Hei, aion asentaa talooni ilmanvaihtojärjestelmän ja he haluavat vetää putket kellariin savupiipun kautta. Mutta kuten näette kuvista, öljypannuun liitetty putki täytyy siirtää pois. Mikä on helpoin tapa edetä tässä?
Kyllä, mutta nyt putkeni ei ole suoraan alimitoitettu, joten se painaa erittäin paljon. Luulen, että minun täytyy ottaa se alas ja katkaista 1,5 metrin pituisiin osiin. En voi tuoda tänne nosturia, joka nostaisi putken ulos savupiipusta.
Voit ottaa putken mihin suuntaan haluat. Kuvan putkessa on luultavasti 4mm materiaalia. En muista, että olisi ollut suurempia ongelmia saada se ylös kahdella miehellä. Mutta se riippuu tietysti siitä, kuinka heikko ihminen on.....
Kiitos nopeista ja hyvistä vastauksista. Se on hieman yli 6m, joten täytyy ottaa alaspäin ja katkaista. Toinen kysymys teille, jotka olette tehneet saman, ei kai tarvitse miettiä mitään erityistä sen jälkeen, kun putki on poistettu, ajatellen tuota murstock -osuutta!
Okei. Minun tapauksessani koko kortenputki lepäsi seinällä, joten putki oli löysästi eristyksessä. Pelti puolestaan uskon olevan kiinnitettynä ullakolle....
Ei minun tapauksessani se on yksi kokonaisuus eli ne on hitsattu yhteen, joten se on hieman raskaampi kuin teillä! Mutta kun otit alas putkesi, jätitkö eristeet ja ulkopellin piipputolppaan?