Ensimmäinen keskustelu, joten pyydän kärsivällisyyttä
Aiomme purkaa kantavan seinän keittiön/eteisen ja olohuoneen väliltä avatakseen tilan. Seinä on kantava ja se täytyy korvata palkilla. Olen päätynyt siihen, että liimapuupalkki olisi liian korkea, joten se tulee olemaan teräspalkki. Toivoisin apua palkin koon laskemiseen ja siihen, olisiko parasta käyttää HEA- vai HEB-palkkia. Ajatuksena on, että palkki nojaa kahteen seisovaan puupylvääseen. Voimme lähteä siitä, että palkin on oltava 4,5 m pitkä, jotta saamme hieman pelivaraa. Jos palkista täytyy tulla aivan liian korkea, on mahdollista asettaa pylväs keskelle, mutta sitä haluaisimme välttää.
Liitän mukaan erilaisia piirustuksia, ja jos jotain puuttuu, ilmoita vain. Asumme lumivyöhyke 2:ssa (Uppsala) ja katon kulma on toisen piirustuksen mukaan 30 astetta ja katto koostuu betonitiilistä.
Tällä hetkellä on pulaa taitavista rakennesuunnittelijoista foorumilla, joten sinun tulisi palkata yksi. Siten saat myös hyvän pohjan rakennusilmoitukselle, joka on lähetettävä kunnalle.
Hej, förutsätter att det är väggen på andra våningen direkt under takstolen. Tror inte väggen är bärande för takstolen. Takstolen har rimliga dimensioner för att kunna spänna 10 m utan mellanliggande stöd. Finns tabeller enligt nedan på TräGuiden under 4.2.2 Takstolsdimensioner. Men skadar nog inte att ta det vidare, hade velat köra lite kontrollberäkningar för att vara säker.
Hei, oletan että se on toisen kerroksen seinä suoraan kattoristikon alla. En usko, että seinä on kantava kattoristikolle. Kattoristikolla on kohtuulliset mitat, jotta se voi ulottua 10 m ilman välitukia. On taulukoita alla olevassa linkissä TräGuiden-sivustolla kohdassa 4.2.2 Takstolsdimensioner. Mutta ei varmasti haittaa, jos vie asiaa eteenpäin, haluaisin tehdä muutamia tarkistuslaskelmia varmistaakseni.
[kuva]
Hei.
Se on ensimmäisen kerroksen (sisäänkäyntikerros) seinä.
// Oskar
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.