Ostin juuri tarkistusluukun ja mietin, miten asennan sen (katso kuva alla). Onko se vain "painettava" paikoilleen? Miten sivuilla olevien "läpien" tulisi olla, onko niiden osoitettava suoraan ylöspäin kuten kuvassa vai pitäisikö niitä taivuttaa johonkin suuntaan?

/N

Inspektionsluukku, jonka sivuilla on suorat metallikielekkeet.

annan arvaukseni;

läpät pitäisi taittaa alas ja taipua hieman ulospäin niin, että ne painavat kipsiä vasten?:)

En onnistu kiinnittämään tätä kattoon, miten se onnistuu?

Olin liimannut sen kiinni ja taivuttanut läpät 90 astetta. Vaihtoehtoisesti kiinnittänyt läpät sääntöön, jos se on mahdollista.

kiitos vastauksestasi Nyfniken.

Kyllä, voi olla että minun on pakko liimata. Valitettavasti yläpuolella kattoa ei ole tarpeeksi tilaa, jotta voisi ruuvata.

Omituista kuitenkin on, että väitettiin, että tämä vain painettaisiin kiinni eikä tarvitsisi mitään kiinnitysmassaa..?

Mutta, eihän tämä ole tarkoitus kiinnittää flärpien kanssa jotenkin? Minulla on samat flärpit omassani - ostettu Hornbachista. Olen etsinyt saksalaisen alkuperäisen asennusohjeen, ja siinä lukee suunnilleen "kiinnitä luukku sopivalla tavalla".

"The four moving wall anchors are adapted to the circumstances and attached to the wall or
ceiling. The gap between the wall/ceiling and mounting frame can be filled if required."

Hmm. Katossa on yksinkertainen kipsilevy. Onko teillä suositella hyvää liimaa, vai toimiiko tavallinen kiinnitysliima hyvin, kuten PL400?

• Tykkään
Jeroen Baas Liedberg
  • Laddar…
H
Hei

Näihin aukkoihin on yleensä 4 kpl metallikiinnikkeitä, jotka kiinnitetään luukun ja kipsin väliin. Eikö mukana ollut sellaisia?

Metallinen luukku pahvilaatikon päällä.

Ei, vain tällainen luukku.

H
Okei, mutta ne ovat kyllä vain klassisen Hila-luukun variantti. Ne metalliläpät sivuilla pitäisi varmasti taittaa alas kipsilevyn päälle ja reiät ovat kyllä 1, 2 tai 3-kerroksiselle kipsille.

Jos sinulla on ongelmia asennuksessa, ne toimivat aina myös liiman kanssa.

Lopulta tein niin, että taitoin vain ulos läpät, jotka ovat sivulla, luodakseni pientä painetta kipsin reunaa vasten. Sitten vedin myös liimavanankin, jos muistan oikein, niin se pysyi oikein hyvin. Luulen, että se oli joko PL tai jokin muu asennusliima, ne ovat nykyään todella vahvoja.

Terveisin N

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.