Meille on tullut pieni asbestihuoli, kun ollaan poistettu jonkinlainen sementtilevy uunin alta.
Asumme vuonna 1939 rakennetussa asunnossa ja olemme purkaneet keittiön (siirretty toiseen huoneeseen) ja ajattelimme nyt käsitellä vanhan keittiön seinät ja lattiat. Uunin alla oli laatat, jotka irrotimme helposti. Laatikoiden alla oli jonkinlainen sementtilevy, joka meidän piti myös poistaa voidaksemme asentaa uudet lattialaudat. Kun poistaessamme sementtilevyn, aloimme pelätä, että se voisi olla jonkinlainen asbestisementtilevy, koska alkuperäiskeittiössä on todennäköisesti ollut kaasuhella.
Onko täällä joku, joka tietää asiasta?
Muovitimme muovilaatikon sementin kanssa, mutta olemme edelleen hieman huolissamme, sillä makuuhuoneemme on lähellä tätä huonetta.
Se näyttää aivan tavalliselta betonilta. Slipsatsi, johon ennen asetettiin klinkkerilaatat suoraan.
Tämä jatkuva paranoija siitä, että kaikki sisältäisi asbestia.......
Yläasteeni sähkönopettajani joutui operoimaan keuhkon pois, koska hän altistui asbestille. Mutta hän oli altistunut sille noin 40 vuotta putkeen ja oli tupakoitsija. Jos se levy olisi sisältänyt asbestia, niin mitään ei olisi tapahtunut, uskallan luvata.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.