62 112 lukukertaa ·
230 vastausta
62k lukukertaa
230 vastausta
Aloitettu autotalli horjuu
Nauha on yleensä ulkopuolella. Kiinnität sen ylhäältä reunalta toiselle puolelle ja vedät solmun ympäri alas vinosti alimpaan palkkiin. Luulen, että se lukittuu paremmin. Se rakennetaan vain 1 mm, joten voit jättää huomiotta, jos se häiritsee seuraavaa kerrosta. Ennen kuin siitä on tullut sinulle, kiinnitä jo tänä iltana muutama pidempi vinotuki kaikille puolille (pidä ensin vesivaaka). Minusta tuntuu myös pelottavalta, että ylimmät palkit ovat liitetty keskeltä, mutta ehkä se on ok, en tiedä.A abiz sanoi:
Lisäksi mainittakoon, että runko ei ole tässä vaiheessa pystyasennossa. Hihnojen käyttö ei ole minun juttuni, ne voivat venyä muutaman millimetrin ja sitten runko heiluu. Riippumatta siitä, mitä teet, laita heti tukirakenteet paikoilleen, ei ole väliä ovatko ne juuri oikeassa paikassa nyt. Tärkeintä on, että ne menevät vinosti ja pitävät rungon paikoillaan. Jos myrsky iskee, kaikki saattaa kiepahtaa ympäri ja saat takkapuita.
Jäsen
· Blekinge
· 11 708 viestiä
Kyllä, olin juuri ulkona ja asensin paljon rimoja sisäpuolelle, jotta siitä tuli todella tukevampi.J jonaserik sanoi:Lisäksi on huomioitava, että runko ei ole nyt täysin pystysuorassa. Sidontahihnojen käyttäminen ei sovi minulle, ne voivat venyä muutaman millimetrin ja silloin runko heiluu. Riippumatta siitä, mitä teet, asenna tukipuut heti, ei ole merkitystä ovatko ne juuri nyt oikeassa paikassa. Tärkeintä on, että ne ovat vinossa ja pitävät rungon paikoillaan. Jos tulee myrskytuulenpuuska, koko rakenne saattaa kiertyä ja saat vain kamiinipuita.
Mutta runko on silti suorassa ja siisti 😄
Aion hankkia paljon pelttnauhaa huomenna.
Luultavasti rakenne ei voi olla täysin suora ja kohtisuora kaikkialla juuri nyt. Varmista, että kaikki pituudet ja diagonaalit ovat oikein, kun kiinnität ne nauhoilla. Tulet hyötymään siitä jatkossa. Voi olla helpompaa, jos sinulla on apulainen mukana.A abiz sanoi:
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Mutta sinulla pitäisi olla OSB ja kipsi sisäpuolella, se vakauttaa enemmän kuin metallinauhat.
ruuvaa muutama OSB sisäpuolelle samalla kun teet ulkopuolisesti valmista, sitten voit poistaa yhden levyn kerrallaan samalla kun eristät.
Protte
ruuvaa muutama OSB sisäpuolelle samalla kun teet ulkopuolisesti valmista, sitten voit poistaa yhden levyn kerrallaan samalla kun eristät.
Protte
Kyllä, olen samaa mieltä. On myös outoa, etten ole nähnyt mitään teräsnauhoista missään oppaassa netissä.prototypen sanoi:
Niille, jotka ihmettelevät kuinka ihmeessä olen voinut missata sen, se johtuu luultavasti siitä, etten ole kirvesmies vaan maallikko. 👍
Jos sinulla on asennusvarasto, voit kiinnittää vinorangat pysyvästi ja jättää hihnat pois. Saattaa olla ongelmia saada päätyseinät suoriksi, kun olet asentanut paneelin, mutta huomaat sen sitten.
Olen oppinut appiukoltani ja vaimon ammattipuuseppäserkuilta. Vinotukia tai reikänauhoja tulee olla. Halutaan, että runko kantaa itsensä myös ilman OSB:tä ja ulkopaneelia. Noiden kiristysnauhojen tulee olla pingotettu kuin viulun kielet, ja ne lukitsevat uskomattoman hyvin. Vinotuet vievät enemmän aikaa, mutta ovat tietenkin yhtä hyviä.A abiz sanoi:
Pitääkö se vain kiinnittää kulmassa naulalla ja sitten pyytää joku vetämään kovaa toisessa päässä, riittääkö se?D datja sanoi:Olen oppinut appiukolta ja vaimon ammattipuuseppäserkuilta. Vinotukia tai reikänauhoja tarvitaan. Halutaan, että runko kantaa itseään myös ilman OSB:tä ja ulkopaneelia. Niiden kiristysnauhojen tulee olla jännitettyjä kuin viulun kielet ja ne lukitsevat yllättävän hyvin. Vinotukien käyttö vie enemmän aikaa, mutta on tietenkin yhtä hyvä.
Käytä ruuveja ja kiinnitä jokainen tolppa pitkin seinää (mutta ota tolpat viimeiseksi). Aloita ylhäältä kulmasta ja siirry sitten alimmalle palkille keskelle. Siellä tulee kiristää kunnolla ja ruuvata hieman viistosti ulospäin, jotta ruuvit kiristävät lisää. Sitten ruuvaat suoraan muutaman ruuvin ja poistat kiristysruuvin viimeiseksi.
A abiz sanoi:
Viimeksi muokattu:
Mutta järjestä kulmat ja etäisyydet ennen sitä väliaikaisilla tuilla.D datja sanoi:
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 966 viestiä
Säädä runko pystysuoraan ja kiinnitä 2 OSB-levyä joka kulmaan niin se on vakaa.
Paneeli ei riitä, ajan myötä se liukuu ja talo kaatuu hitaasti sivuttain.
Paneeli ei riitä, ajan myötä se liukuu ja talo kaatuu hitaasti sivuttain.