Olen tekemässä suurempaa talon -38 remonttia. Ulkoseinät ovat muurattuja tiilestä, tällä hetkellä ei ole kosteusongelmia.
Edellinen omistaja täytti muurauksen välit polystyreenikuulilla 80-luvulla.
Haluaisin rakentaa asennusseinän kipsilevyllä sisäpuolelle ja kysymys on, kuinka se tulisi tehdä, sillä en halua lisätä eristystä, koska se saattaa siirtää kastepisteen seinän sisään. Ongelma, jos en käytä eristystä "asennusseinässä", on ääni, jonka pelkään voivan tulla ongelmaksi - vai voiko? Seinästä tulee ontto...
Onko joku tehnyt jotain vastaavaa?

Mistä se ääni voisi tulla? Ulkoa tulevat äänet käsittelee seinä todennäköisesti melko tehokkaasti. Matalataajuisia ääniä huoneessa vastaan voi kipsistä koostuva kalvoabsorbentti olla melko tehokas.

Solumuovipallot eivät muodosta diffuusiotiivistä kerrosta, joten voit laittaa eristystä sisäpuolelle muovin kanssa.

J justusandersson sanoi:
Mistä se ääni tulisi? Ulkoa tulevia ääniä käsittelee seinä todennäköisesti suhteellisen tehokkaasti. Huoneen matalataajuisiin ääniin voi kipsistä koostuva kalvoabsorboija olla melko tehokas.
Ulkoa tulevien äänien kanssa minulla ei ole ongelmia, olen huolissani mahdollisista rakenteiden äänistä. Mutta itse kipsi voi olla riittävä.

Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Solumuovipallot eivät muodosta diffuusiota estävää kerrosta, joten voit laittaa eristyksen sisäpuolelle muovilla.
Koska minulla ei nykyään ole kosteusongelmia ja eristäminen sisäpuolelta muovilla tuntuu vähemmän hyvältä vaihtoehdolta. Asun meren rannalla, joten sateen pieksämä julkisivu on arkipäivää. Jos eristän sisäpuolelta, tiiliseinä (rappaus) jää kylmemmäksi ja sen on vaikeampi kuivua.

Paras vastaus

Suosittelen välttämään muovia sisäpuolella. Eristä mahdollinen puurunko pahvilla, jotta se ei ole suorassa kosketuksessa tiiliseinän kanssa. Ei mitään ongelmaa kipsin kanssa ilman takana olevaa eristystä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.