D
A abiz sanoi:
Ja se täytyy olla niin. Mietin vain, voinko laittaa sen sisäpuolelle ennen kuin asennussarja tulee, mitä mieltä olet siitä?
Nauha on yleensä ulkopuolella. Kiinnität sen ylhäältä reunalta toiselle puolelle ja vedät solmun ympäri alas vinosti alimpaan palkkiin. Luulen, että se lukittuu paremmin. Se rakennetaan vain 1 mm, joten voit jättää huomiotta, jos se häiritsee seuraavaa kerrosta. Ennen kuin siitä on tullut sinulle, kiinnitä jo tänä iltana muutama pidempi vinotuki kaikille puolille (pidä ensin vesivaaka). Minusta tuntuu myös pelottavalta, että ylimmät palkit ovat liitetty keskeltä, mutta ehkä se on ok, en tiedä.

• Tykkään
Roger Fundin ja 4 muuta
  • Laddar…
D
Tässä on mökki pääsiäisenä tilapäisillä vinotuilla ja pysyvillä reikänauhoilla paitsi kameran puoleisella sivulla (koska nauha loppui), joten leikkasimme paikan päällä vinotuet, joista toinen on paikoillaan ja toinen mittausta odottamassa.

• Rakenteilla oleva piharakennus, jossa on tilapäisiä ja pysyviä vinotukia. Mies työskentelee takapuolella, metsätausta.
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Risarvaren ja 4 muuta
  • Laddar…
Lisäksi mainittakoon, että runko ei ole tässä vaiheessa pystyasennossa. Hihnojen käyttö ei ole minun juttuni, ne voivat venyä muutaman millimetrin ja sitten runko heiluu. Riippumatta siitä, mitä teet, laita heti tukirakenteet paikoilleen, ei ole väliä ovatko ne juuri oikeassa paikassa nyt. Tärkeintä on, että ne menevät vinosti ja pitävät rungon paikoillaan. Jos myrsky iskee, kaikki saattaa kiepahtaa ympäri ja saat takkapuita.

• Tykkään
Flipbed ja 4 muuta
  • Laddar…
A abiz sanoi:
Voitko nähdä jotain ilmeistä, mitä olen jättänyt huomaamatta?
Ei ole lainkaan vinotukia, ei seinissä eikä kattotuoleissa. On olemassa erilaisia tapoja toteuttaa se. Outoa, että unohdit niin perusasian.

• Tykkään
MikaelEriksson ja 1 muu
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Lisäksi on huomioitava, että runko ei ole nyt täysin pystysuorassa. Sidontahihnojen käyttäminen ei sovi minulle, ne voivat venyä muutaman millimetrin ja silloin runko heiluu. Riippumatta siitä, mitä teet, asenna tukipuut heti, ei ole merkitystä ovatko ne juuri nyt oikeassa paikassa. Tärkeintä on, että ne ovat vinossa ja pitävät rungon paikoillaan. Jos tulee myrskytuulenpuuska, koko rakenne saattaa kiertyä ja saat vain kamiinipuita.
Kyllä, olin juuri ulkona ja asensin paljon rimoja sisäpuolelle, jotta siitä tuli todella tukevampi.

Mutta runko on silti suorassa ja siisti 😄

Aion hankkia paljon pelttnauhaa huomenna.

• Tykkään
Roger Fundin ja 2 muuta
  • Laddar…
D
A abiz sanoi:
Ja jag var precis ute och satte upp massa läkt på insidan så det blev riktigt stadigt.

Men stommen är förövrigt rak och fin ändå 😄

Ska införskaffa massa plåtband imorgon.
Luultavasti rakenne ei voi olla täysin suora ja kohtisuora kaikkialla juuri nyt. Varmista, että kaikki pituudet ja diagonaalit ovat oikein, kun kiinnität ne nauhoilla. Tulet hyötymään siitä jatkossa. Voi olla helpompaa, jos sinulla on apulainen mukana.

Mutta sinulla pitäisi olla OSB ja kipsi sisäpuolella, se vakauttaa enemmän kuin metallinauhat.
ruuvaa muutama OSB sisäpuolelle samalla kun teet ulkopuolisesti valmista, sitten voit poistaa yhden levyn kerrallaan samalla kun eristät.
Protte

• Tykkään
Emma841 ja 11 muuta
  • Laddar…
prototypen prototypen sanoi:
Mutta sinun pitäisi olla OSB ja kipsilevy sisäpuolella, se tulee tukemaan enemmän kuin metallinauhat.
Kiinnitä muutama OSB sisäpuolelle samalla kun teet ulkopuolen valmiiksi, sitten voit poistaa yhden levyn kerrallaan samalla kun eristät.
Protte
Kyllä, olen samaa mieltä. On myös outoa, etten ole nähnyt mitään teräsnauhoista missään oppaassa netissä.

Niille, jotka ihmettelevät kuinka ihmeessä olen voinut missata sen, se johtuu luultavasti siitä, etten ole kirvesmies vaan maallikko. 👍

• Tykkään
Leif i Skåne ja 13 muuta
  • Laddar…
Jos sinulla on asennusvarasto, voit kiinnittää vinorangat pysyvästi ja jättää hihnat pois. Saattaa olla ongelmia saada päätyseinät suoriksi, kun olet asentanut paneelin, mutta huomaat sen sitten.

D
A abiz sanoi:
Kyllä, olen samaa mieltä siitä. Mielestäni oli myös outoa, että en ole nähnyt mitään teräsnauhoista missään verkko-oppaassa.

Jos joku ihmettelee, miten ihmeessä olen voinut missata sen, se johtuu todennäköisesti siitä, että en ole puuseppä vaan maallikko. 👍
Olen oppinut appiukoltani ja vaimon ammattipuuseppäserkuilta. Vinotukia tai reikänauhoja tulee olla. Halutaan, että runko kantaa itsensä myös ilman OSB:tä ja ulkopaneelia. Noiden kiristysnauhojen tulee olla pingotettu kuin viulun kielet, ja ne lukitsevat uskomattoman hyvin. Vinotuet vievät enemmän aikaa, mutta ovat tietenkin yhtä hyviä.

• Tykkään
Gösta_v19 ja 6 muuta
  • Laddar…
D datja sanoi:
Olen oppinut appiukolta ja vaimon ammattipuuseppäserkuilta. Vinotukia tai reikänauhoja tarvitaan. Halutaan, että runko kantaa itseään myös ilman OSB:tä ja ulkopaneelia. Niiden kiristysnauhojen tulee olla jännitettyjä kuin viulun kielet ja ne lukitsevat yllättävän hyvin. Vinotukien käyttö vie enemmän aikaa, mutta on tietenkin yhtä hyvä.
Pitääkö se vain kiinnittää kulmassa naulalla ja sitten pyytää joku vetämään kovaa toisessa päässä, riittääkö se?

• Tykkään
NilsFallman ja 1 muu
  • Laddar…
A abiz sanoi:
Pitäisikö vain kiinnittää se naulalla kulmaan ja pyytää jotakuta vetämään kovasti toisessa päässä, riittääkö se?
Yleensä täytyy kiristää esimerkiksi ruuvimeisselillä, jonka laittaa reikään ja käytetään vipuvoimana.
Ankarskruv ei varmaan ole väärin.

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
D
Käytä ruuveja ja kiinnitä jokainen tolppa pitkin seinää (mutta ota tolpat viimeiseksi). Aloita ylhäältä kulmasta ja siirry sitten alimmalle palkille keskelle. Siellä tulee kiristää kunnolla ja ruuvata hieman viistosti ulospäin, jotta ruuvit kiristävät lisää. Sitten ruuvaat suoraan muutaman ruuvin ja poistat kiristysruuvin viimeiseksi.
A abiz sanoi:
A abiz sanoi:
Pitäisikö se vain kiinnittää naulalla kulmassa ja sitten pyytää apua joltakulta, joka vetää kovasti toisesta päästä? Riittääkö se?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Kashew ja 3 muuta
  • Laddar…
D
D datja sanoi:
Käytä ruuveja ja kiinnitä jokainen tolppa pitkin seinää. Alimpana, ruuvaa hieman vinosti ulospäin niin, että ruuvit kiristyvät lisäjännityksellä. Sitten ruuvaat suoraan muutamia ruuveja ja otat pois jännitysruuvin viimeiseksi.
Mutta järjestä kulmat ja etäisyydet ennen sitä väliaikaisilla tuilla.

• Tykkään
Roger Fundin ja 1 muu
  • Laddar…
Säädä runko pystysuoraan ja kiinnitä 2 OSB-levyä joka kulmaan niin se on vakaa.

Paneeli ei riitä, ajan myötä se liukuu ja talo kaatuu hitaasti sivuttain.

• Tykkään
Dan_Johansson ja 3 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.