Hei!
Haluaisin mielipiteitä koskien kattopanelin piirustusta eteisessä. Katso liitteenä oleva kuva!
Kuten näette, olen suunnitellut asettaa panelin sivulta sivulle saadakseni leveämmän vaikutelman. Eteinen on muuten suhteellisen symmetrinen. Tämä ei kuitenkaan tapahdu valonsuuntaan. Lisäksi se tulee luultavasti olemaan vastakkaiseen suuntaan suunniteltuun kattopaneliin olohuoneessa, joka pilkottaa suoraan edessä kuvassa.
Pitäisikö minun siis muuttaa suunnitelmaani ja asettaa paneli valonsuuntaan ja samaan suuntaan kuin viereisessä olohuoneessa oleva kattopaneli?
Hei!
Haluaisin saada makuneuvoja koskien hallin kattopaneelipiirustusta. Katso liitetty kuva!
Kuten näette, olen suunnitellut asentaa paneelin puolelta toiselle saadakseni leveämmän vaikutelman. Halli on muuten suhteellisen symmetrinen. Tämä ei kuitenkaan ole valon suuntaan. Lisäksi se tulee luultavasti olemaan päinvastaiseen suuntaan kuin suunniteltu kattopaneeli olohuoneessa, joka näkyy suoraan kuvassa.
Pitäisikö minun siis muuttaa mieleni ja asentaa paneeli valon suuntaan ja samaan suuntaan kuin viereisen olohuoneen kattopaneeli?
Kiitos etukäteen vinkeistä ja makuneuvoista!
[kuva]
Minä asentaisin paneelit valon suuntaan ja samaan suuntaan kuin olohuoneessa.
Katsoin juuri kattoon ja tajusin, että se on erilainen eteisessämme ja olohuoneessamme (todennäköisesti juuri siksi kuin sinä ajattelet, että se saa tuntumaan hieman leveämmältä), se ei todellakaan häiritse. Meillä on tosin siinä kaksiosaiset ovet, en tiedä onko teillä niitä, mutta se on varmasti erilainen, jos on enemmän avointa tilaa.
Molemmat katot ovat valkoisia, puupaneelia eteisessä ja 30cm leveitä täyspitkät levyt olohuoneessa.
Kiitos Sune! Se onkin oikeastaan yleisin vaihtoehto ja parhaiten sopii siihen, miten talo on rakennettu ja useimmat suositukset. Miettisin laittamista toiseen suuntaan vain saadakseni pitkänomaisen huoneen näyttämään hieman leveämmältä, mutta kallistun silti nyt sinun vaihtoehtosi puolelle.
Ajattelen, että katon tulisi olla kuin lattia. Ja katon (ja lattian) tulisi kulkea näköetäisyydellä, kun tullaan sisään. Lattian ja katon tulisi myös kulkea pitkien huoneiden suuntaisesti.
Ei ole mahdollista tehdä 100% oikein sinun tapauksessasi.
Eteisen olin laittanut seinästä seinään kuten vasemmassa kuvassa, ja loput kuten oikeassa. Näin olen tehnyt kotona, jotta se näyttäisi hieman leveämmältä.
Hei ja kiitos kaikista vinkeistä ja mielipiteistä. Hallin katto on nyt valmis. Se tehtiin poikittain eli seinästä seinään kuvassa. (Vasemmanpuoleisen vaihtoehdon mukaan). Olen tyytyväinen lopputulokseen. Nyt on vielä nähtävä, miten teemme olohuoneen kohdalla. Se on muutaman kuukauden päästä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.