Hei

Onko mahdollisuutta, että täysin kädetön/taidoton kotinikkari voisi saada hieman apua joltakulta, joka oikeasti osaa jotain :o

Olen rakentanut terassin, joka lepää betonilaattojen päällä ja koolingit ovat 45x170.
Laatat ovat noin 100cc:n välein (voin mitata tarkasti kotona sitten).
Koolingit ovat noin 60cc:n välein.

Terassilaudat ovat yläkansia Karl Hediniltä 120x30.

Kylpypalju on Serenity 6000 Hydropoolilta
213cm x 213cm
360kg + 1400L vettä eli noin 2 tonnia?

Onko mahdollista asettaa tämä terassille sellaisenaan vai pitääkö minun vahvistaa sitä jollain tavalla?
Olisin myös kiitollinen, jos joku voisi selittää jotain kaavaa, jota voi käyttää tällaisessa laskennassa. Olen aivan hukassa näiden rakennustermeiden kanssa :)

Ystävällisin terveisin
Eric

En tiedä vastausta, mutta voin suositella vilkaisemaan APP:n Svenskt Trä: "Lathunden - Hjälpreda för byggare". Sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa puutavaran laadun ja mittasuhteiden valinnasta eri rakennusprojekteihin.

HasseTeknik
Kiitos ehdotuksesta, tarkistan, jos löydän jotain sieltä.

Lisäys.

Terassi on siis rakennettu talosta kohtisuoraan ulospäin menevillä koolingeilla ja sitten laudoitus on talon suuntaisesti.
Siinä ei siis ole kehystä, joka pitäisi rakenteen koossa, jos sillä on merkitystä.

Betonilaatat ovat 40x40, joten niissä on noin 60 cm ilmaa niiden välillä

/eric

Kotlaisin ainakin reglarien väliin, jotta koko rasket ei taittuisi.

• Tykkään
Dortmunder DAB
  • Laddar…
170 mm 1 m välein välituella. Kuulostaa melko kohtuulliselta, mutta ehkä on olemassa joku taulukko, johon voi katsoa. Laittaa muutama pala poikittain, kuten Per ehdottaa, voi olla kohtuullinen varotoimenpide? Muuten jatkaisin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.