Kuinka yleistä on, että rappauksessa/kitissä on asbestia?

Olen remontoinut keittiötä ja kutsuin äskettäin saneerausfirman poistamaan vanhan roiskesuojan kaakelikiinnityksen, koska se sisälsi asbestia...

Olen nyt alkanut huolestua siitä, että keittiön betoniseinien rappauksessa/kitissä on asbestia... Aion levittää tasoitetta kahdelle seinälle ja hioa ne jälkeenpäin, joten siitä tulee varmasti pölyistä.

• Rakeinen ja epätasainen seinäpinta, mahdollisesti sementtilaastia tai tasoitetta, joka voi sisältää asbestia. Tässä näkyy seinän tekstuuri läheltä.
  • Betoniseinän karkeapintainen rappaus keittiössä, mahdollisesti asbestia sisältävä, joka aiheuttaa huolta ennen tasoitusta ja hiontaa.
  • Betoniseinän pinta, jossa näkyy kerros rappausta tai tasoitetta. Kuvassa on yksityiskohtainen näkymä tekstuurista.
Åsa Lund
Ei, ei hätää!
Jos sinulla on ollut vakava firma, joka on puhdistanut asbestia puolestasi, ei mitään jää jäljelle.
Asbestia on erittäin harvoin betonissa. Ei myöskään tartu laatoista.

Kiitos vastauksesta! Se oli vakavasti otettava firma, joka poisti kaakelikiinnityksen, mutta minä lähetin näytteen analysoitavaksi ennen kuin he tulivat ja poistivat sen. En kuitenkaan lähettänyt rappausta analysoitavaksi, mutta lukemani perusteella tuntuu olevan hyvin harvinaista, ellei lähes olematonta, että sitä olisi rappauksessa/tasoitteessa seinissä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.