62 114 lukukertaa ·
230 vastausta
62k lukukertaa
230 vastausta
Aloitettu autotalli horjuu
Diagonaalit jokaisesta kulmasta, kuten jo todettu. 8 kpl ehdotan, niiden pitäisi mennä lattiasta "kattoon", eli seinän yläosaan.
Sitten ehkä tarvitaan myös diagonaaleja kattoon.
Lopuksi kiinnität levytkin, niin se on vakaata kuin makrillipurkki.
Sitten ehkä tarvitaan myös diagonaaleja kattoon.
Lopuksi kiinnität levytkin, niin se on vakaata kuin makrillipurkki.
Viimeksi muokattu:
Tietysti se on tärkeää, mutta rungon ei pitäisi heilua, olipa se kiinnitetty maahan tai ei. Se seisoo alussa riittävän vakaasti omapainonsa ansiosta.Pal92 sanoi:
Ei, ei tarvitse olla viistotukia, sen voi ratkaista toisinkin.
ankkuriruuvi on oikea asia reiänauhan kiinnittämiseen. Kun niitä kiristää hieman kulmassa, ne voi kiristää kunnolla.
Jos täytyy oikoa runkoa, tavallinen 2 tonnin sidontavyö on oikein hyödyllinen. Ota vain askel askeleelta, kunnes olet tyytyväinen, ja sitten tue se tai käytä reiänauhaa.
Jos täytyy oikoa runkoa, tavallinen 2 tonnin sidontavyö on oikein hyödyllinen. Ota vain askel askeleelta, kunnes olet tyytyväinen, ja sitten tue se tai käytä reiänauhaa.
Rakensin autotallini itse, se on 7x10 metriä. Sinun ei tarvitse liioitella reikänauhalla. Laitoin yksinkertaiset rimoitus(verkko) vinotukina sisäpuolelle, rakensin kaiken valmiiksi ulkopuolella ja noin 10 vuotta myöhemmin eristin sisäpuolen, ja silloin poistin vinotuet. Muutamia reikänauhoja ei tarvita.
Totta kai se pitää, jos paneeli on pystysuora, niin varmaan tulee 45X45 vaakasuorana kiinnitettäväksi ja silloin koko paketti on varmistettu.Nissens sanoi:
Rakensin autotallini itse, se on 7x10 metriä. Sinun ei tarvitse liioitella reikänauhoilla. Laitoin yksinkertaiset ristikkäiset vinojäykisteet sisäpuolelle, rakensin kaiken valmiiksi ulkopuolelta ja noin 10 vuotta myöhemmin eristin sisäpuolen talvilämpimäksi, ja silloin poistin jäykisteet. Joitakin reikänauhoja ei tarvita.
Sen ei tarvitse olla niin, ja paneeli ei pidä vääntöä vastaan, vain voimia ylös ja alas.J jonaserik sanoi:
Vinotuet itsessään riittävät vastustamaan noita voimia. Myöhemmin, kun kiinnität levymateriaalia sisäpuolelle, ne korvaavat tuet.
Muuten, miksi ihmeessä sinulla on 1cm vaahtokumi alusriman alla? Mikä vika on alapaperissa?
Viimeksi muokattu:
Näyttää siltä, että reguleiden välistä puuttuu yksikään vinotuki, joten ei ole ihme, että se heiluu...A abiz sanoi:Moi, olen juuri rakentamassa kahden auton autotallia, ja kun olin laittamassa raakaponttia paikalleen, huomasin, että koko runko heiluu. Onko tämä normaalia?
Vaikka nyt kun kaikki raakapontit ovat paikallaan, se vieläkin heiluu jonkin verran, korjaantuuko tämä julkisivun kanssa tai kun kattoon tulee lisää painoa kattotiilien myötä?
Olen hieman huolissani siitä, että olen mahdollisesti unohtanut jonkin, joka minun olisi pitänyt asentaa, haha. Liitän mukaan muutaman kuvan, jotta näette, miten runko on rakennettu.
Muuten ajattelen, että raakapontin ei välttämättä tarvitse mennä koko matkaa harjaan saakka, sen pienen 5-7 cm raon, joka minulla nyt on, voi kai peittää paperilla. Sitten laitan harjapuukiinnikkeen, harjapuun ja harjaeristeen siihen päälle, joten tuntuu turhalta käyttää aikaa siihen, että siitä tulee siellä täydellinen, mitä mieltä olette?
Edit: oletan, että alussuojaus, joka on noin 1 cm vaahtomuovia, voi tehdä kokonaisuudesta hieman heiluvamman?
Se oli se sokkelieristys, jonka k-bygg lähetti toimituksen mukana.Nissens sanoi:
Sen ei tarvitse olla, ja paneeli ei vastusta kiertämistä, vain voimia ylös ja alas.
Vinotuet itsessään riittävät vastustamaan näitä voimia. Myöhemmin, kun sisäpuolelle asennetaan levy materiaalia, ne korvaavat tuet.
Muuten, miksi ihmeessä sinulla on 1 cm vaahtokumi sokkelin alla? Mikä on vikana sokkelipahvissa?