P
Naulasin X-koukun kipsiseinään eteisessäni eilen. Oli hieman pehmeää vastusta noin 1 cm kipsiin menemisen jälkeen, enkä tiedä, onko tässä kaksoiskipsi ja oliko se yksinkertaisesti syynä. Olen hieman kauhuissani tällä hetkellä, että olen osunut johonkin johtoon, ja miten tiedän sen siinä tapauksessa?

Minulla ei ole asuntoa yläpuolellani, jos sillä on merkitystä johtojen kululle.

• Seinä, jossa on pieni reikä ja punaisella merkitty ympyrä, mahdollisesti johtuen X-koukun kiinnityksestä kipsilevyyn.
Se näyttää olevan jonkin inspiraatioaukko. Joten jotain voi olla siellä. Avaa luukku ja katso mitä siellä on.

Edit näkee juorutuubin luukun alla, se on jokin vesikiertoinen lämmitysjärjestelmä tai jokin muu veden haarauma siellä. Joten jos nyt olet naulannut vesiputkeen, halutaan tietää nopeasti.

• Haha
jonmo
  • Laddar…
X-koukku, jossa on yhden cm naula, ei saisi vahingoittaa johdotuksia jne.
Naula ei todennäköisesti mene seinän läpi. Jos seinässä on VP-putkia, ei naula voi tunkeutua putken läpi ilman äärimmäistä naulausta ja täysin kiinteää ja liikkumatonta putkea.

Voit avata luukun ja katsoa, onko mahdollista arvioida seinän paksuus.

Minkälaista johdotusta luulet sen olevan? Kuulostaa siltä, että sinulla on yksinkertainen kipsilevy. Jos tarkoitat, että se on kovempi kuin kipsi, se voi olla OSB.

Avaa luukku alapuolelta ja ota kuva siellä olevasta. Ota myös kuva kaapin reunasta, jotta voidaan todennäköisesti nähdä millainen seinärakenne on. Ota myös kuva käyttämästäsi naulasta mittanauhan kanssa, jotta näemme mittakaavan.

Pieni reikä kaapin oikealla alla on luultavasti niin sanottu vuotoilmaisin. Kaappi on rakennettu siten, että vuodon sattuessa vesi valuu ulos siitä, jotta voi havaita vuotoja mahdollisimman aikaisin. Jos se on kuiva siellä, tuntuu erittäin turhalta huolestua.

P
OSB:n takana se saattoi hyvinkin olla, mutta en todellakaan tiedä varmasti. Luukkua en voi avata, koska minulla ei ole avainta, ja siksi olenkin niin huolestunut tästä kaikesta.

Laitan kuvaa koukusta ja mittatikusta. On täysin kuivaa ilmiantoputken sisällä ja ympärillä.

• Koukku ja mittasauva pöydällä, vieressä vihreä lanka.
jonmo jonmo sanoi:
Kaappi on rakennettu siten, että vuodon sattuessa vesi valuu ulos sieltä, jotta vuoto huomataan mahdollisimman aikaisin. Jos siellä on kuivaa, tuntuu erittäin turhalta huolehtia.
Jos putket on vedetty putki-sisässä-putki ylöspäin kuvassa... Muuten se valuu vain varoitusputkeen, jos itse kaapissa tapahtuu vuoto.

useless useless sanoi:
Jos olet vetänyt putki-putkia ylöspäin kuvassa... Muuten se valuu vain hälytysputkeen, jos kaapin sisällä tapahtuu vuoto.
Hmm, ajattelen, että vaikka et olisi vetänyt putki-putkea (mitä yleensä tehdään, jos sinulla on sellainen laatikko?), niin vesi valuu usein putkea pitkin alaspäin ja se tulee hälyttämään joka tapauksessa. Mutta toki, on olemassa riski, että se ei näy.

Jos ketjussa on tarkoitus rauhoittaa TS:n huolia (se on kuitenkin avunhuuto), niin mielestäni voi sanoa, että voi olla melko varma siitä, että vettä ei ole läpäissyt, jos hälytysputki on kuiva.

TS:lle: kuinka vanha talo on?

P
jonmo jonmo sanoi:
Hmm, ajattelen, että vaikka putkia ei olisi vedetty putkessa (mitä kai yleensä tehdään, jos on sellainen laatikko?), vesi usein valuu putkea pitkin alaspäin ja se sillä tavalla paljastaa asian joka tapauksessa. Mutta totta, on olemassa riski, että se ei näy.

Jos keskustelu koskee TS:n huolen lieventämistä (se on kuitenkin avunhuuto), niin mielestäni voi sanoa, että voi olla melko varma siitä, ettei vettä ole tunkeutunut, jos ilmaisinputki on kuiva.

TS:lle: kuinka vanha talo on?
Kiitos paljon lohdutuksesta. Talo on vuodelta 2012. Olen nähnyt kiinteistönvälittäjien ilmoitusten kautta identtisiä taloja (vaikka rakennusdetaljit tietenkin voivat olla muuttuneet), joissa ihmisillä on kaikkea kokovartalopeilistä sammutuspeitteeseen ripustettuna samalle seinälle, johon itse olen naulannut, mutta ne voivat tietenkin olla kiinnitetty toisin tavoin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.