3 730 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Apua Bilteman terassiruuvin kanssa
Hei
Olen lomalla asentanut noin 40m² terassilautaa. Valitettavasti en ole mikään ruuviekspertti, joten menin ja ostin terassiruuvit biltemasta. Ajattelin, että ruuvien välillä ei ole niin paljon eroa.
Parin viikon jälkeen muutamat ruuvit olivat menneet rikki ja sitten huomasin tekstin "varoitus bilteman terassiruuvista". Tietenkin turhautti hieman, mutta jos on tyhmä ja ostaa tavaroita biltemasta niin ehkä saa syyttää vain itseään.
Ajatukseni oli nyt, että menisin ostamaan kunnon terassiruuvit ja vaihtaisin loput ennen kuin nekin menevät rikki. Tässä onkin nyt ongelman ydin. Kaikki ruuvit, jotka irrotan, ovat rikki. Ne katkeavat kun irrotan ne. Ne ovat olleet kiinni terassissa viikosta 32, eli 2-3 viikkoa.
Minulla on 40m² terassilautaa, yli tuhannen epäkelvon ruuvin kanssa, joista en tiedä miten päästä eroon. Kun ne katkeavat, ne jäävät kiinni runkoon niin etten saa uutta ruuvia alas. Miten ihmeessä ratkaisen tämän ongelman?
Olen niin järjettömän surullinen siitä, että meitä on huijattu ostamaan ruuveja, jotka ilmeisesti eivät toimi tarkoitukseensa.
Onko joku siellä joka voi selittää hyvän tavan vaihtaa ruuvit? Voiko vanhat ruuvit naulata syvemmälle runkoon jotta saisi tilaa uudelle ruuvelle vai onko se turhaa?
Olisi käsittämättömän ikävää joutua ostamaan uudet terassilaudat ja tehdä koko prosessi uudelleen...
Ystävällisin terveisin, Thomas Ljunggren
Olen lomalla asentanut noin 40m² terassilautaa. Valitettavasti en ole mikään ruuviekspertti, joten menin ja ostin terassiruuvit biltemasta. Ajattelin, että ruuvien välillä ei ole niin paljon eroa.
Parin viikon jälkeen muutamat ruuvit olivat menneet rikki ja sitten huomasin tekstin "varoitus bilteman terassiruuvista". Tietenkin turhautti hieman, mutta jos on tyhmä ja ostaa tavaroita biltemasta niin ehkä saa syyttää vain itseään.
Ajatukseni oli nyt, että menisin ostamaan kunnon terassiruuvit ja vaihtaisin loput ennen kuin nekin menevät rikki. Tässä onkin nyt ongelman ydin. Kaikki ruuvit, jotka irrotan, ovat rikki. Ne katkeavat kun irrotan ne. Ne ovat olleet kiinni terassissa viikosta 32, eli 2-3 viikkoa.
Minulla on 40m² terassilautaa, yli tuhannen epäkelvon ruuvin kanssa, joista en tiedä miten päästä eroon. Kun ne katkeavat, ne jäävät kiinni runkoon niin etten saa uutta ruuvia alas. Miten ihmeessä ratkaisen tämän ongelman?
Olen niin järjettömän surullinen siitä, että meitä on huijattu ostamaan ruuveja, jotka ilmeisesti eivät toimi tarkoitukseensa.
Onko joku siellä joka voi selittää hyvän tavan vaihtaa ruuvit? Voiko vanhat ruuvit naulata syvemmälle runkoon jotta saisi tilaa uudelle ruuvelle vai onko se turhaa?
Olisi käsittämättömän ikävää joutua ostamaan uudet terassilaudat ja tehdä koko prosessi uudelleen...
Ystävällisin terveisin, Thomas Ljunggren
Jäsen
· Sverige
· 5 688 viestiä
Mitä terassiruuvit olet ostanut? Olen itse ostanut vain ruostumattomia Biltemasta (A2) ja Byggmaxista enkä tunnista ongelmaa ollenkaan. Tietysti, jos olet ruuvannut ruuvin oksakohtiin, se voi olla hieman tiukempi tai ongelmia voi ilmetä jo kiinnitysvaiheessa, että ne saattavat katketa, jos ruostumaton teräs on pehmeää.
Muuttuin uteliaaksi ja menin juuri parvekkeelle purkamaan/kiinnittämään noin 20 ruostumatonta ruuvia nähdäkseni, voinko toistaa ongelmasi. Tämä parvekkeella, jonka tein kolme vuotta sitten.
Yhtäkään ruuvia ei ollut ongelma, kaikki oli todella helppo purkaa/kiinnittää.
Joten vielä yksi kysymys: käytätkö iskuruuvinväännintä? Ainoa mitä olen aiemmin käyttänyt ja käytin tänään on tavallinen ruuvinväännin.
Muuttuin uteliaaksi ja menin juuri parvekkeelle purkamaan/kiinnittämään noin 20 ruostumatonta ruuvia nähdäkseni, voinko toistaa ongelmasi. Tämä parvekkeella, jonka tein kolme vuotta sitten.
Yhtäkään ruuvia ei ollut ongelma, kaikki oli todella helppo purkaa/kiinnittää.
Joten vielä yksi kysymys: käytätkö iskuruuvinväännintä? Ainoa mitä olen aiemmin käyttänyt ja käytin tänään on tavallinen ruuvinväännin.
HeiH Harald Blåtumme sanoi:Minkälaiset terassiruuvit olet ostanut? Olen itse ostanut vain ruostumattomia Biltemasta (A2) ja Byggmaxista enkä tunne ongelmaa ollenkaan. Toki jos olet ruuvannut ruuvin oksaan, se voi olla hieman vaikeampaa, tai voi olla ongelmia jo ruuvatessa, että ne ehkä katkeavat jos se on pehmeää ruostumatonta terästä.
Tulihan uteliaisuus ja menin juuri ulos parvekkeelle ja purin/purin noin 20 ruostumatonta ruuvia nähdäkseni voinko toistaa ongelmasi. Tämä terassilla, jonka tein kolme vuotta sitten.
Ei ollut yhden ainoankaan ruuvin kanssa ongelmaa, kaikki meni todella helposti purkaessa/kiinnittäessä.
Joten vielä yksi kysymys: käytätkö iskuväännintä? Ainoa mitä olen aiemmin käyttänyt ja käytin tänään, on tavallinen ruuvinväännin.
Valitettavasti ostin sen, mikä oli hyllyllä. Se oli merkitty puuruuviksi - sopivaksi terassille ulkona puurunkoon.
Se oli ruskea ruuvi korroosioisuus C4.
Eli ei A2 kuten kirjoitat että sinulla on.
Jäsen
· Sverige
· 5 688 viestiä
Ok ymmärrän.
Toisesta ketjusta päätellen ("varning Biltema...") voi olla järkevää reklamoida ja vaatia korvausta lisätyöstä jne. En tiedä mitään tällaisista asioista, joten selvitä mahdollisuudet itse.
Mutta et vastannut kysymykseen, oletko käyttänyt iskuruuvinväännintä. Voin ehdottomasti kuvitella, että se voi aiheuttaa ongelmia kovemmissa teräsruuveissa (vrt. rostfritt A2/A4), jos niitä käytetään sellaisilla.
Kuten sanottu, olen käyttänyt ainoastaan Bilteman (ja Byggmaxin) ruostumattomia terassiruuveja ja ainoastaan tavallisella ruuvinvääntimellä ilman iskutoimintoa. Kaikki on kiristetty niin, että ruuvinkanta on juuri samalla tasolla pinnan kanssa, ei enempää eikä vähempää (mutta olen kiristänyt paljon ruuveja uudelleen, kun puu on kutistunut ajan myötä, tämäkin täysin ongelmitta).
Toisesta ketjusta päätellen ("varning Biltema...") voi olla järkevää reklamoida ja vaatia korvausta lisätyöstä jne. En tiedä mitään tällaisista asioista, joten selvitä mahdollisuudet itse.
Mutta et vastannut kysymykseen, oletko käyttänyt iskuruuvinväännintä. Voin ehdottomasti kuvitella, että se voi aiheuttaa ongelmia kovemmissa teräsruuveissa (vrt. rostfritt A2/A4), jos niitä käytetään sellaisilla.
Kuten sanottu, olen käyttänyt ainoastaan Bilteman (ja Byggmaxin) ruostumattomia terassiruuveja ja ainoastaan tavallisella ruuvinvääntimellä ilman iskutoimintoa. Kaikki on kiristetty niin, että ruuvinkanta on juuri samalla tasolla pinnan kanssa, ei enempää eikä vähempää (mutta olen kiristänyt paljon ruuveja uudelleen, kun puu on kutistunut ajan myötä, tämäkin täysin ongelmitta).
Minulla on tavallinen dewalt-kone, iskuporani on aivan liian kömpelö terassiruuvaukseenH Harald Blåtumme sanoi:Ok, ymmärrän.
Toisen ketjun perusteella ("varning Biltema...") saattaa olla järkevää valittaa ja vaatia korvausta lisätöistä jne. En tiedä mitään tällaista, joten selvitä mahdollisuudet itse.
Mutta et vastannut kysymykseen, oletko käyttänyt iskuruuvinväännintä. Voin hyvin kuvitella, että se voi aiheuttaa ongelmia kovemman teräksen (vrt. ruostumattoman A2/A4) ruuveilla, jos käytetään tällaisia laitteita.
Kuten sanottu, olen käyttänyt vain Bilteman (ja Byggmaxin) ruostumattomia terassiruuveja ja vain tavallista ruuvinväännintä ilman iskutoimintoa. Kaikki on kiristetty siten, että ruuvin kanta on juuri pinnan tasolla, ei enempää eikä vähempää (mutta olen kiristänyt monia ruuveja uudelleen puun kutistuttua ajan myötä, myös tämä täysin ongelmatonta).
Olen lähettänyt sähköpostin heidän asiakaspalveluunsa, mutta en ole saanut vielä vastausta. Voin palata asiaan heidän vastauksensa jälkeen, kun tiedän enemmän.
Kuulostaa siltä, että olemme ruuvanneet ne samoin

Jäsen
· Sverige
· 5 688 viestiä
Joo, se ei näyttänyt hauskalta. Ei ole kohtuullista, että ruuvit katkeavat kokonaan, jos yritämme purkaa, etenkin näin lyhyen ajan jälkeen. Kuten sanoin, olen joutunut säätämään satoja ruuveja, jotka yksinkertaisesti nousivat muutaman millimetrin ensimmäisen kauden aikana, kun lautojen puu hieman kutistui (oli aluksi hyvin märkä ja vastapainettu). Silloin kiristin niitä enemmän, en irrottanut - ei mitään ongelmia silloinkaan ruostumattomien ruuvieni kanssa, jotka ovat joko Biltemasta tai Byggmaxista.T thomaslj sanoi:On, minulla on tavallinen dewalt-kone, iskuporakoneeni on aivan liian kömpelö lautojen ruuvaamiseen
Olen lähettänyt sähköpostia heidän asiakaspalveluunsa, mutta en ole vielä saanut vastausta. Voin palata heidän vastaukseensa, kun tiedän enemmän.
Kuulostaa siltä, että olemme ruuvanneet ne samalla tavalla
Kysyin sinulta, käytitkö iskuruuvinväännintä, et ole käyttänyt: hyvä. Iskuporakone/kärkiporanterä on aivan eri tyyppinen kone, joten emme ymmärrä toisiamme väärin, nämä antavat vasarointivoimaa eteenpäin, kun poraat betoniin jne. Iskuruuvinväännin antaa vasarointivoimaa pyörimissuunnassa ja sitä käytetään, kun ruuvataan pitkiä ja paksuja ruuveja hankalaan puuhun, missä tavallinen ruuvinväännin (tyypillisesti 20 - 40 Nm maksimivääntömomentti) ei jaksa. Esimerkiksi ranskalaiset puuruuvit, pitkät ja paksut puuruuvit kovaan puuhun.
Iskuruuvinväännin voi olla noin viisi kertaa tyypillisen ruuvinvääntimen vääntömomentti ja ne rikkovat ruuvit (ja-terät) hetkessä, jos ei ole tarkkana tai käyttää liian kovaa momenttia.
Onko siellä ollut todella kuuma, missä asut? Puu kutistuu ja puristuu ruuvin ympärille kuivuessaan ja juuri silloin on typerää koskea ruuveihin. Parempi odottaa, kunnes puu on jälleen hieman turvonnut, jos tunnet, että jotkut terassilaudat ovat löysiä ja tarvitsevat uusia ruuveja.
Klikkaa tästä vastataksesi