Minulla on Golvabia-merkkinen puuviilulattia koko asunnossa. Se istuu täydellisesti kaikkialla paitsi juuri oven ulkopuolella, missä on ilmestynyt 3-4 mm rako. Se näkyy ja on todella ärsyttävä :S

Miten ratkaisisin tämän? Yksi vaihtoehto on tietenkin poistaa koko jalkalista, säätää lautaa ja sitten laittaa lista takaisin. Haittapuoli on, että saan varmasti vahinkoa aikaan joko listassa, seinässä tai molemmissa, mikä tarkoittaa maalausta, saumausta, maalausta uudelleen jne. (eli paljon työtä). Onko muuta vinkkiä, miten laudan voi hieman säätää? Jokin työkalu, joka voisi auttaa minua?

Katso liitetyt kuvat. Kuva 1 on itse raosta. Kuva 2 on raosta hieman kauempaa, jossa näkee, että lattialauta yltää aivan seinään asti (anteeksi epätarkka kuva).

• Lähikuva puulattiassa olevasta näkyvästä raosta Golvabia-viilulattiassa oven edessä.
  • Epäselvä kuva lattian ja seinän välisestä 3–4 mm raosta puulattiassa, joka on merkiltään Golvabia.
Joko sekoita lattiamateriaalin lastuja ja puuliimaa, tai tasoita puukitillä.

Kokeile ensin
Kiinnitä kunnollinen puupalikka ja sitten lyö tai väännä sorkkaraudalla seinää vasten raossa, jos se ei ole liimattu lattia, ja tasoita sitten ruuvien reiät, joiden tulisi olla puupalikka + lattian paksuus..pitkiä.

Yritä potkaista se yhteen
Älä käytä kenkiä, joissa on mustia jälkiä jättävä pohja

Koste sanoi:
Joko sekoita lattian materiaalin lastuja ja puuliimaa, tai silota puukitillä.

Kokeile ensin
Kiinnitä kunnollinen puupalikka ruuveilla ja lyö tai väännä sorkkaraudalla sisään raossa seinän suuntaan, jos lattia ei ole liimattu, ja täytä reikien jäljet kitillä. Ruuveilla kiinnitetyn puupalan ja lattian paksuuden tulee olla samat.. pitkiä.
Kuulostaa hyvin monimutkaiselta ja siltä, että vahinkoja ja jälkitöitä voi tulla helposti. Se on tavallinen viilulattia, klikkilattia siis.

para sanoi:
Kokeile potkaista se kokoon
Älä vain käytä kenkiä, joiden pohja tekee mustia merkkejä
Kiitos vinkistä, vaikeampaa se ei ollutkaan.
Potkaisin paljain jaloin ja sain hieman otetta.
3 nopeaa potkua ja nyt se istuu täydellisesti :P

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.