10 291 lukukertaa ·
5 vastausta
10k lukukertaa
5 vastausta
asfa-/asfaltti-levy?
Jäsen
· Västra götaland
· 3 viestiä
Olen yrittänyt saada selkeyttä siihen, mikä on ero (jos sellainen on) ASFA:n ja ASFALT boardin välillä!? Onko se vain lyhenne vai onko näiden kahden "tuotteen" välillä eroa.
Lisäksi haluaisin tietää, onko se paras materiaali käytettäväksi umpinaiseen tuuletettuun ryömintätilaan?
Kiitos etukäteen!
Lisäksi haluaisin tietää, onko se paras materiaali käytettäväksi umpinaiseen tuuletettuun ryömintätilaan?
Kiitos etukäteen!
Mitä minä tiedän, se on sama asia.
En suosittele sitä blindbottenille. Minulla ei ole varsinaisia perusteita tälle, mutta se tuntuu hieman liian heikolta. Käytin trossbottenskivor. Ne ovat 6mm paksuja öljykarkaistuja masoniittilevyjä. Näiden levyjen leveys on 550mm, jotta ne sopivat lattiapalkkien väliin cc60.
En suosittele sitä blindbottenille. Minulla ei ole varsinaisia perusteita tälle, mutta se tuntuu hieman liian heikolta. Käytin trossbottenskivor. Ne ovat 6mm paksuja öljykarkaistuja masoniittilevyjä. Näiden levyjen leveys on 550mm, jotta ne sopivat lattiapalkkien väliin cc60.
Jäsen
· Västra götaland
· 3 viestiä
Kiitos vinkeistä!
Riittääkö seuraava "kerrosjako" ylhäältä laskettuna:
1. 28mm raakapontti
2. Eristys
3. Alas laskettu palkki
...vai tarvitaanko myös lautoja naulattuna palkistoon "tukemaan" alas laskettuja palkkeja?
Riittääkö seuraava "kerrosjako" ylhäältä laskettuna:
1. 28mm raakapontti
2. Eristys
3. Alas laskettu palkki
...vai tarvitaanko myös lautoja naulattuna palkistoon "tukemaan" alas laskettuja palkkeja?
Alapuolella lattiapalkkien kiinnität trossbottenbräda (22x95 tai 22x120). Näin saat hyllyn kummallekin puolelle välimatkaa asettaaksesi trossbottenskiva. Hyvä, jos se on tiivis, jotta pienennetään hiirten vaaraa. Saumoihin asetat vindpapp.
Sanoisin, että seuraavat kerrokset ovat "tavalliset" (ylhäältä katsottuna):
Pintakerros
22mm Golvspån
Kosteussuoja
Eristys/lattiapalkit
vindpapp
Trossbottenskiva
Trossbottenbräda
Tämä riippuu tietenkin siitä, mihin tilaa käytetään.
Katso www.byggbeskrivningar.se Kuvausten "Enkelstugan" ja "Enkelboden" uskon käsittelevän tätä.
Sanoisin, että seuraavat kerrokset ovat "tavalliset" (ylhäältä katsottuna):
Pintakerros
22mm Golvspån
Kosteussuoja
Eristys/lattiapalkit
vindpapp
Trossbottenskiva
Trossbottenbräda
Tämä riippuu tietenkin siitä, mihin tilaa käytetään.
Katso www.byggbeskrivningar.se Kuvausten "Enkelstugan" ja "Enkelboden" uskon käsittelevän tätä.
Käytin asfaboardia, kun remontoisin toista ryömintätilaani muutama vuosi sitten, ei merkkejä homeesta vielä, toisessa ryömintätilassani on myös jonkinlainen asfaboard, se on ollut siellä 50-60-luvulta, eikä siellä ole myöskään pienimpiäkään merkkejä homeesta! Mutta se riippuu tietenkin siitä, kuinka paljon kosteusongelmia ryömintätilassa on.
Kosteussulku lastulevyn alla ei mielestäni ole hyvä idea, koska levyä ei voi liimata juoksuihin, mikä lisää merkittävästi riskiä lattian heilumiseen.
Kosteussulku lastulevyn alla ei mielestäni ole hyvä idea, koska levyä ei voi liimata juoksuihin, mikä lisää merkittävästi riskiä lattian heilumiseen.
Klikkaa tästä vastataksesi