2 302 lukukertaa ·
16 vastausta
2k lukukertaa
16 vastausta
Apua piirustusten tulkitsemiseen. Kantava seinä?
Hei foorumi.
Olemme äskettäin ostaneet uuden talon. Vuonna 1967 rakennetun huvilan.
Keittiö ja olohuone on jaettu seinällä, jossa on ovi, ja haluaisimme poistaa sen. Seinä on ohut eikä tunnu erityisen vakaalta, nyt mietimme tietenkin onko seinä kantava. Liitän piirustuksen ja pyydän asiantuntemustanne.
Kyseinen seinä on merkitty punaisella nuolella.
Olemme äskettäin ostaneet uuden talon. Vuonna 1967 rakennetun huvilan.
Keittiö ja olohuone on jaettu seinällä, jossa on ovi, ja haluaisimme poistaa sen. Seinä on ohut eikä tunnu erityisen vakaalta, nyt mietimme tietenkin onko seinä kantava. Liitän piirustuksen ja pyydän asiantuntemustanne.
Kyseinen seinä on merkitty punaisella nuolella.
Se on yksikerroksinen talo, joten ei yläkertaa ja (melkein) tasainen katto. Ajatukseni on, että kattotuolien pitäisi mennä pitkältä sivulta toiselle, jotta vältetään superpitkä jänneväli. Tämän pitäisi silloin tarkoittaa, että seinä seuraa samaa suuntaa kuin kattotuolit eikä sen siksi pitäisi olla kantava. Ajattelenko oikein?H Håbbe01 sanoi:
Etäisesti, mutta tarkista sääntöväli ja varmista, että se on 70mm ja sääntöväli 60cm. Kantava on yleensä vähintään 90mm tukipuut cc 60cm tai tiheämmin plus osb-levy, lauta jne ennen kipsiä.
Ei kantava, väittäisin.
Säännöt ovat 70 mm, sääntöväli 600. Seinä on rakennettu kolmessa osassa jatkuvan sijaan. Miksi näin?
Nyt kun olen purkanut enemmän, näen myös, että seinä on rakennettu ennen sisäkattoa ja lattiaa, mikä täytyy olla tapa kantavan seinän rakentamisessa? Eli ensin rakennus, sitten estetiikka? Mitä mieltä olette?
Nyt kun olen purkanut enemmän, näen myös, että seinä on rakennettu ennen sisäkattoa ja lattiaa, mikä täytyy olla tapa kantavan seinän rakentamisessa? Eli ensin rakennus, sitten estetiikka? Mitä mieltä olette?
Koska seinä on rakennettu kolmessa osassa, on siellä kaksinkertaiset palkit paikoissa, tai ehkä se on rakennettu osissa juuri saadakseen kaksinkertaiset palkit..H Håbbe01 sanoi:
Minun on vaikea määrittää, onko katossa oleva palkki kattopalkki vai tavallinen palkki, joka on asetettu seinän pystyttämiseksi.
"Mutta sitten pitäisi vaihtaa kahden välillä aukon vuoksi" Miten tarkoitat?
Ei mitä olen löytänyt. Talo on kuolinpesä, joten minulla ei ole ketään, jota kysyä piirustuksista. Ne piirustukset, jotka minulla on, on tilattu valtionkonttorilta.BirgitS sanoi:
Ehkä täytyy ottaa yhteyttä rakennusinsinööriin ennen kuin kiskot kasvavat