valaa itse, täytyykö silloin olla rakettitutkija laskemaan kantavuus?
Kiehtovan hankalaa, mutta toivon, että on olemassa joku firma, joka on tehokas ja edullinen tällaisessa muuten.
Mietin, jos tekee muotin ja valaa itse, täytyykö silloin olla rakettitutkija laskemaan kantavuus?
Kiehtovan hankalaa, mutta toivon, että on olemassa joku firma, joka on tehokas ja edullinen tällaisessa muuten.
Hmm, joo, mielenkiintoinen vaihtoehto, järkevästi mietitty.kalubah sanoi:En ole varma kuinka pohjaratkaisu näyttää, mutta ei ole täysin mahdotonta löytää paikkoja kannatusjohteille. Ristikko pitäisi pystyä mitoittaa kestämään melko paljon kuormaa ilman suuria ongelmia. Esimerkiksi voit laittaa liimapalkin keskelle taloa kohtisuoraan lattiapalkkeihin nähden, joka ripustetaan useiden kannatusjohteiden varaan. Tällöin lattia palkkien jännitys on kahdessa osassa, jotka ovat vain puolet pidempiä. Jos jänneväli ei ole liian pitkä tai jos rakennuskorkeus ei ole ongelma, voit korvata liimapalkin teräspalkilla ja ehkä välttää kannatusjohteet. Vaikea sanoa paras ratkaisu näkemättä suunnitelmia. Jos aiot asentaa betonilaattalattian, olen samaa mieltä aikaisempien viestien kanssa, että kannattaa myös tehdä seinät betonista, kun joudut joka tapauksessa tuomaan sisään toisen urakoitsijan.
Tältä pohjapiirros näyttää, jonka kanssa työskentelemme.
http://www.deserveit.se/dump/ritning huset.pdf
Mikael, se oli piirustusohjelma, joka valitsi, että autot olisivat isoja, mutta mieluummin niin kuin että ne piirtäisivät liian pieniksi.
LECA-lattia myös... Hyvä, kiitos, mukavaa saada lisää vaihtoehtoja.
Minulla on vähän miettimistä. En aio tulla näihin vaiheisiin vähään aikaan, joten on vähän tilaa miettiä. Mutta laatan on määrä valaa kuukauden kuluttua, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, sitten ei ole varmaa, että mitään muuta tehdään tänä vuonna, se riippuu siitä, miten jakamaisesti monimutkaista tai kallista siitä tulee.
Halvinta olisi oletettavasti valaa lattia ja seinät itse, mutta siitä tulee hirveä työ saada muotit paikalleen ja laskutoimituksetkaan eivät ehkä ole helppoja. Sen jälkeen tilataan betonirekka, joka kaataa betonin valtavaan muottiin, joka voisi jopa olla yhtenäinen suuri klöntti seinineen ja oviaukkoineen, sekä kattopalkkeineen. Mutta jumala tietää uskallanko ottaa sen työn vastaan, vaikka ehkä voin saada oikeanlaista asiantuntemusta, niin siitä tulisi rankkaa työtä.
Kiitos joka tapauksessa kaikista ajatuksista, toivottavasti niitä tulee lisää, että voimme jatkaa ideointia. Olen ollut mukana auttamassa joillakin rakennusprojekteilla, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun teen jotain muuta kuin remontoinnin itselleni.
LECA-lattia myös... Hyvä, kiitos, mukavaa saada lisää vaihtoehtoja.
Minulla on vähän miettimistä. En aio tulla näihin vaiheisiin vähään aikaan, joten on vähän tilaa miettiä. Mutta laatan on määrä valaa kuukauden kuluttua, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, sitten ei ole varmaa, että mitään muuta tehdään tänä vuonna, se riippuu siitä, miten jakamaisesti monimutkaista tai kallista siitä tulee.
Halvinta olisi oletettavasti valaa lattia ja seinät itse, mutta siitä tulee hirveä työ saada muotit paikalleen ja laskutoimituksetkaan eivät ehkä ole helppoja. Sen jälkeen tilataan betonirekka, joka kaataa betonin valtavaan muottiin, joka voisi jopa olla yhtenäinen suuri klöntti seinineen ja oviaukkoineen, sekä kattopalkkeineen. Mutta jumala tietää uskallanko ottaa sen työn vastaan, vaikka ehkä voin saada oikeanlaista asiantuntemusta, niin siitä tulisi rankkaa työtä.
Kiitos joka tapauksessa kaikista ajatuksista, toivottavasti niitä tulee lisää, että voimme jatkaa ideointia. Olen ollut mukana auttamassa joillakin rakennusprojekteilla, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun teen jotain muuta kuin remontoinnin itselleni.