1 239 lukukertaa ·
8 vastausta
1k lukukertaa
8 vastausta
Asennusliima askelmille
On aika uudistaa portaat ja ajattelin liimata tammiparketin (vaneritaustalla) suoraan porrasaskelmille, joilla on 70-luvun tyyliset korkkilevyt muovikalvolla. Tarvitaan melko paljon asennusliimaa, jotta parketti pysyy paikallaan, joten kysymykseni on, mikä liima minun pitäisi valita saadakseni hyvän liiman, joka antaa paljon määrää per euro? Mietin superfix+ tai PL400, mutta otan kiitollisena vastaan parempia vinkkejä?!
Harkitse vahvasti työskentelemistä korkkilevyjen läpi kiinteämpään alusta. Valitettavasti olen itse yrittänyt jotain vastaavaa, minkä seurauksena portaat irtosivat ajan myötä ja piti sitten tehdä uudelleen ja tehdä oikein.
Samaa mieltä, mutta korkkilevyt ovat todella tiukasti kiinni ja niiden poistaminen tulee olemaan paljon työtä.M myrstack sanoi:
Ottaen huomioon edellä olevat kommentit, tein erittäin epätieteellisen testin muutamilla edullisemmilla liimoilla. Liimasin irrotustangot suoraan laattoihin puhdistuksen ja rasvanpoiston jälkeen t-röd:llä.
Aluksi PL400 tuntui antavan hyvän tarttuvuuden. 24 tunnin jälkeen tulos oli täysin erilainen, ja liima, johon uskoin vähiten, Superfix+, pysyi kuin vuori ja täytyi hioa pois, kun taas esimerkiksi PL400 irtosi ongelmitta alustasta.
Aluksi PL400 tuntui antavan hyvän tarttuvuuden. 24 tunnin jälkeen tulos oli täysin erilainen, ja liima, johon uskoin vähiten, Superfix+, pysyi kuin vuori ja täytyi hioa pois, kun taas esimerkiksi PL400 irtosi ongelmitta alustasta.
Kyllä, sinun kannattaa ehdottomasti käyttää tarkoitettua liimaa, PL400 on vähän yliarvostettu. Joko jokin MSP-polymeeri-liima kuten Casco tai jokin polyuretaani-liima kuten esim. Sikabond T2 (sitä on suositeltu BH:ssa aiemmin portaiden remontointiin). Voitko kokeilla ja katsoa, jos matto irtoaa vetämällä sauvasta?
Kiitos, kokeilen myös Sikaa. Ei ole mitään mahdollisuutta saada mattoa irti - se pysyy kuin piru 😁S schmakita sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi