11 167 lukukertaa ·
8 vastausta
11k lukukertaa
8 vastausta
Asentaa paneelilistoja
Hei
Aion asentaa rintapaneelin keittiöön, ja minulla on nyt ongelma...
Paneeli tulisi naulata ja minulla ei ole vaakasuoria koolauksia.
Ei ole MAHDOLLISUUTTA laittaa mitään koolausta kipsilevyn päälle, ei edes naulauslaattaa...
Nyt tarvitsen apua TEILTÄ FIKSUILTA ja NEROKKAILTA kotinikkareilta ja ammattilaisilta, miten ratkaisen ongelmani.
Aion asentaa rintapaneelin keittiöön, ja minulla on nyt ongelma...
Paneeli tulisi naulata ja minulla ei ole vaakasuoria koolauksia.
Ei ole MAHDOLLISUUTTA laittaa mitään koolausta kipsilevyn päälle, ei edes naulauslaattaa...
Nyt tarvitsen apua TEILTÄ FIKSUILTA ja NEROKKAILTA kotinikkareilta ja ammattilaisilta, miten ratkaisen ongelmani.
Oletan, että sinulla on alareunassa seinäprofiili ja pystysuorat profiilit c-c 60 ja että rintapaneelin yläosassa on koristeprofiili. Naulaa paneeli kiinni alareunasta. Kiinnitä se yläosassa koristeprofiilin avulla. Kiinnitä koristeprofiili pystysuoriin profiileihin ruuveilla. Kittaa reiät, jos aiot maalata, muuten sinun täytyy tulpata ne. Voit myös valita jonkin koristeellisen ruuvin.
Jäsen
· Västernorrland
· 2 105 viestiä
Mietin ja pohdin... 
Eikö niitä voi liimata seinään? Tai naulata alareunasta ja liimata yläreuna?
Eikö ole edes 3mm varaa? Jos on, voisit rakentaa "valmiita" paneeliosioita esimerkiksi masoniitista, jotka sopivat koolausväliin.
Eikö niitä voi liimata seinään? Tai naulata alareunasta ja liimata yläreuna?
Eikö ole edes 3mm varaa? Jos on, voisit rakentaa "valmiita" paneeliosioita esimerkiksi masoniitista, jotka sopivat koolausväliin.
Kysyin rautakaupasta ja he olivat sitä mieltä, että minun pitäisi naulata paneeli kiinni eikä liimata. Syy on se, että tietyt paneelit voivat olla hieman kieroja, ja se on mahdollista korjata naulaamalla (painamalla se paikalleen).
Miksi ei kaksipuolinen teippi? 
Rehellisesti sanottuna on vain yksi vakava tapa ratkaista ongelma, jos sinulla on oikea paneli.
Sahaa kipsistä kaistale pois, kun lattia ja sitten sahaa useampia kaistaleita sopivilla etäisyyksillä. Olen käyttänyt tähän tarkoitukseen tiikerisahaa. Älä sahaa pystytukia poikki. Kiinnitä vedojen tai ruuvien avulla vaakasuoria tukia pystytukien väliin, mieluiten samansuuntaisesti jäljellä olevan kipsin kanssa. Liitän luonnoksen mukaan.
Rehellisesti sanottuna on vain yksi vakava tapa ratkaista ongelma, jos sinulla on oikea paneli.
Sahaa kipsistä kaistale pois, kun lattia ja sitten sahaa useampia kaistaleita sopivilla etäisyyksillä. Olen käyttänyt tähän tarkoitukseen tiikerisahaa. Älä sahaa pystytukia poikki. Kiinnitä vedojen tai ruuvien avulla vaakasuoria tukia pystytukien väliin, mieluiten samansuuntaisesti jäljellä olevan kipsin kanssa. Liitän luonnoksen mukaan.
Jäsen
· Västernorrland
· 2 105 viestiä
Jos he haluavat pakottaa sinulle vääntyneitä paneeleja, mene muualle. Ei ole mitään syytä maksaa pohjasakasta. Valitse paneelisi huolella, riippumatta siitä, mitä sanotaan.naresjo sanoi:
Jos liimaat oikealla liimalla, ne pysyvät kuin vuori. Tietenkin myös riippuen alustasta.
Samaa mieltä it-kaverin kanssa!
Liimasin helmiponttia kipsilevyyn tavallisella puuliimalla - toimi erinomaisesti! Kierteiset paneelipalat lajitellaan tietenkin etukäteen. On hyvä kiinnittää muutama naula ponttiin sinne tänne, kunnes liima kuivuu.
/Insinööri
Liimasin helmiponttia kipsilevyyn tavallisella puuliimalla - toimi erinomaisesti! Kierteiset paneelipalat lajitellaan tietenkin etukäteen. On hyvä kiinnittää muutama naula ponttiin sinne tänne, kunnes liima kuivuu.
/Insinööri
Klikkaa tästä vastataksesi