Olen miettinyt suoran portaan rakentamista ja minulla on joitakin ajatuksia siitä, miten se pitäisi kiinnittää. Pitäisikö vangtyyppit kiinnittää välikaton sisällä ja/tai alas lattiaan? Pitäisikö portaiden seistä parketilla tai "raakalla" lattialla? Miten askelmat pitäisi kiinnittää vangtyyppiin (ei näkyviä ruuveja)? Asentaako portaat ensin ja pystyttää sen sitten? Minulla ei ole mahdollisuutta kiinnittää sitä seinään. Siinä on alla olevat vangtyyppit, katso liitetty tiedosto.

• Kuva, jossa on kaksi erilaista kaaviota puisesta suorasta portaasta, jossa näkyy vangstycket, plansteg ja sättsteg.
Vinkkini on käydä katsomassa joidenkin portaiden valmistajien verkkosivuja, joillakin heistä on asennusohjeita, joita voisit vilkaista.

Asensin uuden suoran portaat uudisrakennukseen jokin aika sitten.

Puhummeko portaista talon sisällä, siistiä ja tyylikästä? Jos haluaa, että se on tyylikkäin, kannattaa jyrsiä urat tukipuihin ja ruuvata sivusta sekä laittaa puutappi ruuville.

Portaat asennetaan alhaalla eikä aseteta kelluvalle lattialle. Mieluiten alustalle, jotta lattia voidaan vaihtaa myöhemmin.

Kuulostaa siltä, että helpoin ja tyylikkäin ratkaisu sinulle on ostaa/tillata valmiit portaat ja asentaa ne.

Uudet portaat tulee sitten ruuvata kunnollisilla ruuveilla eikä liimata, sillä liimaaminen saa portaat narisemaan.

Yst. terv. Michael

Hei!
Olen kysynyt portaista ja ne olivat mielestäni hieman liian kalliit. Minulla on 3D-CAD ja voin siis ilman ongelmia piirtää portaat ja tilata. Vangstykkene eivät tule näkymään, koska minulla on seinä molemmilla puolilla (ei kantava). Pitäisikö minun ruuvata askelmat pitkillä ruuveilla alapuolelta vai käyttääkö ekscenterikiinnikkeitä kuten IKEA?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.