Hei,
Olen tekemässä laajennusta taloon.
Siellä, missä laajennus rakennetaan, on aiemmin ollut lasiseinäinen viherhuone.
Siellä on ollut erittäin kuuma aurinkoisina päivinä, erityisesti kesällä.
Aurinko paistaa suoraan klo 9-17.

Nyt kysymykseni. Miten te olisitte ajatelleet eristystä, miten voisin parhaiten suojautua auringolta, jotta välttyisin lämmöltä sisäpuolella.
Laitetaan joitakin ikkunoita, joiden UV-arvo on 0,7. Mitä muuta voisin tehdä? Paksu eristys katossa? Paksu eristys seinässä? Kuinka paksu?

Kiitos!

T thodur sanoi:
Hei,
Olen rakentamassa talon laajennusta.
Siellä, missä laajennus rakennetaan, on aiemmin ollut lasiseinäinen lasipaviljonki.
Siellä on ollut erittäin kuuma aurinkoisina päivinä, erityisesti kesällä.
Aurinko paistaa suoraan klo 9-17.

Nyt kysymykseni. Miten olet ajatellut eristystä, miten suojaudun parhaiten auringolta välttääkseni kuumuuden sisällä?
Siihen tulee vähän ikkunoita, joiden UV-arvo on 0,7. Mitä muuta voin tehdä? Paksu eristys katossa? Paksu eristys seinissä? Kuinka paksu?

Kiitos!
Tietysti eristät katon, seinät ja lattian, sekä liiallista kesälämpöä että talvikylmyyttä vastaan.
Kuinka paljon riippuu budjetistasi, tilasta jne.
Olen laajentanut kesämökkiäni (etelän suuntaan) ja eristän 210 mm kattoon, 145+45 mm seinään ja 195 mm lattiaan.

klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Tietysti eristät katon, seinät ja lattiat, sekä liialliselta lämmöltä kesällä että talven kylmyydeltä tietysti.
Kuinka paljon riippuu budjetistasi, tilasta jne.
Olen laajentanut mökkini (eteläpuoli) ja eristän 210 mm katossa, 145+45 mm seinissä ja 195 mm lattiassa.
Kiitos vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.