14 190 lukukertaa ·
20 vastausta
14k lukukertaa
20 vastausta
Ankkuriruuvit painekyllästetylle puulle
Sivu 1 / 2
Nyt pitäisi kuisti korjata!
Edellytykset: palkit 45x195 painekyllästetty NTR AB ja terassilauta 28x120 painekyllästetty NTR AB. Palkit kiinnitetään kantopalkkiin palkkikennoilla. Kun ostin palkkikennoja, ruuveja jne Hornbachista, ostin myös ankkuriruuveja 5,0x40. Nämä ovat vain sähkösinkittyjä, mikä ei tunnu toimivan ulkona eikä missään nimessä painekyllästetyssä puussa. Olenko käsittänyt jotain väärin, vai ovatko epäilykseni aiheellisia?
Vaihtoehtoni ovat seuraavat: Käytän hankittuja ankkuriruuveja ja yritän näyttää iloiselta. Tuskinhan sitä huomaa kun paska ruostuu.
Tai sitten etsin kuumeisesti ankkuriruuveja, joilla on parempi korroosiosuoja. Tai käytän toista ruuvia, jonka löysin kotoa hyllyltä, nimittäin ESSVE Cutters 5,0x40 upotettu pää + CorrSeal (www.essve.com). Ajattelen, että haluan ruuvit, jotka eivät ruostu, ja mitan sekä päätyypin, jotka toimivat 45 mm paksun palkin ja palkkikenkien kanssa. Ankkuriruuvin erityinen pää tuntuu houkuttelevalta tässä yhteydessä. Ovatko upotetut päät täysin vääriä rakennusliitinkennojen kanssa? Tuleeko CorrSeal-pinnoite hankautumaan teräsreunoihin eikä täytä tehtäväänsä? Miksei ole kuumasinkittyä ankkuriruuveja?
Kaikkivaltias foorumi, mitä sanotte?
Edellytykset: palkit 45x195 painekyllästetty NTR AB ja terassilauta 28x120 painekyllästetty NTR AB. Palkit kiinnitetään kantopalkkiin palkkikennoilla. Kun ostin palkkikennoja, ruuveja jne Hornbachista, ostin myös ankkuriruuveja 5,0x40. Nämä ovat vain sähkösinkittyjä, mikä ei tunnu toimivan ulkona eikä missään nimessä painekyllästetyssä puussa. Olenko käsittänyt jotain väärin, vai ovatko epäilykseni aiheellisia?
Vaihtoehtoni ovat seuraavat: Käytän hankittuja ankkuriruuveja ja yritän näyttää iloiselta. Tuskinhan sitä huomaa kun paska ruostuu.
Kaikkivaltias foorumi, mitä sanotte?
Miten ruostumaton teräs toimii verrattuna kuumasinkittyihin rakennusheloihin sitten?
http://www.byggahus.se/forum/verkty...skruv-galvade-beslag-tryckt-virke-funkar.html
inlägg #32
Satuin laittamaan tavallisia sähkösinkittyjä ankkuriruuveja painekyllästettyyn puuhun, joka muodostaa ulkokehän vapaa-ajan rakennuksen lattialle, ennen kuin tiesin, että painekyllästetty puu + sähkösinkitetty = EI EI ...
Ne ovat toki sisäpuolella ja siten suojassa pahalta säiltä, mutta naulasin muutamia kuumasinkittyjä 5 tuuman nauloja ulkopuolelta, varmuuden vuoksi, mitä hyötyä siitä nyt onkaan suoraan päänitimiseen.
Joten odotan jännityksellä nähdäkseni seuraavina vuosina, romahtaako rakennus.
Minulla ei ole aavistustakaan siitä, kuinka "vaarallista" tämä on, vai onko tämä lähinnä myyntikikka kalliille pintakäsitellyille ruuveille...
Kuten Gunnebo impreg, erityinen malli painekyllästämiseen.
http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/E2CFEB7F724DBB21C12574030033CCA2/$file/IMPREG_4sid_produktblad.pdf
http://www.byggahus.se/forum/verkty...skruv-galvade-beslag-tryckt-virke-funkar.html
inlägg #32
Satuin laittamaan tavallisia sähkösinkittyjä ankkuriruuveja painekyllästettyyn puuhun, joka muodostaa ulkokehän vapaa-ajan rakennuksen lattialle, ennen kuin tiesin, että painekyllästetty puu + sähkösinkitetty = EI EI ...
Ne ovat toki sisäpuolella ja siten suojassa pahalta säiltä, mutta naulasin muutamia kuumasinkittyjä 5 tuuman nauloja ulkopuolelta, varmuuden vuoksi, mitä hyötyä siitä nyt onkaan suoraan päänitimiseen.
Joten odotan jännityksellä nähdäkseni seuraavina vuosina, romahtaako rakennus.
Minulla ei ole aavistustakaan siitä, kuinka "vaarallista" tämä on, vai onko tämä lähinnä myyntikikka kalliille pintakäsitellyille ruuveille...
Kuten Gunnebo impreg, erityinen malli painekyllästämiseen.
http://www.gunnebofastening.se/segbo/notesamp/internet/segbo00008.nsf/viewunid/E2CFEB7F724DBB21C12574030033CCA2/$file/IMPREG_4sid_produktblad.pdf
Viimeksi muokattu:
Kiinnitä helat sähkösinkityillä ankkuriruuveillasi ja aseta muutama galvanoitu ankkurinaula (se on huomattavasti halvempaa kuin RF ankkuriruuvi). Muista kuitenkin, että kun olet naulannut ankkurinaulan, niitä ei ole helppo irrottaa.
Kyllä vain, ne ovat rumia pinnaltaan, mutta ne kestävät.
Kun oli nuuka tai jos oli huono rahatilanne, niin naulasin meidän terassimme 20 vuotta sitten sähkösinkityllä kampanaulalla, ja se on katoton terassi, jota sade ja lumi kuluttavat. Toki ne ovat nyt ruosteisia, mutta ne pysyvät hyvin kiinni. Poistin muutamia lautoja viime vuonna ja naulat pysyivät paikoillaan, joten naulankanta vedettiin suoraan läpi terassilaudasta. Painetta kestävällä puutavaralla oli 20 vuotta sitten luultavasti vielä enemmän kemikaaleja kuin nykyisin. Jos sinulla on katto kuistisi yllä, sen pitäisi olla vielä parempi.
Kun oli nuuka tai jos oli huono rahatilanne, niin naulasin meidän terassimme 20 vuotta sitten sähkösinkityllä kampanaulalla, ja se on katoton terassi, jota sade ja lumi kuluttavat. Toki ne ovat nyt ruosteisia, mutta ne pysyvät hyvin kiinni. Poistin muutamia lautoja viime vuonna ja naulat pysyivät paikoillaan, joten naulankanta vedettiin suoraan läpi terassilaudasta. Painetta kestävällä puutavaralla oli 20 vuotta sitten luultavasti vielä enemmän kemikaaleja kuin nykyisin. Jos sinulla on katto kuistisi yllä, sen pitäisi olla vielä parempi.
Kiitos vastauksistanne!
Olen nyt päättänyt valita ESSVE Ankarskruv CorrSeal -ruuvin. Olen puhunut tuotepäällikön kanssa, joka vakuuttaa, että CorrSeal kestää painekyllästettyä puuta. Aluksi mietin Gunnebo Ankarskruv Impreg 5,0x40 -ruuvia, mutta päädyin ESSVE-ruuviin, koska se on helpompi hankkia paikallisesta Beijerista kuin ajaa K-Rautaan, jonne on pidempi matka. Lisäksi Beijerissa se on halvempaa vakioalennukseni ansiosta.
Olen nyt päättänyt valita ESSVE Ankarskruv CorrSeal -ruuvin. Olen puhunut tuotepäällikön kanssa, joka vakuuttaa, että CorrSeal kestää painekyllästettyä puuta. Aluksi mietin Gunnebo Ankarskruv Impreg 5,0x40 -ruuvia, mutta päädyin ESSVE-ruuviin, koska se on helpompi hankkia paikallisesta Beijerista kuin ajaa K-Rautaan, jonne on pidempi matka. Lisäksi Beijerissa se on halvempaa vakioalennukseni ansiosta.
Olin mukana purkamassa kuistia, joka rakennettiin vuonna 1990, jossa kyllästetty kantolinja oli kiinnitetty pitkillä sähkösinkityillä ruuveilla sekä erilaisilla sähkösinkityillä kiinnikkeillä. Ne olivat erittäin hyvässä kunnossa, vain vähän pintakorroosiota.
Minulla on terassi toisessa talossa, jossa kaide on kiinnitetty Spax-sähkösinkityillä ruuveilla, eikä niistä ole paljon jäljellä noin 12 vuoden jälkeen... Käyttäisin Essvesin CorrSeal-ruuvia! Luulen, että ankkuriruuvejakin on saatavana tällä käsittelyllä... (Täytyy korjata itseäni, onhan niitä!)
Ankkuriruuvin valinta on tullut Gunnebo Impreg ja ESSVE CorrSeal välille. Kustannukset ovat suunnilleen samat, mutta ESSVE on hieman edullisempi alennuksen myötä Beijerillä, lisäksi se on minulle helpompaa.P-plats sanoi: