10 862 lukukertaa ·
9 vastausta
11k lukukertaa
9 vastausta
Apua! äänieristää jääkaappi/pakastin
Hei hei!
Olen juuri muuttanut yksiöön, viihdyn todella hyvin nukkumisen suhteen lukuun ottamatta yhtä asiaa: en voi nukkua jääkaappini/pakastimeni vuoksi.
Ongelma on, että ne jotka rakensivat asunnon eivät luultavasti ajatelleet kunnolla laittaessaan sisäänrakennettuja vaatekaappeja seinä seinää vasten jääkaapin/pakastimen kanssa. Seinä niiden välissä on uskomattoman ohut ja koska vaatekaappi on toisella puolella, on vaikea äänieristää sillä puolella. Toisella puolella on jääkaappi ja pakastin sijoitettu tilaan, jossa on kaappi yläpuolella sekä kaapit ja työtaso vieressä, joten luulen että se mitä voin tehdä on eristää takaa. Joten kysymykseni on, kuinka minun tulisi tehdä se? En ole koskaan äänieristänyt aiemmin, joten tarvitsen kaikki mahdolliset vinkit, mitä tulisi käyttää ja kuinka edetä asian kanssa.
Olen juuri muuttanut yksiöön, viihdyn todella hyvin nukkumisen suhteen lukuun ottamatta yhtä asiaa: en voi nukkua jääkaappini/pakastimeni vuoksi.
Ongelma on, että ne jotka rakensivat asunnon eivät luultavasti ajatelleet kunnolla laittaessaan sisäänrakennettuja vaatekaappeja seinä seinää vasten jääkaapin/pakastimen kanssa. Seinä niiden välissä on uskomattoman ohut ja koska vaatekaappi on toisella puolella, on vaikea äänieristää sillä puolella. Toisella puolella on jääkaappi ja pakastin sijoitettu tilaan, jossa on kaappi yläpuolella sekä kaapit ja työtaso vieressä, joten luulen että se mitä voin tehdä on eristää takaa. Joten kysymykseni on, kuinka minun tulisi tehdä se? En ole koskaan äänieristänyt aiemmin, joten tarvitsen kaikki mahdolliset vinkit, mitä tulisi käyttää ja kuinka edetä asian kanssa.
On olemassa akustiikkalevyjä, jotka on oikeastaan tarkoitettu ensisijaisesti sisäkattoihin ym. toimistoissa, mutta ne ovat todella tehokkaita äänenvaimentajia, joten yrittäisin hankkia niitä vähän ja kiinnittää liimaamalla/niittaamalla jääkaapin taakse ja sitten vaatekaappiin.
Muista, että jääkaapin/pakastimen ympärillä voi vaatia tiettyjä ilmarakoja, jotta ne eivät kuumene liikaa.
Muista, että jääkaapin/pakastimen ympärillä voi vaatia tiettyjä ilmarakoja, jotta ne eivät kuumene liikaa.
Munakennoja kiinnitettynä levylle tai suoraan seinälle toimii myös hyvin
.
Jäsen
· Stockholm
· 2 269 viestiä
Jäsen
· Stockholm
· 2 269 viestiä
Jos ymmärrän sinua oikein, haluat estää äänen kulkemisen seinän läpi viereiseen huoneeseen. Kyse ei siis oikeastaan ole äänen absorboinnista (mihin erilaiset akustiikkalevyt pääasiassa on tarkoitettu), vaan äänieristyksestä.heeggan sanoi:
Äänieristyksen suhteen on edullista käyttää tavallisia, yksinkertaisia ja kaupasta löytyviä materiaaleja, kuten kipsiä. Valitettavasti on myös tärkeää saada kaikki tiiviiksi, koska ääni etsiytyy pienimpienkin halkeamien läpi, ja jos ymmärsin sinut oikein, sinulla ei ole sileää seinäpintaa kummallakaan puolella työskennellä. Yksinkertainen, äänieristävä seinä rakennetaan helposti kahdella kipsikerroksella (pehmennä kaikki saumat huolellisesti) runkoon, yksinkertainen lasivilla ja toiselle puolelle kaksi kerrosta kipsiä. Jotta ääni ei kulkisi runkojen läpi, voit joko rakentaa kaksi erillistä runkoa, yhden kummallekin puolelle, tai käyttää akustiikkaprofiileja niiden eristämiseksi toisistaan.
Koska sinulla nyt on olemassa oleva seinä, voit yksinkertaisesti rakentaa uuden kipsiseinän kylmäkaapin/ pakastimen taakse, mutta se vie kuitenkin paljon tilaa, joten se ei ehkä toimi sinun tapauksessasi.
Yksinkertainen ratkaisu, joka ei vie paljon tilaa, voisi olla se, että aloitat todella tiivistämällä kaikki mahdolliset raot sopivalla pehmeällä tiivistysaineella ja sitten ruuvaat kipsin suoraan seinään. Jos olemassa oleva seinä on hyvin ohut, se voisi tehdä suuren eron, mutta en tiedä riittääkö se. Joka tapauksessa, aloita tiivistämällä.
Meillä on ollut noin 10 teknikon vierailua sitten 2016-10-11, jotka ovat yrittäneet saada pakastimen hiljaisemmaksi noin 42 desibeliin, kuten he markkinoivat. Keskimäärin melutaso on 70 dB tai enemmän. Ensimmäiset 4 käyntiä sisälsivät mm. kompressorin vaihdon, joka epäonnistui pakastimen hajottua ja ruokien mentyä pilalle noin 12 tuhannen arvosta. Siinä olimme ilman pakastinta noin 5 viikkoa. Kun haluan korvausta ruoasta, itse pyydystetystä rautusta, itse poimituista sienistä ja marjoista, hirvenpaistista ja muusta hirvenlihasta, muikun mädistä, jonka sain muuttolahjana, ja paljon muusta, he haluavat kuitin ja kuvia siitä sotkusta, jonka jouduin pelastamaan. Makuuhuoneemme on suoraan keittiötä vastapäätä, sekä vaimoni että minä heräämme yöllä pakastimen meteliin. Nyt he haluavat ostaa jääkaapin ja pakastimen takaisin. He eivät ole tarjonneet penniäkään, paitsi tuotteen noin 2000 euron arvosta, jos pidän jääkaapin ja pakastimen. Onko olemassa sääntöjä siitä, kuinka paljon voi vaatia vahingonkorvausta meidän haitasta?
kylmälaite Produkt-IDKS36VNW30. pakastin iQ300 Pakastinkaappi GS33NVW30. MOLEMMAT SIEMENS
kylmälaite Produkt-IDKS36VNW30. pakastin iQ300 Pakastinkaappi GS33NVW30. MOLEMMAT SIEMENS
Klikkaa tästä vastataksesi