40 635 lukukertaa ·
35 vastausta
41k lukukertaa
35 vastausta
Asenna OSB vaakasuorille palkeille.
Hei, olen juuri aloittamassa OSB-levyjen asentamista autotallissani, jossa on 45x45 säännöt asennuskerrokseksi. Korkeus on 250, joten OSB:stä tarvitsee leikata kaistale, ja olen päätynyt siihen, että minun täytyy laittaa OSB-levyt niin, että leikkaamani kaistale saa kiinnityskohdan. Mutta jotta tämä onnistuisi, minun pitäisi nostaa ensimmäinen OSB-levy (se lattian viereinen) ensimmäisen sääntölinjan puoleenväliin eli noin 22-23 mm lattiasta. Toimiiko tämä, vai jääkö aukko lattiaa kohti liian suureksi?
Jos tämä on ok, voinko sitten, kun asennan kipsilevyä, vetää sitä aukon ohi OSB-levyssä ja jättää noin 10 mm:n aukon lattiaa kohti kipsillä?
Toivottavasti ymmärrätte kysymykseni.
mvh
Jesper
Jos tämä on ok, voinko sitten, kun asennan kipsilevyä, vetää sitä aukon ohi OSB-levyssä ja jättää noin 10 mm:n aukon lattiaa kohti kipsillä?
Toivottavasti ymmärrätte kysymykseni.
mvh
Jesper
Remontoija
· Näverkajakens födelseort
· 797 viestiä
On olemassa osb, joka on 2500 pitkä, sitä on helpompi käsitellä.
Remontoija
· Näverkajakens födelseort
· 797 viestiä
Ei niitä voi palauttaa siis?
Säästää sekä aikaa että materiaalia, jos voit käyttää kokonaisia levyjä.
Säästää sekä aikaa että materiaalia, jos voit käyttää kokonaisia levyjä.
Hei.
On melko yleistä asettaa OSB-levyjä samalla tavalla kuin sinä olet tehnyt, kun aikoo asentaa kipsilevyt niiden päälle. Joko laitetaan ne kuten sinä olet tehnyt tai sitten pystyyn, mutta siten, että saumakohtaa siirretään niin, että OSB-levyjen sauma on keskellä kipsilevyn takana.
Eli et ole tehnyt mitään väärin tekemällä niin. Levyjä voi laittaa makuulleen tai pystyyn sen mukaan, mikä sopii parhaiten tai on nopeinta. Joten vain jatka ja toimi. Kipsilevyt tulee tietenkin ostaa oikean korkuisina, jotta et joudu tekemään saumoja. Ja nyt kun sinulla on OSB takana, aloita kipsilevyjen asennus keskeltä ovi- tai ikkunanaukkoa (sahaa aukko, kun puolikas on kiinnitetty käytöstä poistetulla käsisahalla eli "sikakipsisahalla") ja jatka siitä sivuille. Muista asettaa ensimmäinen levy vatupassilla luotisuoraan. Kun aloitat kipsilevyjen asennuksen keskeltä oviaukkoa, vältät tulevaisuudessa halkeamat tapetissa tai maalissa ja ovilistojen asentaminen on helpompaa.
terveisin / kirvesmies
ps. OSB-levyt näyttävät hyvältä.
On melko yleistä asettaa OSB-levyjä samalla tavalla kuin sinä olet tehnyt, kun aikoo asentaa kipsilevyt niiden päälle. Joko laitetaan ne kuten sinä olet tehnyt tai sitten pystyyn, mutta siten, että saumakohtaa siirretään niin, että OSB-levyjen sauma on keskellä kipsilevyn takana.
Eli et ole tehnyt mitään väärin tekemällä niin. Levyjä voi laittaa makuulleen tai pystyyn sen mukaan, mikä sopii parhaiten tai on nopeinta. Joten vain jatka ja toimi. Kipsilevyt tulee tietenkin ostaa oikean korkuisina, jotta et joudu tekemään saumoja. Ja nyt kun sinulla on OSB takana, aloita kipsilevyjen asennus keskeltä ovi- tai ikkunanaukkoa (sahaa aukko, kun puolikas on kiinnitetty käytöstä poistetulla käsisahalla eli "sikakipsisahalla") ja jatka siitä sivuille. Muista asettaa ensimmäinen levy vatupassilla luotisuoraan. Kun aloitat kipsilevyjen asennuksen keskeltä oviaukkoa, vältät tulevaisuudessa halkeamat tapetissa tai maalissa ja ovilistojen asentaminen on helpompaa.
terveisin / kirvesmies
ps. OSB-levyt näyttävät hyvältä.
Viimeksi muokattu:
Jos gipsi aiotaan tasoittaa, horisontaaliseen saumaan ilman fals täyttäminen on valtava lisätyö. Se ei todellakaan ole sen arvoista säästää 20 kr per levy.shomakie sanoi:

