Hei,
olen ostanut 1000kg säkillisen järvikiviä ja suunnitelmana oli, että kuljetusyritys (PostNord) ilmoittaisi etukäteen, jotta voisin olla kotona vastaanottaessani ja samalla saisin sen hyvään paikkaan talon seinän viereen.
Mutta ilman minkäänlaista ennakkoilmoitusta säkki oli jätetty keskelle ajotietä tukkiakseen autolle pääsyn.
Olen nyt käyttänyt puolet säkistä ja suunnitelmana oli käyttää toinen puolikas muihin projekteihin myöhemmin syksyllä.
Mutta nyt jäljellä oleva puolikas edelleen estää kulkua.

Mietin soittaa ja valittaa PostNordille, jotta he tulisivat siirtämään sen (olen maksanut 900kr kuljetuksesta, mutta minulla on matalat odotukset tämän suhteen).

Joten mietin, jos joku voisi antaa vinkkejä siitä, miten siirrän tällaisen säkin (seisoo lavalla) kotona olevalla välineistöllä tai jotain, mitä voi ostaa edullisesti (eli ei hyvä ehdotus ostaa lavansiirtovaunu Julalta 4000:-). Olen miettinyt, voisiko auton tunkkia käyttää nostaakseni lavan jonkun pään ja yrittää työntää koko paketin, mutta tuntuu siltä, ettei se toimi. Sitä pitäisi siirtää 5 metriä loivaan ylämäkeen.

• Tykkään
Bedholm
  • Laddar…
Jos alusta on tasainen, voit yrittää nostaa lavan toisen pään ylös sorkkaraudalla tai vastaavalla ja laittaa muutaman putken alle, ja sitten voit vain työntää ja siirtää putkia sitä mukaa kun se liikkuu eteenpäin.

• Tykkään
Atom ja 2 muuta
  • Laddar…
Mikä alusta tämä on?

Kuinka epätodennäköistä on, että joku lähipiirissäsi omistaa palldragare?

• Tykkään
Leif i Skåne
  • Laddar…
Aseta kaksi lautaa suuntaan, johon aiot siirtää, nosta lavan pääty ja laita alle muutama pyörökeppi... työnnä ja siirrä keppejä sitä mukaa... Vanha klassinen menetelmä!

• Tykkään
Atom
  • Laddar…
Se on asfalttia ja kuten sanottu, hieman ylämäkeen, joten ei halua sen menevän väärään suuntaan, joten hiukan hankalaa rullien kanssa :)
Kiitos vinkeistä. Katsotaan, jos voisin ehkä liu'uttaa sitä eteenpäin nostamalla sen muutamalle laudalle saadakseni paremman liukumisen ja jonkun vipuvoiman, jotta saisin sen ylös/työnnettyä eteenpäin.
Muuten minun on käännyttävä paikallisen facebook-ryhmän puoleen vetäjän löytämiseksi tai katseltava, jos jotkut vahvat naapurit voisivat ehkä vetää säkin asfaltilla.

Rullaa pari putkea, kiinnitä kuormaliinalla tai vastaavalla.

Laita kiristyshihna lavan ympärille ja hanki 4 miestä, kastele lava ja asfaltti. Kunhan saatte sen liukumaan vähän alussa, se tulee menemään helpommin myöhemmin.

Vedä lava autolla.
Vedä lava käsin. Aseta köysi tai kuormahihna lavan ja esimerkiksi puun väliin. Tartu köyteen keskeltä lavan ja puun välistä. Vedä kohtisuoraan köyteen nähden. Lava liikkuu noin puoli metriä. Kiristä köysi ja aloita alusta.
Pyöritä lava putkilla.
Nosta lava pukilla. Vedä pukki eteenpäin, lava liikkuu muutaman desimetriä joka kerta, kun kaadat pukin eteenpäin.
Vipua lava eteenpäin.
Vedä väkipyörällä.
Nyt en jaksa keksiä enää lisää ehdotuksia.....

• Tykkään
Riemann ja 1 muu
  • Laddar…
Magnus E K
Iso ämpäri, johon mahtuu 20 kg kiviä, vain 25 kierrosta ja sitten se on valmis ilman, että lava tai säkki liikkuu paikaltaan (tai 22-23 kierrosta plus viimeinen säkinnosto).

• Tykkään
segv ja 2 muuta
  • Laddar…
Voisitko lainata pallyftaren joltakin? Muuten sinun täytyy hankkia muutama putkipala ja yrittää saada alle rullaamista varten.

En uskonut, että Postmord toimitti suuria säkkejä. Itse olen aina saanut ne toimitettavaksi osoitettuun paikkaan toimittajan nosturiautolla.

Nyt siitä ei ole sinulle apua, mutta minä olisin ehdottomasti soittanut ja valittanut.
Ei ole täysin epätavallista, että kuljettaja tekee kuten haluaa eikä noudata ohjeita. Jos yritys on vakavasti otettava, he ainakin yrittävät varmistaa, että se ei tapahdu uudelleen.

• Tykkään
Freddy_kruger
  • Laddar…
500 kg kiveä olisi mennyt nopeammin lapioida ja kuljettaa kottikärryllä kuin istua tietokoneen ääreen ja kirjoittaa viestiä byggahus-sivustolle.

• Tykkään
milos.mitrovic.doca ja 9 muuta
  • Laddar…
V verktygsgurun sanoi:
500 kg kivi olisi ollut nopeampaa lapioida ja ajaa kottikärryllä kuin istuutua tietokoneen ääreen ja kirjoittaa viesti byggahus-sivustolle.
Mutta mitä olisit sitten tehnyt sunnuntaiaamuna, jos et olisi kirjoittanut viestiä;)

Suunnitelmat ja Postnord, niitä tulisi varoa. Voin kertoa tarinoita paketeista, jotka ovat olleet oveni vieressä, mutta sitten lähteneet uudelle kierrokselle ympäri maailmaa. Kerran jouduin odottamaan vielä 5 päivää. Silloin Postnord päätti, että paketti kannattaa lähettää takaisin suurkaupunkiin, jotta toimitus voisi alkaa alusta, vaikka minulla on postiasiamies kivenheiton päässä kotoani.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.