9 738 lukukertaa ·
12 vastausta
10k lukukertaa
12 vastausta
ANTAA VINKKEJÄ! Helmipontti katon asentaminen...
Aiomme asentaa helmipaneelia yhteen makuuhuoneeseen 20-luvun talossamme...
Voimmeko tehdä sen itse vai?
Onko jotain, mitä pitäisi ottaa huomioon, kun asentaa helmipaneelia :-??
Helmipaneeli on pohjamaalattu & maalattu shellakalla & valmiina asennettavaksi
!
Vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan!
Voimmeko tehdä sen itse vai?
Onko jotain, mitä pitäisi ottaa huomioon, kun asentaa helmipaneelia :-??
Helmipaneeli on pohjamaalattu & maalattu shellakalla & valmiina asennettavaksi
Vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan!
Totta kai voitte tehdä työn itse. Mittaa ensin katon leveys ja tarkista, ettei viimeisestä palasta tule liian pieni - silloin sahaa ensimmäinen lauta pienemmäksi. Mittaa suora linja, jonka mukaan ensimmäiset laudat asetetaan, ja sitten vain naulaa kiinni. Lyhytsaumat näyttävät siisteimmiltä, jos ne katkaistaan 45 asteen kulmassa (katkaisu lautojen paksuuden mukaan, ei leveysmitan, jos ymmärrät, mitä tarkoitan..). Jos teillä ei ole naulapyssyä, vuokratkaa yksi! Kattoon tarvitaan paljon nauloja, ja vuokrakustannus on sen arvoinen.
Jos paneelipalat eivät ole huoneen täyttä pituutta, saat lyhytsaumoja keskelle kattoa. Näitä ei tietenkään peitä kattolista.
Pointti tässä saumojen viiston tekemisessä, 45 astetta etupuolelta takapuolelle, on se, että raot eivät näy yhtä selvästi, kun puu kuivuu/kutistuu, eikä se "kierry irti" yhtä helposti, jos laudat vääntyvät päistään.
Pointti tässä saumojen viiston tekemisessä, 45 astetta etupuolelta takapuolelle, on se, että raot eivät näy yhtä selvästi, kun puu kuivuu/kutistuu, eikä se "kierry irti" yhtä helposti, jos laudat vääntyvät päistään.
Kyllä, annoimme puutavaran kuivua (sisällä noin 1,5 kuukautta), mutta kun olin pohjamaalannut ne, laitoin ne seinää vasten... Kömpelöä - tiedän!!! Tämä on johtanut siihen, että useat ovat vääntyneet ja monet ovat hieman käyristyneitä... Ei järkeä laittaa sellaisia, vai mitä?!
Onneksi meillä on maalaamatonta, kuivaa helmiponttia jäljellä, jonka aiomme pohjamaalata illalla ja laittaa viikonloppuna!
Kiitos vinkeistä!
Onneksi meillä on maalaamatonta, kuivaa helmiponttia jäljellä, jonka aiomme pohjamaalata illalla ja laittaa viikonloppuna!
Kiitos vinkeistä!
Kiinnititkö paneelin niiteillä vai onko näkyviä nauloja 
Klikkaa tästä vastataksesi