Hei!

Olen rakentamassa kotona ja pohdin vähän ankkurimassan käyttöä.
Minulla on muutama tuubi Biltemas ankkurimassaa ja mietin nyt, kovettuuko se myös tässä talvipakkasessa. Onko kellään kokemusta ankkurimassan käytöstä pakkasasteilla ja mikä olisi alin lämpötila siinä tapauksessa? Jos Biltemas ei toimi, mitä merkkiä pitäisi sitten käyttää?

Tuubeissa, joita minulla on, lukee tietyt kovettumisajat, mutta mitään ei mainita kovettumisesta pakkasessa tai toimiiko se edes.

Terveisin
/Ingemar

en ole koskaan kokeillut biltemas mallia, mutta hiltillä on yksi, joka toimii pakkasessa

Tavallinen ankarmassa ei toimi liian alhaisissa lämpötiloissa.

Kun sanot, että se ei toimi, tuhoutuvatko kovetusprosessi vai jatkuuko/se jatkuu, kun lämpötila on jälleen riittävä?

Secretsavage, voit menestyksekkäästi käyttää sitä ankkurimassaa, jota sinulla jo on. Jos kyseessä ei ole kaupallinen rakennus (mikä uskon, että se ei ole) ja aiot tehdä vain yksittäisiä kiinnityksiä, voit tilapäisesti ripustaa lämpöpuhaltimen puhaltamaan kohti reikää, joka täytyy täyttää ankkurimassalla. Anna puhaltimen käydä pari minuuttia ja täytä sitten se ankkurimassalla ja pultilla/kierrevarrella. Anna sen jälkeen puhaltimen käydä sen ajan, jonka ankkurimassan kovettuminen huonelämpötilassa kestää (lukee tuubissa).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.