D
Diagonaalit jokaisesta kulmasta, kuten jo todettu. 8 kpl ehdotan, niiden pitäisi mennä lattiasta "kattoon", eli seinän yläosaan.

Sitten ehkä tarvitaan myös diagonaaleja kattoon.

Lopuksi kiinnität levytkin, niin se on vakaata kuin makrillipurkki.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Roger Fundin ja 3 muuta
  • Laddar…
A
Vain ajatus, mainitset että sokkelieristys on paksu, onko runko pultattu kiinni laattaan vai seisovatko ne vain sokkelieristyksen päällä? Koska en näe mitään pultteja kuvissasi.

D
Pal92 sanoi:
Vain ajatus, mainitset että sokkelieristys on paksu, onko itse runko pultattu alas pohjaan vai seisovatko ne vain sokkelieristyksen päällä? En näe mitään pultteja kuvissasi
Sen ei pitäisi kuitenkaan tehdä runkoa heiluvaksi.

• Tykkään
Joak ja 1 muu
  • Laddar…
A
D Bubblebubb sanoi:
Senkaan ei pitäisi tehdä runkoa heiluvaksi.
Väittäisin, että vakaa aluslauta on yhtä tärkeä kuin vakaa seinäjuoksu, minulla ei ole ristipuita tai diagonaalisia metallinauhoja autotallissani, ja kun siinä oli katto mutta ei paneeleja, niin se oli erittäin vakaa.

D
Pal92 sanoi:
Väittäisin, että vakaa sylli on yhtä tärkeä kuin vakaa hammarbandi, minulla ei ole viistotukia tai diagonaalisia metallinauhoja autotallissani ja kun sillä oli katto mutta ei paneelia, se oli kuinka vakaa tahansa
Tietysti se on tärkeää, mutta rungon ei pitäisi heilua, olipa se kiinnitetty maahan tai ei. Se seisoo alussa riittävän vakaasti omapainonsa ansiosta.

Ei, ei tarvitse olla viistotukia, sen voi ratkaista toisinkin.

• Tykkään
Daniel 109 ja 1 muu
  • Laddar…
Pal92 sanoi:
Vain yksi ajatus, mainitset että pohjaeristys on paksu, onko itse runko pultattu alas laattaan vai seisovatko ne vain pohjaeristyksen päällä? Koska en näe mitään pultteja kuvissasi.
Kyllä, olen porannut ja iskenyt ekspanderinaulan 8x110 joka metriin, joten se pysyy varmasti kiinni.

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
ankkuriruuvi on oikea asia reiänauhan kiinnittämiseen. Kun niitä kiristää hieman kulmassa, ne voi kiristää kunnolla.
Jos täytyy oikoa runkoa, tavallinen 2 tonnin sidontavyö on oikein hyödyllinen. Ota vain askel askeleelta, kunnes olet tyytyväinen, ja sitten tue se tai käytä reiänauhaa.

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
F
Mutta älä kiristä hålbanden liikaa, jotta et vedä koko runkoa vinoon. Puhun omasta kokemuksesta. Tarkista kaikki kulmat hålbanden asentamisen jälkeen.

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
B
A abiz sanoi:
Ahaa okei eli onko se vain väliaikainen asia?
Eikö julkisivulla pitäisi olla sama vaikutus, kun se laitetaan paikalleen? Mutta totta kai, sen teen, kunnes julkisivu on paikallaan.
laita vaneri seinille sisäpuolelle niin se muuttuu vakaaksi

• Tykkään
vefyra ja 1 muu
  • Laddar…
Nissens
Rakensin autotallini itse, se on 7x10 metriä. Sinun ei tarvitse liioitella reikänauhalla. Laitoin yksinkertaiset rimoitus(verkko) vinotukina sisäpuolelle, rakensin kaiken valmiiksi ulkopuolella ja noin 10 vuotta myöhemmin eristin sisäpuolen, ja silloin poistin vinotuet. Muutamia reikänauhoja ei tarvita.

• Tykkään
twoody ja 4 muuta
  • Laddar…
Nissens Nissens sanoi:
Rakensin autotallini itse, se on 7x10 metriä. Sinun ei tarvitse liioitella reikänauhoilla. Laitoin yksinkertaiset ristikkäiset vinojäykisteet sisäpuolelle, rakensin kaiken valmiiksi ulkopuolelta ja noin 10 vuotta myöhemmin eristin sisäpuolen talvilämpimäksi, ja silloin poistin jäykisteet. Joitakin reikänauhoja ei tarvita.
Totta kai se pitää, jos paneeli on pystysuora, niin varmaan tulee 45X45 vaakasuorana kiinnitettäväksi ja silloin koko paketti on varmistettu.

• Tykkään
Svenno 55 ja 1 muu
  • Laddar…
Nissens
J jonaserik sanoi:
Ehdottomasti se pitää, jos paneeli on pystysuorassa, silloin siitä tulee varmasti 45X45 makaavaa kiinnitettäväksi ja koko paketti on varmistettu
Sen ei tarvitse olla niin, ja paneeli ei pidä vääntöä vastaan, vain voimia ylös ja alas.
Vinotuet itsessään riittävät vastustamaan noita voimia. Myöhemmin, kun kiinnität levymateriaalia sisäpuolelle, ne korvaavat tuet.

Muuten, miksi ihmeessä sinulla on 1cm vaahtokumi alusriman alla? Mikä vika on alapaperissa?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
A abiz sanoi:
Moi, olen juuri rakentamassa kahden auton autotallia, ja kun olin laittamassa raakaponttia paikalleen, huomasin, että koko runko heiluu. Onko tämä normaalia?
Vaikka nyt kun kaikki raakapontit ovat paikallaan, se vieläkin heiluu jonkin verran, korjaantuuko tämä julkisivun kanssa tai kun kattoon tulee lisää painoa kattotiilien myötä?

Olen hieman huolissani siitä, että olen mahdollisesti unohtanut jonkin, joka minun olisi pitänyt asentaa, haha. Liitän mukaan muutaman kuvan, jotta näette, miten runko on rakennettu.

Muuten ajattelen, että raakapontin ei välttämättä tarvitse mennä koko matkaa harjaan saakka, sen pienen 5-7 cm raon, joka minulla nyt on, voi kai peittää paperilla. Sitten laitan harjapuukiinnikkeen, harjapuun ja harjaeristeen siihen päälle, joten tuntuu turhalta käyttää aikaa siihen, että siitä tulee siellä täydellinen, mitä mieltä olette?

Edit: oletan, että alussuojaus, joka on noin 1 cm vaahtomuovia, voi tehdä kokonaisuudesta hieman heiluvamman?
Näyttää siltä, että reguleiden välistä puuttuu yksikään vinotuki, joten ei ole ihme, että se heiluu...

Nissens Nissens sanoi:
Sen ei tarvitse olla, ja paneeli ei vastusta kiertämistä, vain voimia ylös ja alas.
Vinotuet itsessään riittävät vastustamaan näitä voimia. Myöhemmin, kun sisäpuolelle asennetaan levy materiaalia, ne korvaavat tuet.

Muuten, miksi ihmeessä sinulla on 1 cm vaahtokumi sokkelin alla? Mikä on vikana sokkelipahvissa?
Se oli se sokkelieristys, jonka k-bygg lähetti toimituksen mukana.

• Tykkään
twoody ja 1 muu
  • Laddar…
Nissens
A abiz sanoi:
Se oli se alusrakenteen eristys, jonka k-bygg lähetti toimituksen mukana.
Aha, vähän utelias, mitä se tekee paremmin kuin bitumihuopa. 🙂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.