No, se riippuu siitä, pidätkö puusääntöä osana kantavaa palkkia vai et. Jos lasket vain pellin kantavana elementtinä, ja sääntö on vain estämään pellin kiertymistä eikä kanna kuormaa, silloin pellin tulisi olla säännön sivulla. Jos kuitenkin pidät sääntöä ja peltejä kerrosrakenteisena tai ristikkona, silloin peltien tulisi olla päällä ja alla. Vertaa miten IPE-palkki asetetaan, kuten I, ei kuten H. (Minun versioni vaatii hyvän liitoksen pelteihin ja sääntöön, muuten siitä tulee kuin lehtijousi.)
En ole laskenut terästä ja puuta yhteen yhdistettynä yhteistyöelementtinä. Lasken myös sinun vaihtoehtosi. On selvää, että massa, joka on kaukana painopisteakselilta, vaikuttaa enemmän pinta-jännitysmomenttiin. Samalla pystyssä olevat liimasaumat ovat jäykempiä kuin makaavat.
Kyllä, paino voi olla ongelma, mutta en usko, että siitä tulee liian suuri. Täytyy laskea vähän. Kustannus ei ole kovin herkkä, koska olen periaatteessa budjetoinut liikkuvalle kaarevalle katolle (tyyliin 40kkr), mutta tajuan, että on paljon tyylikkäämpää tehdä matala katto (ja katoksen alla uimista en usko että tekisimme kuitenkaan).
Hei tämä on bybbare bob 1966! Ang ditt pool bygge så vad jag undrar om skall "golvet" olla kävelykelpoinen tai oikein tukevasti. Erotus on minulle voinko kävellä vai pitäisikö toimia tanssilavana? Haluatko että se on vedenpitävä vai onko ok että sade ja lumi tulevat altaaseen. Ehdotus jos haluat yksinkertaisen allassuojan. Kehys painekyllästetyistä 45-145 lankuista, vähän parempaa laatua. . . aseta mielellään ylös taivutuksen päälle. cc600 mm tai mitä eristykseen sopii = solumuovi, pidän kahta 50 mm päällekkäistä, joissa liitokset siirretty lämmön hävikin estämiseksi. Voit estää muovin putoamisen altaaseen naulaamalla pienen listan noin 22-22 mm 45-145 pohjalle, ei alle vaan 145 puolelle, jolloin saat aika sileän alustan, joten lämmön hävikki ei ole niin suuri. Nyt voit laittaa painekäsitellyn 28-120 terassin päälle. Jos pärjäät ilman terassilattiaa, voit laittaa kanavakaton sadesuojaksi, ja se on usein melko siisti? Toivottavasti tämä postaus on sinulle selkeä.
Lupasin tehdä vertailun kahden erilaisen menetelmän välillä puurungon (45x120 C 24) vahvistamiseksi litteäteräksellä. A: 120x6 mm liimaruuvaus (en tiedä miten se käytännössä tehdään) molemmille puolille puurungosta. B: 45x6 mm liimaruuvaus puurungon ylä- ja alapuolelle. Johtopäätös: Kun otetaan huomioon, että pystysuorat liitokset antavat hieman jäykemmän rakenteen (minulla ei ole varmaa perustaa tälle arviolle), ne ovat melko samanarvoisia, B:lle pieni etu.
Muista, että myös +40 parvekkeen osa täytyy vahvistaa. Se saa saman (tai oikeastaan hieman suuremman) jännityksen kuin uima-altaan katos, joka täytyy käsitellä. Tai ehkä ongelma tulisi yksinkertaisesti ratkaista siellä: Rakenna +40-osa teräspalkeilla niin saat hieman enemmän korkeutta, jotta voit rullata uima-altaan katoksen alle.
Micsor, miten on mennyt? Tuliko jotain?
Itse suunnittelen rakentavani oman pooltakin, jota voi käyttää lattiana. Ajattelen käyttää itsestään kantavaa peltiä, tyyppiä TP131, johon laitan pyörät ja jonka päälle laitan terassilaudoituksen.
Joo, siitä tuli hieno katto. Käytin 145mm puupalkkeja, jotka vahvistettiin liimattavilla galvanoiduilla teräsnauhoilla. Valitsin 4x60mm, jotka liimaruuvitin palkkien alle. 60mm leveys teki pieniä ”siipiä” palkkien alle, joita käytin asettamaan solumuovieristystä. Jouduin vahvistamaan terassin lattianpalkkeja samalla tavalla, mihin katto rullautuisi alle. Laitan muutaman kuvan valmiista lopputuloksesta.
Kiitos positiivisista arvosteluista! En aio myydä. Mutta tarvitsin uuden arvion talosta, kun koko allasprojekti oli valmis.
Valitettavasti näyttää siltä, ettei allaskatoksen rakentamisesta ole otettu valokuvia. Mutta periaate on seuraava. Katto liikkuu alumiinisissa U-profiileissa, jotka ovat kooltaan 40x25 ja sijaitsevat allaslattian palkistolla. Katto on jaettu kahteen puolikkaaseen, joiden koko on kukin noin 3.6x3.3m. Jokaisessa puolikkaassa on 3 sivua (ne sivut, jotka näkyvät, kun katto on kiinni), joissa on 45x170 palkit ja sitten vahvistetut 45x120 palkit (vahvistus 6x60 mm galvanoiduilla teräsvanteilla, jotka liimaruuvattiin cc 200 välein ruuvien välillä). Jokainen puolikas kantaa 8 pyörää. Palkkien väliin olen eristänyt 100 mm solumuovilla, joka on tiivistetty palkkeihin joustavalla saumausvaahdolla. Sateenveden estämiseksi valumasta altaaseen on rakennuskalvo asetettu palkkien ja lattialautojen väliin. Olen laittanut pienen ”helman” ylijääneestä 3 mm solumuovimatosta katon alle tuulen suojaksi estämään suoraa läpivetotuulta.
Kokemuksia: paljon kondenssia muodostuu katon alapintaan lämpimänä vuodenaikana. Tuntuu hyvältä, että kondenssivettä kerääntyy galvanoituihin teräsvanteisiin ja solumuoviin ennemmin kuin puuhun. Kuitenkin paljon höyryä nousee puurakenteeseen ja pitää sen kosteana kesän ajan. Alapintaan oleva rakennuskalvo ei olisi ollut huonompi – mutta miten se kiinnitettäisiin? Ehkä asettaa vahvistukset lattiapalkin sivulle sen sijaan, että ne olisivat alla; ja puristaa rakennuskalvo palkkien alle jonkin muovilistan avulla? Olen erittäin tyytyväinen tuulensuojaan. Se ei ainoastaan estä altaan jäähtymistä, vaan estää myös roskien puhaltamisen altaaseen ja johtaa kondenssiveden takaisin altaaseen.
Katto on raskas, mutta sitä voi rullata aikuinen, jos pääsee käsiksi aivan päädyssä. Vaihtoehtoisesti on yksi henkilö kummallakin puolella. Mieluiten käytän kuitenkin vinssit, jotka olen asentanut kumpaankin päähän allaslattiaa. Katto on niin painava, että minun oli pakko rakentaa se paikan päällä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.