Tunnen oloni epätoivoiseksi koska en tiedä miten ratkaista tämä?!

Olen palkannut kirvesmiehen rakentamaan uusia sisäseiniä jakamaan olohuoneen ja asentamaan liukuoven, joka pitäisi kohdata kipsiseinän ulkokulma. Olen korostanut, että haluan saumattoman siirtymän oven ja seinän välillä enkä halua sinne mitään listaa. Kittaan ja maalaan itse ja olen asentanut kulmasuojat, koska kulma voi joutua iskuille alttiiksi. Eli kun he olivat valmiita seinän kanssa, aloitin maalin ja kitin kanssa. NYT kun he ripustivat liukuoven, näen, että ovi ja seinä välillä on suuri "rako", joka on kaarimainen siten, että ovi on tiiviisti kiinni vain ylhäällä ja alhaalla. Kulma ei ole suora. Miten voisin ratkaista tämän? Voinko vaatia, että he korjaavat sen? Spontaanisti ajattelin, että kittaisin kulman suoraksi, mutta silloinhan kulmasuoja menettää toimintansa 5 mm kittikerroksella - isku johtaa jälkiin.....? Ei voi säätää ovea, koska se on tiiviisti kiinni ylhäällä ja alhaalla...

Opin läksyn, että tarkistan työn ennen kuin aloitan kittauksen ja maalauksen, mutta luotin täysin siihen, että kirvesmiehet tekevät sen kunnolla. Mutta nyt tilanne on tämä ja kysymys on mitä teen nyt?

Apua!

Aquabead kulmasuoja
Kipsiseinä
Kitata
Liukuovi
Rakentaa sisäseiniä

• Liukuovi olohuoneen jakajaseinällä, nurkassa on sininen muovisuojus, jota vasten ovi ei liity täysin tasaisesti seinään.
  • Liukuovi ja kipsiseinä, joiden välissä on suuri rako alapäässä. Lattialistat näkyvät osittain. Maalarinteippiä lattian vieressä.
  • Liukuovi suljettuna, vasemmalla seinä ja oikealla tuuletin. Seinän ja oven välissä on epätasainen rako.
  • Liukuoven ja kipsilevyseinän välinen rako näkyy selvästi. Oven ylä- ja alareuna ovat tiiviisti, mutta keskellä on kaareva rako.
Vaikka kulmasuojia käytettäisiin, uskon että on olemassa riski rumille jäljille kulmassa.

Luulen, että on vaikeaa saada yritystä tekemään se uudelleen, mutta en tiedä, millaisia toleransseja sallitaan siihen suuntaan. Tällaisen tyyppisiä poikkeamia ratkaistaan usein yksinkertaisesti listalla tai vastaavalla. Kun asennetaan ovi, on aina karmit, joita vasten ovi sulkeutuu siististi, ja sitten peitetään seinän ja karmin välinen siirtymä listalla tai saumalla. Tässä ohitetaan suora ”karmi” ja käytetään seinää samaan tarkoitukseen. Mahdollisesti voisi laittaa listan, jota vasten ovi sulkeutuu ja jonka voi tehdä ohuemmaksi ylä- ja alareunassa eron kompensoimiseksi. Jos sen maalaa ja käyttää ohutta saumaa, se voi olla hyvä, mutta ohut lista vaatii paljon askartelua.

Tai hyväksyä tilanne. Sinä varmasti jatkat sen näkemistä, mutta eivät kovin monet muut. Siihen tottuu…

• Tykkään
g_51
  • Laddar…
F fredrik.johansson sanoi:
Vaikka kulmasuojalla on ehkä joitain mahdollisuuksia rumailta jäljiltä kulmassa.

Luulen, että on vaikeaa saada yritys tekemään se uudelleen, mutta en tiedä, mitä toleransseja sallitaan sillä pinnalla. Tuollaiset poikkeamat ratkaistaan usein helposti listalla tai vastaavalla. Kun asennat oven, sinulla on aina karmit, joihin ovi sulkeutuu siististi, ja sitten peität seinän ja karmin välisen siirtymäkohdan listalla tai saumalla. Tässä ohitat suoran "karmin" ja käytät seinää samaan toimintaan. Mahdollisesti voi asettaa listan, johon ovi voi nojata ja jonka voit tehdä ohuemmaksi ylä- ja alaosassa erotuksen tasoittamiseksi. Jos sen maalaa ja lisää ohuen sauman, siitä voi tulla hyvä, mutta paljon säätämistä ohuen listan sovittamiseksi.

Tai vain hyväksyä tilanteen. Tulet varmasti edelleen näkemään sen, mutta ei kovin moni muu. Siihen tottuu…
Kiitos nopeasta vastauksesta! Olen perfektionisti sormenpäitä myöten, ja kun käytin nyt ammattimiehiä, minusta on vaikea laskea odotuksia... Asiaan kuuluu, että oviaukko on hyvin kapea, joten haluaisin välttää listan asettamista, jotta se ei olisi vieläkin kapeampi...

Pakkaa ylös kipsitasoitteella ja sitten uusi kulmasuoja päälle tai hienosahaa jotain laitettavaa lyhyelle sivulle. Mutta uskon, että kulmasuoja ei kestä ajan myötä.

Uskon, että on nopeampaa irrottaa kipsilevy tai sahata se auki ja kallistaa se oikeaan asentoon kuin yrittää hienosäätää paljon.

Kiitos kaikista vastauksista!!
Monien pohdintojen jälkeen olen päättänyt yrittää hyväksyä sen. 😊 Jos tulevaisuudessa häiriinnyn siitä tai jos ilman saan jonkun iskun, ajattelin asentaa kapean kulmalistan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.