7 024 lukukertaa ·
6 vastausta
7k lukukertaa
6 vastausta
Asbesti Conturassa 70-luvulta.
Hei!
Meillä on 70-luvulta peräisin oleva Contura-takka, jossa on asbestia (mm. tiivisteet takan ja soppeen välillä). Haluaisimme jossain vaiheessa vaihtaa tämän tehokkaampaan ja modernimpaan takkaan.
Tietääkö kukaan, mitä maksaa palkata yritys poistamaan asbestin??
Tai voinko vain ilman muuta iskeä lekalla takkaa ja teeskennellä, kuin mitään ei olisi tapahtunut?? Itse en ole huolissani, mutta lasten takia niin...
Meillä on 70-luvulta peräisin oleva Contura-takka, jossa on asbestia (mm. tiivisteet takan ja soppeen välillä). Haluaisimme jossain vaiheessa vaihtaa tämän tehokkaampaan ja modernimpaan takkaan.
Tietääkö kukaan, mitä maksaa palkata yritys poistamaan asbestin??
Tai voinko vain ilman muuta iskeä lekalla takkaa ja teeskennellä, kuin mitään ei olisi tapahtunut?? Itse en ole huolissani, mutta lasten takia niin...
8) Pieni määrä asbestia, joka on uunin ja liitoksen välissä, ei ole syy huoleen.
Jos palkkaat firman, se maksaa mansikoita.
Ei tarvitse rikkoa uunia. Valokuvaa uuni ja irrota se ehjänä. Laita ilmoitus Blocketissa ja myy se. 
Jos palkkaat firman, se maksaa mansikoita.
Nyt olen löytänyt asennuskuvauksen. Tämän mukaan pitäisi olla asbets-pakkaus liesituulettimen rörrörstosin ja stosen välissä.
Lisäksi rökrörskarvarna on pakattu asbetslangalla. Kuvauksen mukaan 7 metriä/skarva
. Sitten putki on eristetty ns. verkkopatjalla (mietin, mitä se sisältää) :
Jaja, niin kauan kuin ei herätä nukkuvaa karhua ....
Lisäksi rökrörskarvarna on pakattu asbetslangalla. Kuvauksen mukaan 7 metriä/skarva
Jaja, niin kauan kuin ei herätä nukkuvaa karhua ....
Hei devnull! Herätän henkiin vanhan keskustelun liittyen siihen, mitä kirjoitit, että asbestipakkausta löytyi vanhoissa Velux-ikkunoissa. Koska itselläni on 70-luvulta kattoikkuna kylpyhuoneessani, olen utelias, missä se pakkaus voi sijaita? Onko se jotain, mikä on suljettu kaksinkertaiseen lasiin (ja näin ollen vähentää kuitujen vapautumisriskiä) vai oliko sitä tiivistenauhassa, joka on ikkunan ja ikkunakehyksen välillä (ajattelin, jos se alkaa "murtua" vanhetessaan ja vapauttaa kuituja, kun avaa/sulkee ikkunan). Kiitollinen vastauksestaD devnull sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi