Hei,
Minulla on linoleummatto, joka on liimattu puulattiaan. Matto irtoaa melko helposti ja tietojen mukaan liimassa ei pitäisi olla asbestia. Mutta ollakseni varma, ajattelin lähettää näytteitä. Näen, että hinnat vaihtelevat melko paljon.

Tässä on pari yritystä, jotka veloittavat noin 500kr.
https://asbestprov.se/#priser
https://www.asbestprover.se/prislista-asbestprover.html

Tässä on yritys, joka veloittaa noin 3000kr.
https://www.ocab.se/butik/asbestinventering-kontroll-provtagning-och-analys/

Onko teillä kokemusta näytteiden lähettämisestä ja voiko luottaa niihin, jotka veloittavat muutaman satasen?

Terveisin
Fredrik
 
  • Tykkään
David Rahm
  • Laddar…
Ocab hinta sisältää fyysisen paikan päällä vierailun ja ensimmäinen linkki on, että lähetät materiaalinäytteen tarkistettavaksi.
 
H
F FSoderlind sanoi:
Hei,
Minulla on linoleum-matto, joka on liimattu puulattiaan. Matto irtoaa melko helposti ja tietojen mukaan liimassa ei pitäisi olla asbestia. Mutta varmistaakseni, ajattelin lähettää näytteitä. Huomaan, että hinnat vaihtelevat melko paljon.

Tässä on pari yritystä, jotka ottavat noin 500kr.
[linkki]
[linkki]

Tässä on yksi, joka ottaa noin 3000kr.
[linkki]

Onko teillä kokemusta näytteiden lähettämisestä ja voiko luottaa niihin, jotka ottavat muutaman satasen?

Terveisin
Fredrik
Googlettamalla löysin tämän.
https://maivab.se/asbestanalys-goteborg/asbestanalys-av-materialprov/
Sahlgrenska teki aiemmin, mutta lopettivat sen vuonna 2022, ehkä heillä on jotain vinkkejä, minne voit kääntyä. 3000 on liikaa.
 
  • Tykkään
FSoderlind
  • Laddar…
klosp11
Voin suositella evema
Nopea ja kohtuullinen hinta. Mukavia myös
 
  • Tykkään
FSoderlind
  • Laddar…
Kysymys pitäisi kai olla, miten tulos vaikuttaa maton poistamiseen. Koska se on niin helppoa, se on helppoa kuin mikä. Vai?
 
  • Tykkään
RoTe
  • Laddar…
Mietin samaa kuin yllä. Onko se helppo poistaa vain?
 
Intet Intet sanoi:
Kysymys pitäisi olla, miten tulos vaikuttaa maton poistoon. Koska se on niin helppoa, se on helppoa kuin leikki. Vai mitä?
Liimajäämiä on jäljellä laudalla. Oletan, että pitäisi raaputtaa ja lähettää näytteitä. Haluamme hioa lattiat.
 
klosp11 klosp11 sanoi:
Voin suositella evema
Nopeat ja ok hinta. Mukavia myös
Täytyy tarkistaa!
 
Centano Centano sanoi:
Ocab hinta sisältää fyysisen paikan päällä käynnin ja ensimmäinen, johon linkkasit, on se, että lähetät materiaalinäytteen tarkastettavaksi.
Missade det!
 
Voin ilmoittaa, että Evema toimi hyvin. Vastaus tuli nopeasti ja oli selvästi hintansa arvoinen.
 
F FSoderlind sanoi:
Voin kertoa, että Evema toimi hyvin. Vastaus saatiin nopeasti ja se oli selvästi hintansa arvoinen.
Mikä oli tulos?
 
Centano Centano sanoi:
Mikä oli tulos?
Ei asbestia :)
 
  • Tykkään
Centano
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.