15 981 lukukertaa ·
3 vastausta
16k lukukertaa
3 vastausta
Asentaa insertituubi savupiippuun kaakeliuunin. Kustannukset?
Jäsen
· Västagötaland
· 3 viestiä
Hei,
en tiedä, olenko valinnut oikean ketjun täällä.
Meillä on hyväksytty kaakeliuuni, mutta savupiippu ei ole hyväksytty. Siksi aiomme asentaa putket savupiippuun ja täyttää vermikuliitillä. Savupiippu on noin 6 m korkea ja he kiinnittävät myös noin 15 kattoporrasta. He eivät tarvitse purkaa kaakeliuunin kruunua, vaan voivat mennä toisen kerroksen kautta.
Olemme saaneet kaksi hintaa, yksi noin 9 000 kr ja toinen 15 000 kr (kaikki rot:n jälkeen).
Tulimme hieman epäluuloisiksi, kun hinnat olivat niin erilaisia.
Onko joku muu tehnyt jotain vastaavaa, mitä maksoitte?
Kiitos!
en tiedä, olenko valinnut oikean ketjun täällä.
Meillä on hyväksytty kaakeliuuni, mutta savupiippu ei ole hyväksytty. Siksi aiomme asentaa putket savupiippuun ja täyttää vermikuliitillä. Savupiippu on noin 6 m korkea ja he kiinnittävät myös noin 15 kattoporrasta. He eivät tarvitse purkaa kaakeliuunin kruunua, vaan voivat mennä toisen kerroksen kautta.
Olemme saaneet kaksi hintaa, yksi noin 9 000 kr ja toinen 15 000 kr (kaikki rot:n jälkeen).
Tulimme hieman epäluuloisiksi, kun hinnat olivat niin erilaisia.
Onko joku muu tehnyt jotain vastaavaa, mitä maksoitte?
Kiitos!
Haittapuoli insertin kanssa on, että et saa paljon lämpöä savupiippuun. On olemassa erilaisia inserttejä, luulisin? Vedin ruostumattoman letkun, kiinnitin köyden putken/letkun päähän ja pudotin alas piippuun, sitten joku oli kellarissa vetämässä samaan aikaan kun minä syötin katolla, luulen, että se oli noin 9m kaaren kanssa piipussa, meni juuri alas kohtaan, johon minun piti muurata savupiipun kaulus.
On olemassa hyvä keskustelu nimeltään "egen glidgjutning godkänd", josta löytyy paljon vinkkejä piipun sisäpuoliseen uusimiseen/tiivistämiseen, voisi olla jotain, jos haluat tehdä itse töitä, saat vieläkin mukavan lämmön savupiipusta.
On olemassa hyvä keskustelu nimeltään "egen glidgjutning godkänd", josta löytyy paljon vinkkejä piipun sisäpuoliseen uusimiseen/tiivistämiseen, voisi olla jotain, jos haluat tehdä itse töitä, saat vieläkin mukavan lämmön savupiipusta.
Jäsen
· Västagötaland
· 3 viestiä
Kiitos vastauksesta!
Olemme kuitenkin päättäneet, että emme käytä liukuvalua tässä savupiipussa, koska emme aio käyttää tätä kaakeliuunia laajamittaisesti. Muuten minäkin pidän sitä parhaana vaihtoehtona!
Olemme kuitenkin päättäneet, että emme käytä liukuvalua tässä savupiipussa, koska emme aio käyttää tätä kaakeliuunia laajamittaisesti. Muuten minäkin pidän sitä parhaana vaihtoehtona!
Saimme putken kaakeliuuniimme. Uskon, että se on vain 150 mm, koska kanava oli ahdas. Silloin, 7 vuotta sitten, sen hinta oli noin 1100/m ja meillä oli noin 7 m huipulle. Tämä oli ennen Rot:n aikaa. Ja kyllä, se oli valkoinen. Mahdollisesti saimme pakettihinnan, kun he tekivät kaksi piippua yhtä aikaa.
Klikkaa tästä vastataksesi