Olen katsonut taloa, jolla on kohonnut radonpitoisuus.
Jos ne ovat sinistä betonia, en halua ostaa (sillä vaikka radonpitoisuus olisi hyvä, se on silti vaarallista säteilyn kannalta),
mutta luulen ymmärtäväni, että jos maasta tuleva radon saadaan alennettua, se ei aiheuta säteilyä?,!
Joten tilasin nämä silloin, kun se rakennettiin, mutta jään kiinni, kun en tiedä, miten tulkita esimerkiksi sementti (voiko se olla sekoitettu sinisen betonin kanssa)
ja btg ontelotiili? Voivatko ne olla sinistä betonia? KIITOLLINEN avusta
En ymmärrä täysin mitä tarkoitat sillä, mikä on tai ei ole vaarallista, mutta talo ei ole asiakirjojen mukaan rakennettu sinibetonista. Kaasubetoni on toinen synonyymi (mutta kaikki kaasubetoni ei ole sinibetonia).
Korkeat radonpitoisuudet käsitellään lisäämällä ilmanvaihtoa ja maaperäradonia rajoittamalla tunkeutumista.
Jos aiotte salaojittaa talon uudelleen, voi asettaa alas putkia, joista imuroidaan kaasu pois ennen sen tunkeutumista.
Yhteenvetona, radon ei ole kovin vaarallista tai kallista hallita.
En ymmärrä täysin, mitä tarkoitat, mikä on tai ei ole vaarallista, mutta asiakirjojen mukaan taloa ei ole rakennettu sinibetonista.
Kaasubetoni on toinen synonyymi (mutta kaikki kaasubetoni ei ole sinibetonia).
Liian korkeat radonpitoisuudet käsitellään lisäämällä ilmanvaihtoa ja maaperäradonin tapauksessa rajoittamalla tunkeutumista.
Jos aiotte saneerata talon uudelleen, voidaan asentaa putkia, joihin imetään ilmaa, jotta kaasu tuuletetaan pois ennen kuin se tunkeutuu sisään.
Yhteenvetona voidaan todeta, ettei radon ole kovin vaarallista tai kallista hallita.
Luulen, että TS tarkoittaa, että sinibetonikin säteilee gammaa. (tosin alhainen säteily)
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.