Hei,
Olen etsimässä kiinnitysruuvia samanlaista kuin liitteenä olevan kuvan ympyröity osa. Olen etsinyt bauhausista, krautasta, ikeasta ym., ja lähin löytämäni on oikealla oleva, mutta se ei sovi mutteriin, koska kierteiden välinen väli on liian pitkä.

Ruuvi on 4,1 cm pitkä. Se kuuluu Unipuu-merkkiseen kerrossänkyyn, jota ei valitettavasti enää valmisteta. Olen myös etsinyt mutteria, joka sopisi oikeanpuoleiseen ruuviin, mutta en ole löytänyt.

Onko kukaan nähnyt samanlaista ruuvia tai osaisiko kukaan vinkata, mistä voisin löytää sen?

/Johan

• Kaksi metalliruuvia puupöydällä, vasen ruuvi punaisella ympyröity. Vasemmalla pää on ruuvimeisselin raolle sopiva.
Oikeanpuoleinen näyttää olevan puuruuvi, ja vasemmanpuoleinen pitäisi olla kierteytetty jos sen on tarkoitus mennä holkkiin. Eikö sinun pitäisi pystyä käyttämään tavallista kierteytettyä ruuvia oikeassa koossa? Tarvitsetko ruuvin tietyn muodon?

Ympyröity löytyy ainakin yhdestä ikea huonekalusta, mutta ei mistään tavallisesta ruuvista. Valitettavasti en voi muistaa mistä, mutta luulen että se oli sänky. Kärsivällisyydellä voi käydä läpi suuren joukon kokoamisohjeita, niin ehkä sen varaosanumeron löytää ja sen voi tilata.

Et voi vaihtaa mutteria?

A Andy78 sanoi:
Et voi vaihtaa mutteria?
Joo ehkä, etsin samalla toista mutteria, joka sopii oikeaan ruuviin isommalla välimatkalla kierteen välillä.

Höghus Höghus sanoi:
Voisiko tämä olla jotain?
[linkki]

/Höghus
Kyllä se näyttää oikealta kierteen mitoilta, mutta näyttää siltä, että se ruuvi on vain 30 mm, tarvitsen 40mm.

S0MMER S0MMER sanoi:
Oikeanpuoleinen näyttää olevan puuruuvi, ja vasemmanpuoleisessa pitäisi olla konekierre, jos sen pitää kiinnittyä holkkiin. Eikö sinun pitäisi pystyä käyttämään tavallista oikean kokoista konekierrellä varustettua ruuvia? Tarvitsetko tietyn muodon ruuville?
Kyllä valitettavasti tarvitsen sen muodon, jotta se sopii muiden osien kanssa sängyn kokoamiseen.

O Octavianus sanoi:
Rinkulaan merkitty löytyy ainakin yhdestä Ikea-huonekalusta, mutta ei ole tavanomainen ruuvi. Valitettavasti en muista mistä, mutta luulen että se oli sänky. Kärsivällisyydellä voi käydä läpi monia kokoamisohjeita, niin ehkä löytää sen varaosanumeron ja voi tilata sen.
Joo, se oli ensimmäinen ajatukseni ja löysin Ikea-ruuvin, jonka luulin sopivan, mutta se oli väärät mitat. Mutta yritän siellä uudestaan.

IKEA-ruuvi on tarkoitettu ruuvattavaksi puuhun, joten:

ota sopivan kokoinen pyöröpuu korvaamaan "mutteri" ja poraa siihen sopivan kokoinen reikä, joka sopii IKEA-ruuviin. Sinulla on tällöin puusta tehty "mutteri", johon ruuvi voidaan kiinnittää.

Höghus Höghus sanoi:
Nämä?

[linkki]

/Höghus
Luulen, että meillä voi olla voittaja! Kiitos paljon! Tarvitsen kyllä vain kaksi kappaletta, joten jos joku haluaa loput 38, ilmoittakaa :)

• Tykkään
Höghus
  • Laddar…
J j1978 sanoi:
Luulenpa, että meillä on voittaja! Kiitos todella paljon! Tarvitsen tosin vain kaksi kappaletta, joten jos joku haluaa jäljelle jäävät 38, kertokaa vain :)
Hei! Löysin tämän linkin, minulla on sama ongelma. Unipuu kerrossänky, mutta ei tarpeeksi ruuveja. Sopivatko ne, jotka ostit? Onko sinulla vielä jäljellä ja haluaisitko myydä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.